Hjälp mig välja rätt mc-stövlar!!

På mina fötter sitter Supertech R som en påse nötter, men SMX-plus sitter å andra sidan kanon. Ett tänkvärt alternativ iaf. Men, självklart, om S R passar dig är det bara att köpa. Kanonstövlar.

Om du bryr dig om dina tassar så prova ett par Daytona Security Evo 3.

Dom är dyra som &/%&/%! men värda vartenda korvöre. Rekommenderar inte att man testar dom innan man förhandlat klart med banken, för alla vanliga 2000-kronorsstövlar känns som att åka omkring med tretorn gummistövlar på foten i jämförelse sedan.

90% av alla spejsiga "skydd" på "vanliga" stövlar verkar ju bara vara för att det skall se säkert ut när man kikar på stövlarna i butiken. Kläm på ett par Daytona och jämför. Skit sedan i att betala för helsystem som man ändå inte får ha på bandagarna utan dbkiller och lägg pengarna där dom gör nytta den dagen du går omkull och får hojen över foten.

Andra forummedlemmar kan ju berätta om hur lång rehab det är när man mosat en fot.

priset är ju perfekt för en studerande:rolleyes:

(sen är biltemasstövlar för övrigt helt ok:))

Drog ut mina biltemastövlar på ett rejält eldprov idag, det fullkomligt ösregnade och jag körde medvetet igenom ett par stora pölar också.

Tja...dom sitter bra men skyddar mot regn och väta gör dom jävlar inte. :)
Var riktigt blöt om fötterna när jag kom hem.

Håller med psxccare. Daytona Security Evo är grymt bra. Är fruktansvärt nöjd och känner mig trygg i mina.

Om du bryr dig om dina tassar så prova ett par Daytona Security Evo 3.

Dom är dyra som &/%&/%! men värda vartenda korvöre. Rekommenderar inte att man testar dom innan man förhandlat klart med banken, för alla vanliga 2000-kronorsstövlar känns som att åka omkring med tretorn gummistövlar på foten i jämförelse sedan.

90% av alla spejsiga "skydd" på "vanliga" stövlar verkar ju bara vara för att det skall se säkert ut när man kikar på stövlarna i butiken. Kläm på ett par Daytona och jämför. Skit sedan i att betala för helsystem som man ändå inte får ha på bandagarna utan dbkiller och lägg pengarna där dom gör nytta den dagen du går omkull och får hojen över foten.

Andra forummedlemmar kan ju berätta om hur lång rehab det är när man mosat en fot.

instämmer helt, jag är en av dom som har erfarenhet av svåra fotskador.

Drog ut mina biltemastövlar på ett rejält eldprov idag, det fullkomligt ösregnade och jag körde medvetet igenom ett par stora pölar också.

Tja...dom sitter bra men skyddar mot regn och väta gör dom jävlar inte. :)
Var riktigt blöt om fötterna när jag kom hem.
vet också att dom inte är alltför vattentåliga..

använde dom på uppkörningen, och självklart så regnade då, var inte alltför torr om fötterna när jag sen fick lappen:rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT