Hjälp mig göra det bästa av fjäderförspänningen bak på gixxer 1000!
Ställer frågan i racingforumet då jag tror att ni är bäst på dom här sakerna.
Som rubriken lyder så undrar jag hur jag gör det bästa (minst dåliga) med orginalfjädringen bak på hojjen. Köpa Öhlins i år blir inte aktuellt, då jag nog byter hoj under året. Men nu är det gotland i helgen och vill testa nya inställningar och lära mig mera.
Fakta
Gixxer 1000 -01
Bakstötdämpare = orginal
Framgaffel = Orginal men med hårdare wp fjädrar. (Fungerar hyfsat bra)
Min vikt = 92kg plus utrustning.
Jag har gjort grundinställning fram och bak, och utgått från den.
Fram funkar det hyffsat bra även om det givetvis kan bli bättre med mera godis.
Bak fungerar det också ganska bra, utan större problem, även om alla säger att en öhlinare är som dag o natt.
Grundinställningen i instruktionsboken är väl för gata? är det andra siffror för bana. Komp o retur har jag hyfsad bra koll på. Där jag läst en del och testat massor. Det enda jag inte ändrat från grundinställnigen är fjäderförspäningen bak. För där vet jag inte vad jag skall förvänta mig för skillnad, och vad jag skall känna efter.
Så hur ska jag ställa fjäderförspänningen bak?
1. Så hårt det går (Den är ändå för klen)
2. Det är omöjligt att få annat än skitdåligt, då den är byggd för en liten japan.
3. Ställ den så här hårt (Beskrivning) så får du så bra det går i alla fall.
4. Ge upp och skaffa ett liv
Ställer frågan i racingforumet då jag tror att ni är bäst på dom här sakerna.
Som rubriken lyder så undrar jag hur jag gör det bästa (minst dåliga) med orginalfjädringen bak på hojjen. Köpa Öhlins i år blir inte aktuellt, då jag nog byter hoj under året. Men nu är det gotland i helgen och vill testa nya inställningar och lära mig mera.
Fakta
Gixxer 1000 -01
Bakstötdämpare = orginal
Framgaffel = Orginal men med hårdare wp fjädrar. (Fungerar hyfsat bra)
Min vikt = 92kg plus utrustning.
Jag har gjort grundinställning fram och bak, och utgått från den.
Fram funkar det hyffsat bra även om det givetvis kan bli bättre med mera godis.
Bak fungerar det också ganska bra, utan större problem, även om alla säger att en öhlinare är som dag o natt.
Grundinställningen i instruktionsboken är väl för gata? är det andra siffror för bana. Komp o retur har jag hyfsad bra koll på. Där jag läst en del och testat massor. Det enda jag inte ändrat från grundinställnigen är fjäderförspäningen bak. För där vet jag inte vad jag skall förvänta mig för skillnad, och vad jag skall känna efter.
Så hur ska jag ställa fjäderförspänningen bak?
1. Så hårt det går (Den är ändå för klen)
2. Det är omöjligt att få annat än skitdåligt, då den är byggd för en liten japan.
3. Ställ den så här hårt (Beskrivning) så får du så bra det går i alla fall.
4. Ge upp och skaffa ett liv

Last edited: