Hjullager

BAH0062 - står för ett dubbelradigt lager vilket verkar stämma med Ducatis katalog för 1994 där det anges som två lager.
Finns inte att köpa för privatkund på så många ställen - skulle tro att OEM är lika dyrt, men vill du importera från England så finns det här https://simplybearings.co.uk/shop/p...ow-Wheel-Bearing-35x62x28mm/product_info.html

Edit - hittade detta - skulle nog satsa på OEM, och frågan är - varför vill du byta, är det något konkret fel på lagret? View attachment 506587

Jag söker alltid lager på mått, benämning på originaldel använder jag bara för att få fram måtten. En google på BAH0062 säger att måtten ska vara Width: 28mm, Inner Diameter: 35mm, Outer Diameter: 62mm.

Detta lager har samma mått. 375sek och du har det i brevlådan på två dagar.
 
Lagersatsen finns på Baboon också (båda lagren för ca 1000:-), men osäkert vem som tillverkat.
Om du handlar på Baboon så påverkas frakkostnaden mycket av leveransadressen. Jag beställde ett gashandtag till Apan - frakt till min adress ca 800:-, till kompisen i Göteborg blev det 200:-
 
Här har du ett antal 42/30 lager att välja på - NKI och INA är (vad jag vet) av god kvalitet. Vad suffix A står för hittade jag inte i SKF katalogen

BAH0062 - står för ett dubbelradigt lager vilket verkar stämma med Ducatis katalog för 1994 där det anges som två lager.
Finns inte att köpa för privatkund på så många ställen - skulle tro att OEM är lika dyrt, men vill du importera från England så finns det här https://simplybearings.co.uk/shop/p...ow-Wheel-Bearing-35x62x28mm/product_info.html

Edit - hittade detta - skulle nog satsa på OEM, och frågan är - varför vill du byta, är det något konkret fel på lagret? View attachment 506587
Hej!
Jag skall inte byta.
Vill bara göra en sammanställning av vad som är slitdela på mina Motorcyklar.
När det gäller Bakhjulslager till 916 verkar det finnas komplett Hubb att köpa.
Nu fortsätter sökandet efter Hjullager till Benelli 900 sei 1983.
Är det någon som har koll?
 
Bara för lite info.. 🙂
2RS betyder att lagret är förfyllt med fett och har gummitätningar på båda sidor.
Endast RS är väl sällsynt, om det ens finns (dock irrelevant för hjullager på mc.
ZZ betyder att det är metalltätningar (zink) istället för gummi.
Kan väl kanske existera på hjullager för mc.
Enast Z är då med tätning på ena sidan, men såklart inte för hjullager till mc.
Min uppfattning är att gummitätningar håller bättre tätt mot vatten, men andra kan kanske ha annan åsikt.

För min erfarenhet av byte av hjullager på mc så har jag oftast kunna läsa det med hjulet avtaget från hoj, men lagerna kvar i fälgen.
Enkelt att sätta tillbaka hjulet tillfälligt igen om man vill, och få tag på hjullager tar inte mer än några dagar med postorder.
Har man en butik med industritillbehör i närheten så har de de vanligaste lagerna hemma, och man kan då få tag på dem samma dag (öppettider dock ”kontorstider” så man får lösa det under sin arbetsdag).
 
Hej!
Jag skall inte byta.
Vill bara göra en sammanställning av vad som är slitdela på mina Motorcyklar.
När det gäller Bakhjulslager till 916 verkar det finnas komplett Hubb att köpa.
Nu fortsätter sökandet efter Hjullager till Benelli 900 sei 1983.
Är det någon som har koll?
Det går säkert att hitta, men nu får du gräva lite själv också
Sök benelli spare parts, då hittar du bla Benelli Bauer, framhjulslager har reservdelsnummer 92204221, det ger ingen hint om dimension men väl om att samma lager används på flertalet Guzzimodeller, därifrån får du försöka hitta någon sida som anger dimension - ofatst får man träff på märkesklubbar där någon medlem redan plockat isär hojen för att hitta rätt dimension
ex. detta från V11 Le Mans forumet
1732004284711.png
 
Last edited:
Det går säkert att hitta, men nu får du gräva lite själv också
Sök benelli spare parts, då hittar du bla Benelli Bauer, framhjulslager har reservdelsnummer 92204221, det ger ingen hint om dimension men väl om att samma lager används på flertalet Guzzimodeller, därifrån får du försöka hitta någon sida som anger dimension - ofatst får man träff på märkesklubbar där någon medlem redan plockat isär hojen för att hitta rätt dimension
ex. detta från V11 Le Mans forumet
View attachment 506590
Jag vet att Benelli och Moto Guzzi tillverkades av samma Företag,De Tomaso.
Framhjullager är nog samma 6004.
Men bak borde vara annorlunda,Moto Guzzi har Kardan och Benelli Kedja.
Det finns några Moto Guzzi modeller som är Dekaltrimmade Benelli som har kedja.
350 Fyrcylindrig.
Har köpt Luftfilter till en sådan av Ibc i Arboga.
 
Jag vet att Benelli och Moto Guzzi tillverkades av samma Företag,De Tomaso.
Framhjullager är nog samma 6004.
Men bak borde vara annorlunda,Moto Guzzi har Kardan och Benelli Kedja.
Det finns några Moto Guzzi modeller som är Dekaltrimmade Benelli som har kedja.
350 Fyrcylindrig.
Har köpt Luftfilter till en sådan av Ibc i Arboga.
Jovisst, men vad jag menade - det går att hitta det mesta på nätet, men det är ett j-kla grävande. Frågan är om tiden man lägger är värt det - själv skulle jag ligga lågt tills byte blir aktuellt, sedan plocka ner prylarna, mäta o kolla de etsade nummer som finns. Går ganska snabbt att hitta prylarna o beställa hem. Det tar knappast mer än ett par dagar o med flera hojar så gör det inget om en blir stående någon vecka eller två
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top