Hjälp! Vet inte vad jag ska göra...

Rhino skrev:
Klart att du ska ha en RETTA!!!

Typ: http://www.blocket.se/view/6150237.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0

Också prutar du lite! :)

Jag sitter faktiskt riktigt bra på dem, når precis ner med tåspetsarna om jag anstänger mig, avståndet till styret är bra oxå.
Men hua, mitt försäkringsbolag tycker inte som jag. Om jag ska köpa en R1:a blir det till att ställa av & på varje gång jag ska köra... Och då har jag ändå personalrabatt på försäkringar...

Maria1980 skrev:
Jag sitter faktiskt riktigt bra på dem, når precis ner med tåspetsarna om jag anstänger mig, avståndet till styret är bra oxå.
Men hua, mitt försäkringsbolag tycker inte som jag. Om jag ska köpa en R1:a blir det till att ställa av & på varje gång jag ska köra... Och då har jag ändå personalrabatt på försäkringar...

Jo visst, men det är ju så att smakar det så kostar det!

De äldre R1:orna börjar faktiskt bli lite mer humana i försäkringsyfte.
Kör halvförs!

Om du inte vill ge upp 600or helt så har moderna 600or en hel del mer effekt än din -97. Jag blev förvånad själv över hur stor skillnad det var mellan ZX6R -00 och -05...

Don Quixote skrev:
Om du inte vill ge upp 600or helt så har moderna 600or en hel del mer effekt än din -97. Jag blev förvånad själv över hur stor skillnad det var mellan ZX6R -00 och -05...

Bara jag kan dra grabbarnas 1000kubikare så :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Du är väl inte stelopererad i höften, LR...

Provade en KTM 640, jag hade 40cm ner till marken på båda sidor :7peta Det är lite väl mycket, går ju inte ens att luta sig för att nå ner, då har jag ju redan klivit av hojen... Bli ett himlans kliva upp & kliva ner när man kör genom städer. Inte riktigt vad jag är ute efter...

Maria1980 skrev:
Hade gärna köpt en Gixxer, många talar gott om dem, men jag når inte ordentligt. Har provat en 750 -97:a och jag satt som en kratta, lutningen/avståndet till styret är på tok för långt för mina armar... Höjden är en sak, det går att sänka dem, eller luta dem, men avståndet till styret är svårare...

Jag håller mig gärna till sprthojarna :tummenupp

Det finns kit för att flytta bak styret :)

Jag har känt samma grej, R1000 -05 kändes bra :yoparty

kommer det en ny 750 -06 så kanske den har samma stil, men som sagt dyra och det finns kit för att flytta styret, om inte annat kan man be någon fräsa till sådana :tummenupp

har sett dom i katalogen http://louis.de/

PMa ifall du inte hittar

Jag tycker styret sitter väldigt nära på min Fireblade 00, man fick sträcka sig längre fram på ZX9-98:an jag hade innan och det säher alla är en touringhoj.

Tycker det är ganska rätt pris på bladearna också, karva ur sadeln lite och sänk den.

Maria1980 skrev:

Testa inte R1000 -05, risk att du blir såld på den :lol

Har du testat en Thunderace, den sitter man mer i hojen vilket borde resultera i att du har lite kortare till backen. Den har pulver nog att äta Rettor samt att den är en trevlig kamrat på långfärd.

björn

Hade en tjejkompis som inte heller var så lång, hon körde en firestorm & det funkade bra!

Mickez77 skrev:
Det finns kit för att flytta bak styret :)

Men, hur går det till egentligen? För vid fullt styrslag ligger ju handtagen alldeles intill tanken?
Vill minnas att jag en gång fastnat på tutan igenom en skarp vänstersväng, för att handtaget pressades mot tanken... (Detta löstes genom att höja upp i styrkronan lite, hade *harkel* sänkt för mycket...)

Jag vet att du kanske inte direkt är ute efter en ny hoj, men min tjej, som oxå har taxben, sitter ganska bra på en R1-05.
R1'an fick visst lite lägre sadelhöjd när de monterade in avgaset under sadeln :confused:
Hon provsatt även en 03'a, men den nådde hon inte ner på.

Det blir till att spara ihop en bunt pengar och köpa en 05'a :)

aci skrev:
vtr1000f eller sv1000 tror jag skulle funka om du är ute efter hanterbar effekt. Är själv grymt nöjd med min sv650, sladdar förbi många på bana med den.

Ja jävlar vad man har letat efter låga hojar :brinnerup

Hade en sv 1000 som vi tänkte behålla till mig men har för mig att den är 83 i sadelhöjd. För hög i vilket fall som helst för mig som är 165.

Min Sv 650 är 80 cm. Har sänkt den 3 cm (77 cm)vilket är max både "fram och bak".

Min sambo är 10 cm längre än mig (dvs 175) och han ser skitlång ut på den :D men jag når ändå bara ner med halva fossingarna. Ska eve gröpa ur sadeln i vinter.

Last edited:
ecce skrev:
Har du testat en Thunderace, den sitter man mer i hojen vilket borde resultera i att du har lite kortare till backen. Den har pulver nog att äta Rettor samt att den är en trevlig kamrat på långfärd.

björn

Nix, ska testa den oxå :) Blir väl till att testsitta varenda hoj på MC-mässan i Sthlm sen :)

2fast4hjo skrev:
Hade en sv 1000 som vi tänkte behålla till mig men har för mig att den är 83 i sadelhöjd. För hög i vilket fall som helst för mig som är 165.

Min Sv 650 är 80 cm. Har sänkt den 3 cm (77 cm)vilket är max både "fram och bak".

Jag vill helst upp i 900cc, så att jag slipper byta hoj sen. Vill hitta en hoj jag kan ha ett par år. Men SV:n är bra snygg :banana

Så du får köra hoj nu förresten? Kul!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...