Hjälp mig välja!

Köp Kawan! Har själv ägt en 954 samt provkört en polares 636a. Kawan var lätt den roligare maskinen, avsevärt smidigare. Dock är 954 bekvämare i mitt tycke men det där är ju olika från person till person.

men snälla... hur kan du ens fundera på den kawan? den ser ju ut som jag vet inte vad framifrån. :va

har enbart positiva erfarenheter av honda själv så jag kan enbart rekommendera 954... :banana

Har man haft 2st CBR och båda har rasat så har man inte så mycket tillit för märket...

Aldrig mer Honda här iaf.

Ducce däremot, det är fina grejer.

Skulle tydligen få skruva hela sommaren enligt folk som förstår sig på grejer, men den höll konstigt nog. Måste ha varit ett måndagsex.

Byta olja och kamremmar så var det bara att köra sen.

Får man undra vad för CBR du hade? Var det tidiga CBR 900?

Har man haft 2st CBR och båda har rasat så har man inte så mycket tillit för märket...

Aldrig mer Honda här iaf.

Ducce däremot, det är fina grejer.

Skulle tydligen få skruva hela sommaren enligt folk som förstår sig på grejer, men den höll konstigt nog. Måste ha varit ett måndagsex.

Byta olja och kamremmar så var det bara att köra sen.

Har haft två jag med och ingen har rasat eller ens varit i närheten. Kvalitét rakt igenom.Och ducce....dem vill jag inte ens gå in på. Men kör hårt du:tummenupp

Har haft två jag med och ingen har rasat eller ens varit i närheten. Kvalitét rakt igenom.Och ducce....dem vill jag inte ens gå in på. Men kör hårt du:tummenupp
Ja det är väl bara mina Honda som pajar, vevaxeln båda gångerna också.

Nej gå inte in på ducce, för då blir det väl den vanliga diskussionen att det är skräp, ofta uttalat från någon som aldrig har ägt en ducce.

Jag skulle ta ninjan, billigare i försäkring och den är färdig med mängder av lullull och mindre medkörd. Och snyggare.

btw så är snubben en riktig klåpare, varför köpa hoj såpass i förtid utan körkort? Nu säljer den nästan ett år senare?

Last edited:
Kolla försäkringen på båda. Antar att kawan kommer vara dyrare pga nyare hoj. Om ingen skillnad - ta kawan. Annars kan du kolla på Honda 00-02 är rätt säker på att det finns många fler som är billigare och glöm inte och pruta.

1 kawwan e snyggare, nyare och massa lull lull, du får nog med orginal sakerna och går säkert o pruta.

2. Hyndan har mer effekt, lite tråkigare lack, äldre modell o inte fullt så mycket lull lull,

men jag vet inte jag är den som tycker om saker original som jag själv kan modda men ett plus är ju att kawwan är redan moddad så man egentligen slipper lägga så mycket pengar på det.

Ja det är väl bara mina Honda som pajar, vevaxeln båda gångerna också.

Nej gå inte in på ducce, för då blir det väl den vanliga diskussionen att det är skräp, ofta uttalat från någon som aldrig har ägt en ducce.

Otur får jag säga då att du haft. Och jag skall inte gå in på duccarna det lovar jag men jag skulle trots deras "kvalitét" gärna äga en. Absolut. Vem skulle tacka nej till en 1198??? Ingen förmodligen

Kan säga att jag nu är stolt ägare av en 636.

tror inte jag kommer ångra mig direkt då jag upplevde mer körglädje oss den. och som sagt den är redan färdig kittad så behöver inte lägga massa pengar på det:tummenupp

Kan säga att jag nu är stolt ägare av en 636.

tror inte jag kommer ångra mig direkt då jag upplevde mer körglädje oss den. och som sagt den är redan färdig kittad så behöver inte lägga massa pengar på det:tummenupp

Grattis, släng upp lite Bilder !

Här kommer lite bilder, tyvärr tagna med mobil men det får duga:banana

Bifogat

• DSC00295.jpg
    DSC00295.jpg
    256 KB · Visningar: 34
  • DSC00287.jpg
    DSC00287.jpg
    263.2 KB · Visningar: 34
  • DSC00286.jpg
    DSC00286.jpg
    257.8 KB · Visningar: 36
  • DSC00285 utan reg.jpg
    DSC00285 utan reg.jpg
    251.1 KB · Visningar: 36
  • DSC00288.jpg
    DSC00288.jpg
    259.3 KB · Visningar: 33
*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back