Hjälp mig med mitt examensarbete! Att designa en Elmotorcykel

Ska det vara roligt att köra den så blir det lätt en hoj, och två eller tre batteripack i supportbilen med supportteamet. Det finns skäl att man på Isle of Man bara kör 60km, ett varv med elhojarna.
Jag tror att med tanke på den jämfört med fossila bränslen mycket begränsade räckvidden per kg (bensin med tank respektive batteri med batterihållare)
att 29,9 kW är en rätt lagom maxeffekt. Bla med tanke på körkortreglerna.
För det roliga är slut när batteriet är slut.
På Isle of Man efter ca 20 minuter.......

Det är många som har poängterat vikten, vilket självklart är bra att tänka på. Jag ska ha det i åtanke. Sen tror jag att olika förare har olika uppfattning om vad som är en rolig motorcykel att köra. Det behöver inte vara en specialdesignad sporthoj för Isle of Man. Men jag tänker att till exempel en streethoj som Kawasaki ER6 är roligare att köra än en liten vespa. Att anpassa till körkortreglerna tycker jag är en smart idé som jag också har funderat på. Nu är det här främst en formstudie så fokus kommer att ligga på design och inte prestanda, men tänkt effekt är bra att nämna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top