Hjort är Gjort (Kladdiga bilder)

ser lite överdrivet ut, men antar att det Kan gå sådär.. fast risken är väl liten

Va Fan!!!! HAr du klyvt Bambi!!!

Vad är det för medicinburkar bakom förarsätet?

UrbanTiger skrev:
Bilderna är inte riktiga.
Sen tror jag tråden kommer att tas bort....................

Precis som jag tror, blodet är för rosa, hjortblod är mörkare än vad t.ex grisblod är.

Trango_B skrev:
Nej!
Däremot är tex lungblod ljusare än blod från en muskel.

Jo, det är sant, det är ju syresatt där.

Men jo, det är mörkare än grisblod, tro vad du vill, jag ser runt 15000 liter grisblod varje dag.

Jag brukar även vara med min bror och jaga, har sett när han tappat rådjur, hjortar med mer på blod, grisblod är ljusare.

Trango_B skrev:
Det ser ganska realistiskt ut. Förutom att tex levern ligger bakom sätet och njurar m.m i bagaget. Dom organen sitter fast ganska hårt inne i kroppen
och bör förmodligen inte spridas ut i bilen och se oskadade ut.
Men det skulle nog kunna bli sådär även om det inte är sannolikt.
Kollar man in dom hela delarna av djuret så ser man dessutom att rätt delar ligger inne i bilen. Tex finns det inga lungor i bilen eftersom mellangärdet ser ut att ha klarat sig och dom sitter ju bakom där, hjärtat oxå och även det saknas i bilen.

nej organen i olika djur sitter INTE fast hårt. alla som tagit hand om vilt (alltså vid jakt exempelvis) inser hur konstigt lite allting sitter fast. jag själv blev sjukt förvånad första gången jag gjorde detta på ett rådjur.

angående färgen på blodet så ser det onekligen skumt ljust ut. men kan inte detta bero på att det är ett sjukt tunnt lager (kanske därför det ser ut att vara så j*vla mycket också) på ljus klädsel och sedan att blixten från kameran gör det hela ännu ljusare.

mr sleepy skrev:
angående färgen på blodet så ser det onekligen skumt ljust ut. men kan inte detta bero på att det är ett sjukt tunnt lager (kanske därför det ser ut att vara så j*vla mycket också) på ljus klädsel och sedan att blixten från kameran gör det hela ännu ljusare.

Jo, men så ljust ska det inte se ut, det ser ju mer ut som nått fejkblod eller nåt.

Vissa ställen så är det ju rätt tjockt med blodet och ändå lika ljust, men det kanske är blixten som gör det, tycker iaf det ser riktigt skumt ut.

Med tanke på hur mycket blod det finns i bilen så har han kört j*vligt fort, ser ju nästan ut som om dom har haft en slang och spolat in blod i bilen.

Kvittar om det är fejk eller äkta, ser sjukt äckligt ut iallafall... :zpy

en i luleå träffade en hjort när han maxade sin lotus omega. vänster framskärm blev intryckt så att han inte kunde öppna dörren och bilen täcktes av en tunn, tunn hinna med hjort. Han förstod inte riktigt vad som hade hänt då han först kollade på det. Hursomhellst så måste den där hjorten ha hoppat eller nånting för annars skulle det inte bli sådär. bilen har ju inga skador på kofångaren? ser skumt ut iaf.

om man läser vidare så står det att att en annan bil träffade djuret först, sen kom det flygande och träffade bakomvarande bil. Tror allt det är sant, finns väl ingen anlending att sabba en fin trailblazer på det viset :va

robbandalal skrev:
om man läser vidare så står det att att en annan bil träffade djuret först, sen kom det flygande och träffade bakomvarande bil. Tror allt det är sant, finns väl ingen anlending att sabba en fin trailblazer på det viset :va

Anti-köra-för-fort-utan-helljus-och-det-spelar-ingen-roll-hur-fet-bil-du-har-propaganda?

I say...Damn!!

Osannolikt scenario men inte nödvändigtvis omöjligt. Bilderna ser onekligen äkta ut.

Fascinerande på nåt skumt sätt. Föraren måste kört ruggigt fort vilket styrks av att det ser ut att inträffat på motorväg (Highway). Minns någon sekvens som tidigare figurerat på internet där en hare blir påkörd av en racebil typ STCC på en banraka. Den blir då faktiskt också näst intill pulvriserad.

/O

på backen där man ser gjorten ligger. borde det inte vara blod på backen där? eftersom om du klyver en hjoirt på mitten så borde de komma lite blod tycker jag. men på bilderna finns det inte en blodfläck brevid hjorten

crm skrev:
på backen där man ser gjorten ligger. borde det inte vara blod på backen där? eftersom om du klyver en hjoirt på mitten så borde de komma lite blod tycker jag. men på bilderna finns det inte en blodfläck brevid hjorten

Dom kanske har flyttat på det.

Oh. My. God. Igen.

..sååå... .. .. ..hur gick det med rådjuret då? :va Blev det allvarligt skadat? *orolig*

:hihi

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!