Hjälpa till med hojköp?

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Yeah-hooo

Äntligen är tiden inne för min dröm att uppfyllas, jag ska köpa mig en egen mc!
Efter all sparande som gick till utrustningen så har jag cirka 25 kkr för mc.:banana

jag har tänkt mig en sport, sport-touring av årsmodell 1992 eller äldre "då försäkringen är billig :D", inom Stockholm helst!
kom gärna med förslag från blocket!

men det tråkiga är att jag inte kan nåt om mc när det gäller skick osv, jag tänkte fråga om en snäll själ är villig att komma med o se i vilken skick mc är.
som en kompensation så bjuder jag på mat o dricka efter hoj köpet! och kanske en vänskap för livet!

Tänkte köpa mc under vecka 23-24 då jag har massa tentor fram till dess!

Last edited:
Jag har en Kawa zzr 1100 -93 till salu....20 lax:tummenupp

När jag pluggade hade jag en cbr 900rr -92. Optimal moppe till o från skolan! Gick att finansiera med csn + någon timmes extraknäck.

När jag pluggade hade jag en cbr 900rr -92. Optimal moppe till o från skolan! Gick att finansiera med csn + någon timmes extraknäck.

Jo det är den hoj jag vill ha! men de enda exemplaren på blocket är i 92 är i Luleå :( :huvet:huvet:huvet
om nån hittar en 1992 i bra skick, skicka gärna en pm eller posta här!

föresten vet nån om man ska frakta mc, hur mycket det kostar?

Ska själv börja plugga nu och min hoj säljs, och förmodligen blir det en gammal Fireblade i prisspannet 15-20 tusen max, helst en som kostar en bra bit under 20 som kräver lite kärlek.

Firebladen är nog det modernaste du kan köpa för dem pengarna, skämmer inte för sig när det svänger, rakt fram och är tom en bra hoj på bakhjulet.

Så mitt tips, köp en blade som kräver lite kärlek i form av ventiljustering, gaffelservice osv och fixa det själv. Varenda 100 lapp man sparar är ju viktigt som student.

Dubbelkolla så att hojen går att klassikerförsäkra innan du köper den. Vissa sporthojar vill de inte räkna som klassiker även fast de är äldre än 20 år.

Ska själv börja plugga nu och min hoj säljs, och förmodligen blir det en gammal Fireblade i prisspannet 15-20 tusen max, helst en som kostar en bra bit under 20 som kräver lite kärlek.

Firebladen är nog det modernaste du kan köpa för dem pengarna, skämmer inte för sig när det svänger, rakt fram och är tom en bra hoj på bakhjulet.

Så mitt tips, köp en blade som kräver lite kärlek i form av ventiljustering, gaffelservice osv och fixa det själv. Varenda 100 lapp man sparar är ju viktigt som student.

Du har pm!

Cbr:en från -92 är inte dyr i försäkring oavsett om den klassas som klassiker eller inte.
Har du pengar över efter inköp så uppgradera bromsarna.

Cbr:en från -92 är inte dyr i försäkring oavsett om den klassas som klassiker eller inte.
Har du pengar över efter inköp så uppgradera bromsarna.

Skulle inte säga det direkt!

Det blir ändå en runt en 400 kr i månaden trafikförsäkrat på mitt namn för en 93:a...

Sen är väl jag nog den dyraste personen att försäkra en hoj på, 23 år - bor i Göteborg nära centrum.

Last edited:
Jag har en GSXR1100 -86 annars, 1528 kr hel/hel på mig, 24 år, i stockholm.

20 000:-, så kan du pruta till 18 :)

Lånar tråden lite.

Hittat en hoj av intresse i Stockholm, ägaren är tillbaks om 1 vecka och skulle vara jättetacksam om nån kan tänka sig att ta en snabbtitt på den.

Kawasaki ZZR600 :) billig att försäkra och ger dig pengar över i budjetn :banana

känns rätt sportig också speciellt när man närmar rödmarkeringen vid 14000rpm :hihi

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8