Hjälp!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Problem med hojen! Tänkte att jag skulle starta upp hojen igår, bara för att tjecka att allt var okey. Den har stått nån månad nu utan att den har varit igång så batteriet var helt slut. Så jag rulla ut den till närmaste backe för att rulla igång den. Visst startade den men nåt var helt galet! displayen blinkade och varvmätaren hoppade fram och till baka, å hojen hosta som en galning när jag vred på gasen...??? Så jag rulla hem den igen och gjorde ett nytt försök med startkablar, då funkade allt prima....... tills jag tog bort kablarna. Då uppstod samma fenomen igen :( men så fort jag satte tillbaka startkablarne gick den fint igen. Jag kanske ska nämna också att den funkar hyffsat på tomgång, men så fort jag ger gas, hostar den och blinkar som en julgran! Nån som har en aning om vad som är galet? Jag måste ju få igång r1:an tills på fredag då jag ska ner till mantorp, vore trista att behöva ta bilen. Hjälp mig!

Ett batteri som varit helt tomt kan vara kaputt.

Mätinstrument och batteri-laddare? Försök ladda upp det, går det inte; köp ett nytt.

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!