Berra_83
Per
Jo, gårdagens missöde! Skulle förflytta mig 10 mil och efter 5 mil kom jag ifatt en bil, som det inte var läge att åka om (efter att konstant varit över 10k varv de 5 första milen, ja den är duktigt nerdrevad! (så de jag vill säja är att jag åkt hårt)) då efter avslag bara tokdog den efter att varvmätarn trillat ihop 2 gånger å "kommit igen". Sen gick det ryckigt som fan nån kilometer till, sen tokdöd. Stanna, ringde efter trailer. Satt å vänta nån timma, helt utan verktyg. Kollade säkringarna (som fö brann av (och byttes till) tändningen för en vecka sen) kikade på kablaget från tanken å framåt. Kände mig uppgiven. Försökte starta. Batteriet verkade urdraget och startmotorn gick ett varv sen slut. Väntade en timma till. Sen när de kom startade jag cykeln å körde hem - ja den funkade! Vi behövde inte lasta utan jag kunde köra hem. MEN jag varvade restruktivt i testsyfte och som jag misstänkte ville den den dö över 8k varv å "hostade". Släppte jag sen ner varvet och farten igen var det ok igen.
Jag vill stontant tro på batteri - (nu testat - är OK), tändning eller glapp, tipsensor, cdi, generator, stödkontakt. Det handlar om el - ström, det är jag rättså övertygad om. Eftersom den dör eller går bra, har haft lite soppastrul å sånt tidigare å den gått på 2-3 cyllar då det varit dåligt. Men detta problem är av en helt annan karaktär.
Kan jag ha dödat något stift, tändspole? Bytte en t.s under föregående år.
Mätte upp batteriet när jag kom hem, verkar bra. Ger 12-12.5-vid lägre varv och närmre 13V vid gaspådrag, så det verkar reko.
Vad är nästa steg? Det som känns konsigt nu är att jag inte hade några problem när jag körde hem, sålänge jag höll mej under 8k varv. Kan det tyda på att någon komponent lämnat in och klarar bara en viss spänning, och att den ökar vid gaspådrag och att det då blir strul.
Vad ska kollas nu, jag är inte mest bevandrad i el-träsket!
Tacksam för hjälp!
Jag vill stontant tro på batteri - (nu testat - är OK), tändning eller glapp, tipsensor, cdi, generator, stödkontakt. Det handlar om el - ström, det är jag rättså övertygad om. Eftersom den dör eller går bra, har haft lite soppastrul å sånt tidigare å den gått på 2-3 cyllar då det varit dåligt. Men detta problem är av en helt annan karaktär.
Kan jag ha dödat något stift, tändspole? Bytte en t.s under föregående år.
Mätte upp batteriet när jag kom hem, verkar bra. Ger 12-12.5-vid lägre varv och närmre 13V vid gaspådrag, så det verkar reko.
Vad är nästa steg? Det som känns konsigt nu är att jag inte hade några problem när jag körde hem, sålänge jag höll mej under 8k varv. Kan det tyda på att någon komponent lämnat in och klarar bara en viss spänning, och att den ökar vid gaspådrag och att det då blir strul.
Vad ska kollas nu, jag är inte mest bevandrad i el-träsket!
Tacksam för hjälp!