Hjälp mig era biffar

Hyvve Eiselt Protec är ju äckligt som satan och har snuskig konsistens, jag får fan kväljningar av att dricka skiten.

Star Nutrition Whey 80 är 10ggr så lättdrucken.

Ät, träna, sov/vila så ska du se det ordnar sig. Köo en träningsdagbok det är något jag rekommenderar starkt. Bälte, straps och ett par handskar är inte fel att ha i väskan då man knatar mot gymet. Att ha en gympolare är bra då motivationen tryter en som "tvingar" en till gymet.

Något som folket här missat är stretchning köp "Stora stretchboken" kanonbra bok även ni som har ett stillasittande arbete bör inhandla den genast.

Last edited:
Twosaint skrev:
Hyvve Eiselt Protec är ju äckligt som satan och har snuskig konsistens, jag får fan kväljningar av att dricka skiten.

Star Nutrition Whey 80 är 10ggr så lättdrucken.

Ät, träna, sov/vila så ska du se det ordnar sig. Köo en träningsdagbok det är något jag rekommenderar starkt. Bälte, straps och ett par handskar är inte fel att ha i väskan då man knatar mot gymet. Att ha en gympolare är bra då motivationen tryter en som "tvingar" en till gymet.

Något som folket här missat är stretchning köp "Stora stretchboken" kanonbra bok även ni som har ett stillasittande arbete bör inhandla den genast.
Tyckte det var gott om man inte blandade det som puddingkonsistens. handskar har jag, straps ska jag köra utan eftersom greppet inte är problemet.
Har förresten kört med whey80 jordgubb också, men då gillade jag eiselt mycket mer + att det är bättre än whey.

FUBAR skrev:
T.ex på en 12timmars arbetsdag så käkar jag en risifrutti och ett lagat mål mat från restaurangen på hela dagen.

Där har du ju en faktor som kommer göra din träning lidande i högsta grad så då kan det vara lämpligt med en gainer du kan svepa nån gång om dan..

Om du äter så lite under 12 timmar så lär du ju knappast ha någon förbränning att tala om.. din kropp lär helt enkelt vara inställd på svält..

Komplettera med en gainer och ät frukt ett par gånger om dagen för att få i dig mer energi och för att få igång förbränningen...

Hur ska du annars få resultat av träningen om din kropp inte vill förbruka någon energi?!

....Så se till att börja äta mer nu och framförallt fler gånger!
:fatta!

FUBAR skrev:
Jo, jag käkar ganska dåligt, jag har tappat ca 10kg sen jag slutade träna, väger ca 75kg nu och är 183cm lång. Jag vet att om jag käkar ordentligt och tränar hårt så kommer jag öka men jag ska käka lite protein och grejer (bra för motivationen tycker jag). Räcker 3-4 dagars träning i veckan?

Låter ju ändå rätt ok om man jämför...
Själv ligger jag just nu (gått upp 3kg) på 69kg...
ALDRIG vägt mer än 72kg. Känns bra :3freak

FreddaAbborre skrev:
Låter ju ändå rätt ok om man jämför...
Själv ligger jag just nu (gått upp 3kg) på 69kg...
ALDRIG vägt mer än 72kg. Känns bra :3freak
Ehh, jag väger nedtränad och relativt deffad 84 kg på 185 cm.
Fast när jag tränade som värst vägde jag 96 kg, kanske inte tokdeffad men hyfsat.

Sweedo skrev:
Ehh, jag väger nedtränad och relativt deffad 84 kg på 185 cm.
Fast när jag tränade som värst vägde jag 96 kg, kanske inte tokdeffad men hyfsat.

Glömde skriva att jag är 183 cm lång...
Både farsan och jag är smala.

(min viktnedgång berode på en nasty blindtarm som sprack, men ändå tycker jag att 72 kg är för lite)

korvgubbe skrev:
Där har du ju en faktor som kommer göra din träning lidande i högsta grad så då kan det vara lämpligt med en gainer du kan svepa nån gång om dan..

Om du äter så lite under 12 timmar så lär du ju knappast ha någon förbränning att tala om.. din kropp lär helt enkelt vara inställd på svält..

Komplettera med en gainer och ät frukt ett par gånger om dagen för att få i dig mer energi och för att få igång förbränningen...

Hur ska du annars få resultat av träningen om din kropp inte vill förbruka någon energi?!

....Så se till att börja äta mer nu och framförallt fler gånger!
:fatta!

Jepp ska äta tills jag spyr och sen äta lite till. Skyller på restaurangen som bara har öppet på lunchrasten och jag orkar ju inte grejja i ordning mat dagen innan :näsblod Men jag får ta mig i kragen nu. Sist jag tränade åt jag 2-3 lagade mål + mellanmål på samma arbetsdag. Så med lite träning så kommer aptiten tillbaks igen.

Tackar för alla tips, speciellt korvgubbjävelns tips. :tummenupp

FUBAR skrev:
Skyller på restaurangen som bara har öppet på lunchrasten och jag orkar ju inte grejja i ordning mat dagen innan

Tackar för alla tips, speciellt korvgubbjävelns tips. :tummenupp

...Inga problem! Synd bara att jag själv inte lever som jag lär... Jag kan mycket i teorin men är rätt kass på att applicera det på mig själv.. hehe

...med tanke på hur du beskriver dina matvanor kan du nog ha användning av en gainer trots allt.. då kan du ha den som mellanmål... Men komplettera som sagt med frukt så du håller blodsockret på en jämn nivå hela dagen...
Blodsockernivån styr förbränningen och om den är jämn kommer förbränningen hållas igång och i.o.m det så får du mer energi när du väl börjar träna eftersom din kropp då inte kommer vara inställd på svält och hushålla med energin....

Såja letade upp min gamla tråd igen, nu har jag fått motsatt problem. Ska ner i vikt :D
Väger nu 92kg (alltså ökat 17kg) och ska nog köra på cambridge-metoden i 2 kanske 3 veckor.

varför pulverdrinkar?
Jo, för att hellre pina mig en kort period än att plåga mig genom att hålla på och väga maten och ligga på kaloriunderskott i 3månader. Dessutom så blir det jäffligt svårt att bygga muskler under den tiden, vilket mitt mål är.

Ska droppa ca 6 kg hade jag tänkt.

Men cambridge är ju bara 3 påsar per dag, jag ställer mig lite skeptisk till det eftersom alla rekommenderar att man ska käka 5-6 ggr per dag för att hålla blodsockernivån på en jämn nivå.
Sabbar man hela ide`n med VLCD*-konceptet om man trycker i sig 2 mellanmål, typ proteindrinkar, morötter eller frukt?

Ska givetvis fortsätta med styrketräningen och även lägga på morgonpromenader på detta för att hålla förbränningen högt.

VLCD = Very Low Calorie Diet.

Eller finns det någon annan bra VLCD-kur som är billigare, Nutrilett smakar väl skit och finns väl bara i typ 2 smaker?
Cambridge ligger på 500:- i veckan, lite dyrt mao.

Såja letade upp min gamla tråd igen, nu har jag fått motsatt problem. Ska ner i vikt :D
Väger nu 92kg (alltså ökat 17kg) och ska nog köra på cambridge-metoden i 2 kanske 3 veckor.

varför pulverdrinkar?
Jo, för att hellre pina mig en kort period än att plåga mig genom att hålla på och väga maten och ligga på kaloriunderskott i 3månader. Dessutom så blir det jäffligt svårt att bygga muskler under den tiden, vilket mitt mål är.

Men cambridge är ju bara 3 påsar per dag, jag ställer mig lite skeptisk till det eftersom alla rekommenderar att man ska käka 5-6 ggr per dag för att hålla blodsockernivån på en jämn nivå.
Sabbar man hela ide`n med VLCD*-konceptet om man trycker i sig 2 mellanmål, typ proteindrinkar, morötter eller frukt?

Ska givetvis fortsätta med styrketräningen och även lägga på morgonpromenader på detta för att hålla förbränningen högt.

Eller finns det någon annan bra VLCD-kur som är billigare, Nutrilett smakar väl skit och finns väl bara i typ 2 smaker?

Cambridge, nutrilett och annan skit går du säkert ner av, men du går inte ner i vikt av det du äter utan det du INTE äter.

Du kommer att få hejdlöst många svar, men allt handlar om samma sak. Minskat intag i förhållande till förbrukningen.

Ska du ha en sund minskning på ett sätt som du kommer att orka med, så skulle jag göra små förändringar i livsstilen.

Ex: Skippa korv och ersätt med skinka eller kött. Ät mindre portioner (det viktigaste förutom motionen) och fyll ut med lite sallad. Frukt som mellanmål istället för smörgås. Lightläsk istället för sötläsk (gå nu inte på de som säger att man blir fet av det. Fråga en dietist exempelvis ska du se). Motionera genom att tex gå till jobbet.

Förändringarna ska inte vara jobbiga att genomföra för då kommer du tröttna efter någon månad.

Lycka till!

Har redan börjat käka mycket nyttigare mat, men jag tänkte köra ett rejs för att tappa synbart mycket fläsk på en kort tid. Sen ska jag ju givetvis fortsätta med min nyttigare kost.
Kan erkänna att den kan ju bli ganska mycket nyttigare, men det är stor skillnad på vad jag åt innan. Typ pasta 2-3 ggr om dagen, så gott som ingen sallad eller frukt.
Nu är det i stort sett tvärtom. Och läsk och godis åt jag ändå så inget av tidigare heller.

Jag har läst lite om att Kessela är populärt bland hälsofreaks, då i samband med Fun light. Blandas detta då eller, typ som en risifrutti-liknande röra? fattar inte.

gick upp ca 8 kg 2-3 månader efter jag slutade snusa, och resten har jag gått upp av styrketräningen (kanske hälften muskler/hälften fett).

Nu ska jag fixa min kycklingsallad ;)

Jag har läst lite om att Kessela är populärt bland hälsofreaks, då i samband med Fun light. Blandas detta då eller, typ som en risifrutti-liknande röra? fattar inte.

Ja det blandas. Smakar ganska bra. Ifrågasätter dock hur nyttigt det egentligen är, inte mycket till protein om det är det man vill åt.

varför pulverdrinkar?

Fråga pulvermannen, a.k.a. Ravetrancer.

Fast du kommer i första hand tappa muskelmassa (inte fett) med "rejsmetoden". :mattias
Men inte om jag styrketränar under tiden? Används musklerna så fattar kroppen att dom behövs och bränner fettet istället.
Ok, kanske lite muskelmassa som försvinner också, men vi pratar bara om en 3-veckorskur så det lilla blir nog knappt märkbart.

Fråga pulvermannen, a.k.a. Ravetrancer.

Det kanske inte gick så bra för honom, ser honom aldrig på forumet längre.:va

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...