Hjulbyte på ERF

Det stämmer med hur det var under 4-timmars ERF:et på Bikeweek förra året. Då var det obligatoriskt hjulbyte (eller ta loss och stoppa dit igen). Jag har försökt att ladda ner pdf-filen med regler från http://www.erf.nu/index.asp?M=247, men det funkar inte för mig.

Packalén skrev:
Jag har fått för mig att det är obligatoriskt att byta ett hjul (plocka loss) på 4 timmars ERF men inte 6 timmars. Stämmer detta?

//Patrick

Jag har läst igenom tilläggsreglerna nu och kan inte hitta något om obligatoriskt hjulbyte.

ZoulFly skrev:
Jag har läst igenom tilläggsreglerna nu och kan inte hitta något om obligatoriskt hjulbyte.
Samma här, men jag vill minnas att det va så förut, men det kanske inte gäller idag.

GSXR1100R skrev:
Samma här, men jag vill minnas att det va så förut, men det kanske inte gäller idag.

Ni måste byta :rolleyes: . Om man bjudar domaren på godis så kan man slippa. Det tänker vi göra :)

:kiss

jorpes skrev:
Ni måste byta :rolleyes: . Om man bjudar domaren på godis så kan man slippa. Det tänker vi göra :)

The Dude ska meka & tanka åt er, ni kommer att få felvända bromsbelägg och fotogen i tanken :D

Åsså slutar du pussas va, det är ju äckligt :fatta!

:krama

GSXR1100R skrev:
The Dude ska meka & tanka åt er, ni kommer att få felvända bromsbelägg och fotogen i tanken :D

Åsså slutar du pussas va, det är ju äckligt :fatta!

:krama

Alldeles utmärkt! The Duden e välkommen med flygbränsle o en cigg i mungipan... Har fixat en mek år er också. Han heter Muppen, och hittades utanför den lokala krogen i Hellerup.

Bifogat

• mek.JPG
    mek.JPG
    47.2 KB · Visningar: 98
jorpes skrev:
Alldeles utmärkt! The Duden e välkommen med flygbränsle o en cigg i mungipan... Har fixat en mek år er också. Han heter Muppen, och hittades utanför den lokala krogen i Hellerup.

Ohhh nej en hipp hoppare med skejtbård, dom bara pajar och klottrar :eek:

Nytt för i år är att vi kör utan transpondrar, istället så är upplägget som på IOM, man stannar varje varv och får ett klistermärke på kåpglaset, flest pluppar efter 4 timmar vinner.

GSXR1100R skrev:
Ohhh nej en hipp hoppare med skejtbård, dom bara pajar och klottrar :eek:

Han e jättebra på o meka när hen inte speedad, hög, full, metadonbehandlad eller arg...

jorpes skrev:
Han e jättebra på o meka när hen inte speedad, hög, full, metadonbehandlad eller arg...

Då petar ni bara i honom några rohypnol och en kvarting Jägermeister så är han lugn och fin igen.

Goodstuff skrev:
Då petar ni bara i honom några rohypnol och en kvarting Jägermeister så är han lugn och fin igen.
Låter bra, jag packer ner lite Ketogan & en tub kontaktlim

GSXR1100R skrev:
Låter bra, jag packer ner lite Ketogan & en tub kontaktlim

Mycke lim, han e så lugn o fin då. Det där Ketogan. E det bra för rädsla också? Ta med en stor burk till mig också!

jorpes skrev:

Vad kul vi ska ha jorpes :crash

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!