hjul som passar cr250?

hallon

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Duke II & CR250
har fått en konstig idé...
jag tänkte att jag skulle köpa motard-kit till min honda cr250...

är det någon som vet vad som passar??
har sett nåra fälgar till salu för en honda crf450, det borde väl inte vara helt omöjligt??
är det någon som vet??

/m

Det är inte helt omöjligt , prova annars kan jag fixa hjulaxeldistanserna det brukar nästan endast va det som behöver moddas för det ska passa.

Mina motardhjul till CR500:an kom från en CR250 från början.

Kolla vad det är för axeldiameter. Nyare CR250 har samma som CRF. Är det inte samma axeldiameter så går det att byta lager eller stoppa i hylsor.
hallon skrev:
har fått en konstig idé...
jag tänkte att jag skulle köpa motard-kit till min honda cr250...

är det någon som vet vad som passar??
har sett nåra fälgar till salu för en honda crf450, det borde väl inte vara helt omöjligt??
är det någon som vet??

/m

tror det är 20mm fram & bak... eller om det var 22mm kommer inte riktigt ihåg...
har testat bak med en fälg från en cbr600 och den skulle kunna passa med rätt distanser.
fram har jag testat med fälg från en nz125 tror jag... passade inte, men det kanske skulle kunna fungera om man bytte lager...

men jag är ju mest sugen på att köpa ett nytt lite nyare kit, det var därför jag undrade... det finns ju sjyssta begagnade till salu lite här å där...

hallon skrev:
tror det är 20mm fram & bak... eller om det var 22mm kommer inte riktigt ihåg...
har testat bak med en fälg från en cbr600 och den skulle kunna passa med rätt distanser.
fram har jag testat med fälg från en nz125 tror jag... passade inte, men det kanske skulle kunna fungera om man bytte lager...

men jag är ju mest sugen på att köpa ett nytt lite nyare kit, det var därför jag undrade... det finns ju sjyssta begagnade till salu lite här å där...

Jag har en 03 cr 250 och en Crf motard...dom passar... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back