Hjälp vad ska jag välja nu??

Biturbo skrev:
Betänk också att det är lite speciellt att arbeta som uthyrd.

Du säger att MP har et lite längre uppdrag.. Men sen då? Hur ser möjlighterna ut för en förlägning på Daimler vs MP?

chanserna att få fölängt e nog lite större här på DC.
Men itne heller så små på MP..

Det e svårt. får avgöras på lönen nu..

hojbrud skrev:
När jag frågade henne i måndags viste hon inte, ska givet vis ta reda på det innan jag tackar ja.
Vet att det blir lägre men hur mycket lägre har jag ingen aning om.

Jag har själv jobbat med rekrytering/bemanning. Jag skulle stanna på DC om jag var dig. Självklart visste hon på MP vilken din lön skulle bli, hon lär iaf garanterat haft ett hum. Se till att vara tuff i löneförhandlingen med MP om du väljer den linjen. Om du ökar din lön minskar deras marginal. Det brukar vara där skon klämmer för bemanningsföretagen. Jag gillar inte riktigt deras affärsidé, trots att jag jobbat på "insidan".

Starstriker skrev:
Jag har själv jobbat med rekrytering/bemanning. Jag skulle stanna på DC om jag var dig. Självklart visste hon på MP vilken din lön skulle bli, hon lär iaf garanterat haft ett hum. Se till att vara tuff i löneförhandlingen med MP om du väljer den linjen. Om du ökar din lön minskar deras marginal. Det brukar vara där skon klämmer för bemanningsföretagen. Jag gillar inte riktigt deras affärsidé, trots att jag jobbat på "insidan".

Tack :)

Jag tycker du ska fråga Daimler om fortsatta arbetsmöjligheter. Antingen här eller i Köpenhamn, dom har som du säkert vet en rejält jättestor filial där. ManPower har jag faktisk ingen erfarenhet av däremot Adecco och jag tycker det är piss och jobba för sådana bolag. Detta p.g.a. att man precis hinner få rutin i ett jobb man är på och just då slussas man iväg till nästa jobb. :näsblod

Men det funkar säkert skitbra för dom som vill jobba med lite allt möjligt.

M.G.F skrev:
Jag tycker du ska fråga Daimler om fortsatta arbetsmöjligheter. Antingen här eller i Köpenhamn, dom har som du säkert vet en rejält jättestor filial där. ManPower har jag faktisk ingen erfarenhet av däremot Adecco och jag tycker det är piss och jobba för sådana bolag. Detta p.g.a. att man precis hinner få rutin i ett jobb man är på och just då slussas man iväg till nästa jobb. :näsblod

Men det funkar säkert skitbra för dom som vill jobba med lite allt möjligt.

Jo jag vet, Jag jobbar nämligen i Köpenhamn. :)
och i malmö finns det heller inget jobb till mig.
men tror inte jag tackar ja till manpower med tanke på att hon inte har ringt upp mig trots två meddelande. och därför vet jag ingen lön.

hojbrud skrev:
Jo jag vet, Jag jobbar nämligen i Köpenhamn. :)
och i malmö finns det heller inget jobb till mig.
men tror inte jag tackar ja till manpower med tanke på att hon inte har ringt upp mig trots två meddelande. och därför vet jag ingen lön.

Du kan ju komma och ta någon helg här uppe som hallvärd. Så man själv kan va ledig lixom...

FreddaAbborre skrev:
Du kan ju komma och ta någon helg här uppe som hallvärd. Så man själv kan va ledig lixom...

eller så kan vi byta så du sitter bakom skärmen hela dagen så står jag i hallen:)

Jag har nog bestämt mig, trots jag fortfarande inte fått reda på lönen.
Jag tror jag stannar på DC.
anledning: MP har kommit med kort varsel och med dålig info. Helt klart oseriöst av dem.
Tack för allt stöd.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...