Hjälte i NSB som kör ZX10R 06

Ska bli intressant att se hur det går i NSBK i år. Förstår att du är sugen, jag är avundsjuk.

Nyteknik skrev:
2046437 Vad är så speciellt med detta? Är ZX-10 ovanlig i NSB?
Fanns 1 förra året, o att det till i år blir andra hojar än de populäraste.. t.ex R1an och GSXR1000 är ju skitbra. Jag tror jag räknat till nästan 15 R1or i NSB... o 10 GSXR1000... att det kommer in lite andra hojar är ju bra för variationens skull. Tyvärr är ju inte sköldens ducce kvar detta året.

Swedie skrev:
2046444 Fanns 1 förra året, o att det till i år blir andra hojar än de populäraste.. t.ex R1an och GSXR1000 är ju skitbra. Jag tror jag räknat till nästan 15 R1or i NSB... o 10 GSXR1000... att det kommer in lite andra hojar är ju bra för variationens skull. Tyvärr är ju inte sköldens ducce kvar detta året.
2st... :7peta

Gustav O skrev:
2046468 Ser ju betydligt bättre ut men det är ju inte vackraste flickan i klassen.
På tal om utseendet bifogas några TZ 250 som borde inspirera i Uppsalagaraget.

Bifogat

• 2-1.jpg
    2-1.jpg
    39.1 KB · Visningar: 163
  • 98r702.jpg
    98r702.jpg
    37.8 KB · Visningar: 190
  • 998h03.jpg
    998h03.jpg
    39.8 KB · Visningar: 133
  • 00pgp010.jpg
    00pgp010.jpg
    31.7 KB · Visningar: 152
Varför är Kawasakin så ovanlig i dom här sammanhangen, likaså i Moto GP eller andra tävlingar. Någon som har förklaring på det?

Racercukel skrev:
2047350 Varför är Kawasakin så ovanlig i dom här sammanhangen, likaså i Moto GP eller andra tävlingar. Någon som har förklaring på det?
Dels har inte Kawasaki lika mycket pengar att lägga på racing och del sverkar den inte vara helt konkurrenskraftig i SBK-sammanhang.

Racercukel skrev:
2047350 Varför är Kawasakin så ovanlig i dom här sammanhangen, likaså i Moto GP eller andra tävlingar. Någon som har förklaring på det?
Kawasaki har inte varit ovanligt i GP-racing. Men av någon anledning deltog man inte från mitten av 80-talet tills för några år sedan. Kanske för att man inte såg den kommersiella nyttan. I Superbike har man varit både vanliga och framgångsrika.

Kawasaki hade en förare i GP som körde ihjäl sig. För att hedra honnom så sa man att man inte mer skulle delta i GP. Man ändrade sig dock efter lite påtryckningar av andra för/när man bytte reglementet till 990cc.

Hasse är min teamkompis i N-TRADE RACING och kommer nog att bli livsfarlig på det där monstret. Han är en ruskigt snabb förare och mycket duktig.
Säga vad man vill, men den där hojen är en riktigt potent racer och i händerna på Hasse så blir det nog extra bra fart på Kawan. Vår sponsor Moped och Motortjänst levererar ju både Honda och Kawasaki. Själv håller jag mig till Honda den här säsongen i alla fall. Sen får vi se :)

RedBaron skrev:
2047934 Under i stort sett hela 90-talet dvs då Suzuki harvade i bottenträsket i SBK. :tungan
Har ingen koll alls på 90-talet, därav frågan :)

Synd att 10:an inte lyckats de senaste åren, men det beror tydligen på förarna...

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!