Hjälp!

Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko

Jo då, farsan har behövt göra det. Fast då hade bilen rullat 200.000 km + :)
 
H4 skrev:
Jo då, farsan har behövt göra det. Fast då hade bilen rullat 200.000 km + :)

Jaså?

Fassans bil har rullat 39000 mil nu, o den går lika bra som innan, drar inte mer olja än vad den gjorde innan.

Vaddå? Gjorde han det själv eller lämnade han in den, för om han lämnade in den så la han ner mer än vad den är värd, förmodligen.
 
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Kom inte och gämför en bil med en 125:a .. bilar är knappst lika högvarviga och jag garenterar dig att man inte ligger och kör på högvarv på en bil.. desutom så är en 125:a speciellt en sportmodell en lekhoj som man brukar varva mycket. Tro mig det sliter på ringarna och dom behöver bytas ibland.. sen hur ofta det är är ju en helt annan femma. Typ gamla CBs å liknande hos dom är de inte helt ovanligt att olja läcker upp.
 
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko
Storm i tekoppen..

Förresten, att jämföra med en bil är väl lite fusk? med 25000 mil trodde jag du mena på en hoj..
 
KalleNorton skrev:
Jodå! I skolan har vi fått upp en gammal b20 motor (volvo) till 7800 varv! :yoparty
Inomhus med raka rör!! :yoparty

Rödmarkeringen ligger nånstans vid 5500-6000 varv
Låter coolt :yoparty fast man brukar ju inte varva en bil så mycket.. till skillnad från bilarna så har ju 125:or all effekt på högre varv.. 7k å uppåt. så det är ju däromkring man ligger 7-11k varv. :P på bilen ligger du kanske på 3-4 högst vid normal körning. (inte lika stor sport/racingkänsla i en b20 heller. ) :hihi


(ok.. jag vet inte ens vad en b20 är.. tänkte mer på en 240.. :tungan )
 
Last edited:
Solid snake skrev:
Du e fan dum i huvet. :kocko

Bytar du ringar på en bil eller? :kocko

Nä tror inte det, dumskalle! :kocko :kocko

Är du dum? Det verkar som att du tror att du kan precis allt men jag tycker att du inte skall uttala dig om saker du inte har en aning om.
Det är klart som f*n att man måste byta ringar, lager, foder packningar även på en bil. Och jag tror med 110% säkerhet att din pappas bil drar mera olja nu än vad den gjorde när den var ny.
 
StewOo skrev:
Är du dum? Det verkar som att du tror att du kan precis allt men jag tycker att du inte skall uttala dig om saker du inte har en aning om.
Det är klart som f*n att man måste byta ringar, lager, foder packningar även på en bil. Och jag tror med 110% säkerhet att din pappas bil drar mera olja nu än vad den gjorde när den var ny.

Förmodar att du vet vad det kostar att byta ringar på en bilmotor om du inte gör det själv?

Tror folk står ut med att den drar olja när dom får reda på priset.
 
Solid snake skrev:
Förmodar att du vet vad det kostar att byta ringar på en bilmotor om du inte gör det själv?

Tror folk står ut med att den drar olja när dom får reda på priset.
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)
 
KalleNorton skrev:
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)

Jepp, men nu menar jag nyare bil, typ min fassas audi som har rullat runt 39000 mil.

Det är en -02:a för er som e intresserade, A6:a.
 
Ni e la goa :hihi
Självklart måste man inte byta ringar på en bil så ofta som på mc, eller speciellt en 125:a....eftersom bil kör inte på 11000 varv men det la klart som fan att dom måste gå med en dag....allt beror på hur man kör den och tar hand om den....och vad fan e det för snack om att det är rövdyrt? öppna motorn och byta kolv och kolvringar? jag och en kompis har gjort det på en bil va fan...klart att det är dyrare på dom nya bilarna för att delarna är dyrare men det är ej nått svinkrångligt...och jag håller med StewOo och tror knappast att din farsas bil inte drar mer olja än innan Solid snake.
 
Zorken skrev:
Ni e la goa :hihi
Självklart måste man inte byta ringar på en bil så ofta som på mc, eller speciellt en 125:a....eftersom bil kör inte på 11000 varv men det la klart som fan att dom måste gå med en dag....allt beror på hur man kör den och tar hand om den....och vad fan e det för snack om att det är rövdyrt? öppna motorn och byta kolv och kolvringar? jag och en kompis har gjort det på en bil va fan...klart att det är dyrare på dom nya bilarna för att delarna är dyrare men det är ej nått svinkrångligt...och jag håller med StewOo och tror knappast att din farsas bil inte drar mer olja än innan Solid snake.

Ska du diskutera vidare i denna diskussionen så ta det i OT tråden. Nästa person som ska skriva citera i OT tråden om det gäller denna diskussion.

//Patrik

EDIT: Stavfel.
 
Last edited:
KalleNorton skrev:
Är du någolunda bra på att mecka kan du ta ur kolvarna ur en bil.. Inte allt för svårt. (om den är äldre än 10 år, på en ny bil är det krongligare...)

Nej svårt är det inte men det tar en sjuhelvetes tid och kräver i princip en verkstad med bil- och motorlyft..

Nåväl strunt samma, köp en tvåtaktare så får du mycke roligare :)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top