Hjälp! Vet inte vad jag ska göra...

Jag är också rätt kort typ 158 cm och har hittat en kul MC.
Min R1100S är rätt smal över sadeln. Så jag når ner med tårna, och det räcker rätt bra.

Och eftersom det ska vara lite sport touring så är tanken att man ska sitta mer upprätt... Men som varande inte lång så får jag ändå den trevliga körställinging som jag vill ha.

Hej
En hoj som jag tror skulle passa är VTR 1000 F. Min polare har en sån o jag r grymt avis.. kör själv cbr 600 o vill med ha lite mera vrid på lågvarv.. Vet att andra har föreslagit firestormen och jag kan bara hålla med. den är relativt smal över motorn, smalare än cbr en och ganska låg. Nu är jag iofs 185 lång så jag har sällan problem med att nå ner utan snarare tvärtom..Hursomhelst är hondan allmänt trevlig att köra.. sen låter den jäkligt gött med lite öppnare slutburkar..
my 2 cents
Hoppas du hittar en hoj som du kan trivas med

Hojboj skrev:
Hej
En hoj som jag tror skulle passa är VTR 1000 F. Min polare har en sån o jag r grymt avis.. kör själv cbr 600 o vill med ha lite mera vrid på lågvarv.. Vet att andra har föreslagit firestormen och jag kan bara hålla med. den är relativt smal över motorn, smalare än cbr en och ganska låg. Nu är jag iofs 185 lång så jag har sällan problem med att nå ner utan snarare tvärtom..Hursomhelst är hondan allmänt trevlig att köra.. sen låter den jäkligt gött med lite öppnare slutburkar..
my 2 cents
Hoppas du hittar en hoj som du kan trivas med
Har just suttit och läst din tråd och kan inte annat än att hålla med följande.
Vtr:en har ju även lite högra styre än tex tl1000 så du når nog lättare/får bättre körställning.
Sen går det inte att jämföra trycket.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...