Hjälp !!!

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
Skulle skruva bort tanken i morse på min -03. OBS! Var ju en jävla massa sladdar och slangar!

Tänkte ju inte ja på :tummenupp

Så nu, nån som gjort det ? Hur gör man ? Vilka tar man bort ? Nått att försöka sig på eller är det bara att glömma att lacka om tanken ? Kanske ringa verkstad direkt ??

// Night Rider

Last edited:
så länge du bara stänger kranen på tanken så ska det inte vara några problem att plocka bort slangarna , dom är bara överfyllnads skydd ( tror jag ) men ta och märk upp vart de ska sitta för säkerhets skull .. brukar hjälpa vid montering
mvh per

Jag plockade bort min tank på 1000r-03 o det var också en massa sladdar o skit, det är bara att koppla bort så svårt kan det inte vara de passar säkert bara på ett ställe när du sätter tillbaka den

Per r1 skrev:
så länge du bara stänger kranen på tanken så ska det inte vara några problem att plocka bort slangarna , dom är bara överfyllnads skydd ( tror jag ) men ta och märk upp vart de ska sitta för säkerhets skull .. brukar hjälpa vid montering
mvh per

HIttade ju fan inte ens kranen!! Kollade ioförsig inte så noga vart helt paff bara drog igen allt igen..Hmm.. Det är ju inte bara slangarna som ska bort.. hmm. LIte mer att gå på måste ja nog allt ha =)

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup