Hjälp mig identifiera mina blinkers?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Jahapp...Jag har sumpat ett glas till mina diodblinkare och har ingen aaaning om vad det kan vara för märke och var man kan tänkas hitta ett nytt glas.

Nån som känner igen modellen och vet var dom säljs?
 

Bifogat

  • PICT2069.jpg
    PICT2069.jpg
    59.4 KB · Visningar: 154
  • PICT2070.jpg
    PICT2070.jpg
    60 KB · Visningar: 109
Det ser ut som det där är höger blinkers. :tomten
 
Lord Adrian skrev:
2438664 Jahapp...Jag har sumpat ett glas till mina diodblinkare och har ingen aaaning om vad det kan vara för märke och var man kan tänkas hitta ett nytt glas.

Nån som känner igen modellen och vet var dom säljs?

Kolla på typ Touringutiken eller tyska Louis så borde du kunna hitta de där. De i sin tur kanske vet vart man kan köpa reservdelar, om det går att göra det. Det lustiga med blinkers tycker jag är att det är sällan som tillverkarens namn står utskrivet eller går att hitta igen. Om det inte är Kellermann naturligtvis...
 
Mattias skrev:
2438668 Det ser ut som det där är höger blinkers. :tomten

:Bugar Tack! Din slutledningsförmåga är bländande!:D

DR-Zätare skrev:
2438677 Kolla på typ Touringutiken eller tyska Louis så borde du kunna hitta de där. De i sin tur kanske vet vart man kan köpa reservdelar, om det går att göra det. Det lustiga med blinkers tycker jag är att det är sällan som tillverkarens namn står utskrivet eller går att hitta igen. Om det inte är Kellermann naturligtvis...

Japp, får väl börja nosa runt där om ingen visar sig känna igen dom..:tomten
 
Last edited:
Kellerman(säker) micro S (tror jag).

Reservglas fixas enklast från Galgbacken i Kallhäll/Stäket och heter Iron Parts Stockholm.
http://ironparts.se/

De hette Iron Velocity tidigare och låg då i Jakobsberg..
 
Last edited:
Nytt försök och hopp om fler tips....Känns ju lite surt att behöva byta rubbet för att ett glas saknas..:(
 
Har dessvärre ingen aning, men har du testat att kontakta förra ägaren? Han kanske har koll.
...eller är det kanske du som har köpt & glömt? :)
 
Lord Adrian skrev:
2438664 Jahapp...Jag har sumpat ett glas till mina diodblinkare och har ingen aaaning om vad det kan vara för märke och var man kan tänkas hitta ett nytt glas.

Nån som känner igen modellen och vet var dom säljs?

Är det dessa?
10033404_880_FR_04.JPG



...de säljs isåfall på Louis.de och heter där "led-microblinker räcer"
 
korvgubbe skrev:
2473860 Är det dessa?
10033404_880_FR_04.JPG



...de säljs isåfall på Louis.de och heter där "led-microblinker räcer"

Dom där ser iaf snarlika ut, jag får kolla upp måtten...

Tack!:tummenupp
 
Lord Adrian skrev:
2438664 Jahapp...Jag har sumpat ett glas till mina diodblinkare och har ingen aaaning om vad det kan vara för märke och var man kan tänkas hitta ett nytt glas.

Nån som känner igen modellen och vet var dom säljs?
Om jag tror att de är de jag tror (hus i gjuten aluminium) så finns de över disk på MC-varuhuset, 625 spänn paret. Dock inte lösa glas. De höll för vibrationerna på min hoj så jag har bytt till de dyra tyska Kellerman (625 :- styck! =( ). Du kan få en sån blink av mig, om jag hittar den. De ligger i garaget, har 2-3 st hela kvar har jag för mig

/J
 
Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2474206 ... De höll för vibrationerna på min hoj så jag har bytt till de dyra tyska Kellerman ...
/J

Avdelningen ordmärkeri: om de höll för vibrationerna, varför byta? :rolleyes:
 
DR-Zätare skrev:
2474286 Avdelningen ordmärkeri: om de höll för vibrationerna, varför byta? :rolleyes:
Haha! Sorry. Ordet "ej" föll bort.
Skakade sönder 4 stycken på två somrar. Kellermans med gummiledad arm har hållt hela denna sommar. Verkar lovande. Men 4 st blinkers för 2500:- borde ju hålla tycker man. Peppar peppar.

Mvh
J
 
Last edited:
Mmm, Kellerman känns verkligen gedigna när man har förmånen att få känna på en sådan! Nästan så jag ska börja smyga runt på MC-parkeringar och antasta hojar med Kellermans...
 
Jörgen Karlsson skrev:
2474206 Om jag tror att de är de jag tror (hus i gjuten aluminium) så finns de över disk på MC-varuhuset, 625 spänn paret. Dock inte lösa glas. De höll för vibrationerna på min hoj så jag har bytt till de dyra tyska Kellerman (625 :- styck! =( ). Du kan få en sån blink av mig, om jag hittar den. De ligger i garaget, har 2-3 st hela kvar har jag för mig

/J


Wunderbar!:Bugar :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top