Hjälp!

Padde skrev:
Du frågar om råd/tips, Alla råder dig till att köpa NSRén. Varför inte?

:va

hehe, han ville inte.. :P

jag förstår inte meningen med tråden om du endå inte gör som folk föreslår?

en 4takts 125a är inte skoj! inget vrid ingen effekt.. hur fan kan nåt sånt va skoj?? fast å andra sidan, har du tänkt åka strypt så kanske, men varför åka strypt? :va


angående soppaförbrukning så drog min TZR 0,35-0,4när ja övningskörde... när ja fick kortet ökaede förbrukningen till 0,6-0,9... när jag senare hade lärt mig hojen å börjat pressa den riktigt hårt kunde den dra upp mot 1,2liter milen, men då va det tamejfan allt va skiten gick för... att den inte skar då var ett under eller något... :yoparty
 
zpeppy skrev:
Jadu du vet ju hur ja kör :hihi
Precis, som en kärring ;)
Nädå, men ändå, vi kör lika galet båda två och min NSR drar inte mer än 0,65... Din går ju inte överdrivet hyperduper bättre heller, bara lite, typ...
 
NSR_Martin skrev:
Precis, som en kärring ;)
Nädå, men ändå, vi kör lika galet båda två och min NSR drar inte mer än 0,65... Din går ju inte överdrivet hyperduper bättre heller, bara lite, typ...

Mm fasst min är ju en Yamaha o de är ju lite mera racing :gnissla så de ska väll dra lite mer. Skojja bara men de är väll olika på olika motorer inte så mycket att tjata över.
 
Som många andra säger 4-takt äger men då ska du ha en 600cc eller mer...
Alltså enkelt val: NSR!!!

mvh/Pernu
 
Fluxir skrev:
jag förstår inte meningen med tråden om du endå inte gör som folk föreslår?
Ja du, bara för att han startar en tråd, och vill få lite tips,
så säger ju inte det att han måste köpa den hojen för
majoriteten säger det i den här tråden. Han gör ju som han
vill.
Men han kunde ju ha diskuterat lite mer :va
Kanske bara ville starta en tråd :tungan :gnissla
 
nomolas skrev:
Ja du, bara för att han startar en tråd, och vill få lite tips,
så säger ju inte det att han måste köpa den hojen för
majoriteten säger det i den här tråden. Han gör ju som han
vill.
Men han kunde ju ha diskuterat lite mer :va
Kanske bara ville starta en tråd :tungan :gnissla


aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..
 
Powerade skrev:
aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..



effekten då? eller du kanske tänkte åka strypt, ifall det är så så förstår jag att du tar cbren.
 
Powerade skrev:
aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..
Själv har man haft 5 motorhaverier i sommar ligger på 10k i motorreparationer så jag hade tagit 4taktaren.. Sen är det inte alls säkert att du får problem med en 2takt.. kan gå flera tusen mil utan problem. Min var oskruvad vid 3800.
Anledningarna till mina motorhaverier har varit konkreta.. började med att jag inte skötte oljan.. men som sagt.. sköt oljan och en 2taktare ska hålla.
 
Själv körde jag 1000mil med min Rebel och det ända jag gjorde var att byta olja.
den har rullat 3500mil nu och den går lika perfekt som e sprillans ny från fabriken.
jag ligger på runt 0.3milen och jag brukar hålla en fart runt 90 eftersom 90 är högsta tillåtna hastigheten på Åland. 115 har jag lyckats pressa upp den i med då kan man ju ta med i beräkningen att det sitter EN 18mm förgasare på den och avgassystem med en diameter som liknar sugrör.
Med nya grejjerna som kommer på den i vinter uppskattar jag en effekthöjning runt 50% och den 2 cylindriga 4-taktaren har bra med ork trots det låga vridmomentet så en kraftig drevning väntar....

go fore CBR! kan man lätt hålla 120 med om man fixar lite bara. och varv kan man nog få om man vill
:Bugar
 
Last edited:
StewOo skrev:
Själv körde jag 1000mil med min Rebel och det ända jag gjorde var att byta olja.
den har rullat 3500mil nu och den går lika perfekt som e sprillans ny från fabriken.
jag ligger på runt 0.3milen och jag brukar hålla en fart runt 90 eftersom 90 är högsta tillåtna hastigheten på Åland. 115 har jag lyckats pressa upp den i med då kan man ju ta med i beräkningen att det sitter EN 18mm förgasare på den och avgassystem med en diameter som liknar sugrör.
Med nya grejjerna som kommer på den i vinter uppskattar jag en effekthöjning runt 50% och den 2 cylindriga 4-taktaren har bra med ork trots det låga vridmomentet så en kraftig drevning väntar....

go fore CBR! kan man lätt hålla 120 med om man fixar lite bara. och varv kan man nog få om man vill
:Bugar

Jag tänker åka strypt pga ja ska gå Fordon/Transport och vill inte bli av med lämpet så det blir nog en 4-taktare då !
 
Vafan min DT tog ju ca 0.35! ToR till GR-dagen (12mil enkel resa tror jag) inkl. en heldags stunt, lek och race på flygfältet. Vad har ni för skit egentligen? ;) Enda gången jag mätte iof, så den kanske ansträngde sig till max eller nåt :tungan
 
Powerade skrev:
Jag tänker åka strypt pga ja ska gå Fordon/Transport och vill inte bli av med lämpet så det blir nog en 4-taktare då !

vad spelar det för roll att du skall gå fordons? du kan utan bekymmer byta ut slutburken till nå finare slipon så att du får lite finare ljud. och ett öppet filter, fast det ger inte nå mye effekt men fint ljud.
 
Nisse Järnet skrev:
Vafan min DT tog ju ca 0.35! ToR till GR-dagen (12mil enkel resa tror jag) inkl. en heldags stunt, lek och race på flygfältet. Vad har ni för skit egentligen? ;) Enda gången jag mätte iof, så den kanske ansträngde sig till max eller nåt :tungan



hur fan kör du......... :confused: :confused:


när jag kör så snålt jag kan så kommer jag ner till 0,43 typ
 
whitesnake skrev:
hur fan kör du......... :confused: :confused:


när jag kör så snålt jag kan så kommer jag ner till 0,43 typ

Den drar FORTFARANDE mer när den e strypt, svårt att fatta det eller? :mad: :4skrika :7peta
 
StewOo skrev:
vad spelar det för roll att du skall gå fordons? du kan utan bekymmer byta ut slutburken till nå finare slipon så att du får lite finare ljud. och ett öppet filter, fast det ger inte nå mye effekt men fint ljud.
_Det har jag gjort på min hoj nu ska bara se hur det låter sen i sommar..
:)
 
whitesnake skrev:
jag ska snart fixa det :mad:

Haaa ha haha , du har babblat om att strypa av länge nu.

Är du säker på att vågar strypa av? Eller e du fortfarande rädd för din mamma o pappa? :rodnar
 
Om cbr:en hade varit mer lik NSR:en hade nog fler tyckt om den.
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top