Hjälp mig era biffar

Vill du gå ned i vikt snabbt så satsa på att träna mer istället.
Längre konditionspass bränner mycket mera fett jämfört med att äta lite mindre, dessutom är det trevligare att äta normalt så man inte blir helt aggro.

Men inte om jag styrketränar under tiden? Används musklerna så fattar kroppen att dom behövs och bränner fettet istället.
Ok, kanske lite muskelmassa som försvinner också, men vi pratar bara om en 3-veckorskur så det lilla blir nog knappt märkbart.

Det sista kroppen gör sig av med är fettreserven. Självklart är det bra om du styrketränar samtidigt men du måste ha extra kolhydrater då, det kan inte "nutrilette" (eller vad det heter) kompensera med. Jag lovar; det du tappar på 3 veckor kommer du ha igen inom 2. Bästa sättet att få bort extrakilona är att tänka & agera långsiktigt, inget annat hjälper.

alltså jag har redan lagt om min kost och kommer fortsätta med det efter dietkuren, har minskat 4 cm på magen den senaste månaden, fast jag ligger fortfarande på + på magkontot sen jag började träna. Mer ska alltså bort.

Säg att jag minskar 6 kg på 3 veckor och ökar 2-3kg när jag börjar äta vanligt igen så är det ju fortfarande en vinst.

Sen ska jag ju träna ännu mer än vad jag redan gör dom veckorna.
Har köpt stackers 8 för att få lite extra energi när man ligger på så stort kaloriunderskott.

Desuttom så tror jag att uttrycket "kroppen sparar fettet som reserv" är lite förlegat. Går nog att behålla större delen av musklerna och bränna fettet under en sån här intensivkur.
Mätte just hela kroppen(utom snorren). Så har jag ju att jämföra med sen.

Wish me luck och jag uppdaterar tråden när jag är klar.

Följ mina tidigare råd. Du behöver inte lägga om din livsstil mycket.
Sedan ta en promenad direkt på morgonen.

En undran till er som kan... Varför bör man köra Rygg+biceps samma pass och Axlar, bröst och triceps ett pass?
Jag har fått för mig att det är bättre och köra Bröst + biceps ett pass och Rygg, triceps, axlar ett annat för att muskelgrupperna inte ska få för mycket vila. Kör jag rygg så används biceps lite, kör jag bänk används triceps lite osv?
Jag kör tre gånger i veckan med benträning mellan överkroppspassen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti