Hjälp! -racingstövlar...

Nyfiken:
Vad har hänt eftersom Oxtar TCS anses vara så dåliga nu?
Jag vet att Daytona Evo är att föredra, det handlar inte om vad som är bäst utan vad som gör Oxtar direkt dåliga.

xyx skrev:
2222238 Nyfiken:
Jag vet att Daytona Evo är att föredra, det handlar inte om vad som är bäst utan vad som gör Oxtar direkt dåliga.

Undrar jag oxå, helt klart nöjd med mina iaf.. De lär ju skydda MYCKET bättre än inga stövlar alls iaf ..
:)

Mayer skrev:
2210020 håller med, själv har man 48, där börjar det likna något :hihi fast jag får iof samma problem som dig... :3freak
// Mayer

Vad har du för stövlar då och vart hittade du dom ? (tog mig en evighet att hitta mina.. 48.5)

PL0J skrev:
2210287
Är just nu inne på antingen ett par Astars Supertech eller Dainese Axial Race-In. Dessa verkar stabila och räcka till gott och väl, men vilka är "bäst"?

Jag har haft och kraschat hårt med båda modellerna och "Dainese Axial Race-in kolfiber" blev det skrot av och jag fick sprickor i foten. Alpinestars Supertech däremot är bättre enligt min mening. Tjockare och lite sämre känsla kanske men säkrare vid hård krasch...OCH billigare inte minst.

xyx skrev:
2222238 Nyfiken:

Dåliga är dom kanske inte men man bryter tex fotleden i dem :rolleyes:
Litar numera mer på Daytona security evo II.Billiga är dom inte för strax under 5000 kr i Tyskland.

Allt har sina brister och fördelar och olycksfall till fall är olika hur det tar.

Dock känner jag till någon till som brutit foten i Oxtar stövel och nån annan model oxå utan skyddande innersko.

Alpinestars SMX3 finns i tjej/dam modell, för mindre / smalare fötter ca:2600:-

Daytona EVO i fortsättningen tack.

Bifogat

• fotochdoja.jpg
    fotochdoja.jpg
    68.3 KB · Visningar: 72
lorkan skrev:
2222418 Vad har du för stövlar då och vart hittade du dom ? (tog mig en evighet att hitta mina.. 48.5)
Jag beställde ett par oxtar tcs sport från duells via kenneth's mc här i gbg, det gick skitfint, tog ca 40 min från beställning tills att de fanns i butiken :)
// Mayer

don_tomazo skrev:
2229665 Hur packar du basketbollen på hojen?

:hihi

Jag använder alltid en uppblåsbar, som jag förvarar i tanken. Nackdelen med detta är dock att jag alltid måste köra med halvtank. Men va fan. :banana

hittat nått än?

marten_larsson skrev:
2241930 Vad e det för A-stars-känga som du har på bilden där? Inte Supertech väl?
näe, Gptech
men en prototyp modell som aldrig kom på marknaden, med kolfiberskenor etc..

R2 skrev:
2241936 näe, Gptech
men en prototyp modell som aldrig kom på marknaden, med kolfiberskenor etc..

Hmm, okej.. Får kanske omvärdera min syn på Supertech-stövlarna då, är ju lite sugen men de ska ju helst funka om man pröjsar 3,5kkr för dom... Töjer sig stövlar något förresten? Dom satt lite trångt på en tå när jag provade men en strlk större känns ju dumt... Mina nuvarande e inget vidare :3freak

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back