Hjälp!

Låter som ett skumt fel... En tanke jag fick var att anledningen till att det slocknar över 5000 varv är för att hojen börjar vibrera mer då, och att det är glapp som du sa...? Kolla sladdarna och känns, försök hitta nått som är fel med dom....
 
NSR_Martin skrev:
Låter som ett skumt fel... En tanke jag fick var att anledningen till att det slocknar över 5000 varv är för att hojen börjar vibrera mer då, och att det är glapp som du sa...? Kolla sladdarna och känns, försök hitta nått som är fel med dom....
glapp tvekar jag på att det är... jag testade att "ruska" bland alla sladdar (var väldigt mörkt) men ingen skillnad....kan de ha nått me batteriet/generatorn?.. tänkte, generatorn levererar ström till strömförbrukarna och batteriet hjälper till när generatorn inte räcker till.. kan det vara att batteriet är dåligt?.. (batteriet är max fyra veckor gammalt så de vore ändå :kocko )
 
nicke skrev:
glapp tvekar jag på att det är... jag testade att "ruska" bland alla sladdar (var väldigt mörkt) men ingen skillnad....kan de ha nått me batteriet/generatorn?.. tänkte, generatorn levererar ström till strömförbrukarna och batteriet hjälper till när generatorn inte räcker till.. kan det vara att batteriet är dåligt?.. (batteriet är max fyra veckor gammalt så de vore ändå :kocko )
måste rätta mig själv... det kan inte vara det häller, för att halvljuset lyser inte dåligt det slår OM till parkeringsljus??!.. skulle det kunna va ett relä?
hjälp någon?
 
Jag vet vad det är för fel (tror jag).

Det var likadant på min, bytade lampa, tråden hade lossnat i lampan pga vibrationerna. :tummenupp

Ny lampa kan väl kosta max 60 spänn.


Edit: den slocknade också över 5000 rpm pga vibrationerna.
 
Solid snake skrev:
Jag vet vad det är för fel (tror jag).

Det var likadant på min, bytade lampa, tråden hade lossnat i lampan pga vibrationerna. :tummenupp

Ny lampa kan väl kosta max 60 spänn.


Edit: den slocknade också över 5000 rpm pga vibrationerna.
okey, tack för svaret!.. får titta närmare på det imorgon (ljust då) hoppas bara att det är nått sånt, så inte ett relä har flygit.. vad är det för betekning för lampan?
 
nicke skrev:
vad är det för betekning för lampan?


Det kommer jag inte ihåg, plocka av o kolla, det är säkert den o då måste du ändå ha av den när du ska byta.
 
Låter konstigt det som Solid snake säger. Men ingenting är ju omöjligt enligt Gunde Svan hehe. Annars är det nog dags att plocka ner hojen och gå igenom elsystemet. Inge roligt när lampor och annat börjar leva sina egna liv.
 
Solid snake skrev:
Jag vet vad det är för fel (tror jag).

Det var likadant på min, bytade lampa, tråden hade lossnat i lampan pga vibrationerna. :tummenupp

Ny lampa kan väl kosta max 60 spänn.


Edit: den slocknade också över 5000 rpm pga vibrationerna.

Ah, låter vättigt! Tänkte att det hade nått med o göra med att det blir mer vibrationer över 5000 varv, gött, om det nu är lampa, det är ju bara o byta... :gnissla

Åk till en mack, MC-firmorna bruka vara dyra, kom själv ihåg det sen moppetiden, hos MC-firman kostade den 40 spenn, men 20 kronor på macken... Ta bara med den trasiga lampan och be få en ny av samma modell :tummenupp
 
nicke skrev:
jo, får hoppas att det är det.. men, är inte halvljuset och helljuset på samma lampa?,, isfl hur kan bara helljuset funka men inte halv över exakt 5 000 rpm??? (kan ha fel ang lampan)

Förmodeligen för att det sitter två trådar i samma lampa, en till halv och en till hel...

Vet inte, men jag tror det, kan inte tänka mig nån annan anledning?
 
nicke skrev:
jo, får hoppas att det är det.. men, är inte halvljuset och helljuset på samma lampa?,, isfl hur kan bara helljuset funka men inte halv över exakt 5 000 rpm??? (kan ha fel ang lampan)
Hel och halvljus har varsin tråd i lampan med olika ljusbilder och effekter. Men jag tycker det är konstigt att halvljuset skulle sluta fungera över 5000rpm. Antingen så är tråden av och lyser ej eller så är den hel och lyser. Jag skulle tippa på något annat vaj.
 
Out_Spinner skrev:
Hel och halvljus har varsin tråd i lampan med olika ljusbilder och effekter. Men jag tycker det är konstigt att halvljuset skulle sluta fungera över 5000rpm. Antingen så är tråden av och lyser ej eller så är den hel och lyser. Jag skulle tippa på något annat vaj.
men det kan ju vara så att tråden är av MEN ligger imot så att det fungerar men när man varvar så det vibbrera mer (vid 5000) så "ligger" den inte imot??kan ha väldigt fel, bara en teori som jag utvecklade lite..??
 
nicke skrev:
men det kan ju vara så att tråden är av MEN ligger imot så att det fungerar men när man varvar så det vibbrera mer (vid 5000) så "ligger" den inte imot??kan ha väldigt fel, bara en teori som jag utvecklade lite..??
Ingenting är omöjligt. Testa du med en ny lampa så kanske det löser sig! :)
 
nicke skrev:
men det kan ju vara så att tråden är av MEN ligger imot så att det fungerar men när man varvar så det vibbrera mer (vid 5000) så "ligger" den inte imot??kan ha väldigt fel, bara en teori som jag utvecklade lite..??

Kan mycket väl va så...

Men byt lampan, det är väll värt ett försök? Du behöver ju inte precis bosätta dig på gatan efter att ha köpt en sån liten lampa, det är billigt, borde inte vara allt för krångligt att byta, så det är väll värt ett försö, och vad ska du annars testa nu?...
 
När min lampa slutade så hade tråden lossnat i lödningen och vibrerade upp på det skitet som blir över när man lödar (det där bruna). :fakta

Det är bergis som jag tror. :)

Jag var inne på 3 mackar och dom hade inte lampa till min :( , fick sticka ända till en mc handlare. :)
 
Solid snake skrev:
Jag var inne på 3 mackar och dom hade inte lampa till min :( , fick sticka ända till en mc handlare. :)

Okej, kanske är lite ovanliga lampor i hojar då, annars är mackarna billigare med lampor av egen erfarenhet...
 
nicke skrev:
okey då va det fixat!.. det var "glappt" I lampan...en ny lampa köppt och så fungerar de somvanligt.. tack för hjälpen, det är uppskattat!



Se! se! se! det var som jag sa ju!!! :fakta :banana
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top