Hjälp!! Min kawasaki z650 f2 är helt död

Maximilione

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2015
Hoj
08, kawasaki er6n
Köpte en kawa 650 f2 från 81 för ett tag sen och då funkade elen till startmotor(dock inte till något annat) men nu för några dagar sedan så händer det inget alls när jag trycker på startknappen. bytte startrelä och batteri så jag vet att dem är okej men den vill ändå inte. behöver hjälp med att felsöka då jag inte är jättebevandrad när de kommer till fordonsel och ångrar lite att jag inte köpte en hoj med kickstart :/

så vart ska man börja?
Är väldigt tacksam för svar :)

Se till att den är i läge ON =) Inget hån utan kanske den vanligaste missen av Många, sen kan den naturligtvis även vara defekt precis som startknappen. Förhoppningsvis är den rel. enkel att öppna och sen är det bara att kika om det finns något uppenbart error, akta så inte någon fjäder eller småskruv är benägen att rymma bara.

Man brukar säga; börja med det enklaste, kan såklart även vara någon säkring, sladd som hoppat av eller startmotor som hängt sig = knacka lätt men bestämt på den med baksidan av en mejsel med hårdplasthandtag.

I nödfall är en 650 ganska lätt att rulla igång.

Jag har öppnat och verkar inte vara nåt okulärt fel iaf. jag tror jag mätte "0.6" ohm när jag tryckte på startknappen, är den kass då?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...