Sittande kan jag åka hur långt som hälst både på 2:an,3:an och 4:an, men när jag ska stå upp på skjutspinnarna eller de vanliga...eller båe och så tenderar den att wobbla i bland. Har det att göra med att bakdäcket är platt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teo skrev:Sittande kan jag åka hur långt som hälst både på 2:an,3:an och 4:an, men när jag ska stå upp på skjutspinnarna eller de vanliga...eller båe och så tenderar den att wobbla i bland. Har det att göra med att bakdäcket är platt?
Geiger skrev:Du har för mjuk bakfjädring tror jag. Testa att ställ på fjäderförspänningen lite.
Teo skrev:stämmer, den är mjuk. kan det göra så mycket?
Geiger skrev:Ja, det gör en hel del. Hade samma problem med min gamla Sukka 750.
Teo skrev:å fan, men nu funkar det bra eller? Det wobblar bara när jag är på ballanspunkten och inte när Jag ligger framför och axxar. men jag vill kunna åka långt.
Teo skrev:å fan, men nu funkar det bra eller? Det wobblar bara när jag är på ballanspunkten och inte när Jag ligger framför och axxar. men jag vill kunna åka långt.
Rammstein skrev:Så länge du axxar så kan du nästan köra med punka och sned sving mm...blir ju känsligare vid balanspunkten...är ju trots allt det som skiljer mannan från musen![]()
Men allvarligt skojat nu! Platta bakdäck tycker jag "bara" brukar leda till att hojen vill sticka iväg åt nåt håll. Bakfjädringen kanske... men det är ju dumt att ändra vägegenskaperna bara för att kunna slanga ståendes?
Teo skrev:hahaha tanken har slagit mig, men om det säger bwladocka! och så landar man på adamsäpplet?
Teo skrev:hur ska jag göra då? Jag vill hjula!
newstead skrev:Funkar det inte att stå på sadeln istället då?
Suck. Ändrar inte hårdheten ett dugg. Men geometrin på hojen.Geiger skrev:Du har för mjuk bakfjädring tror jag. Testa att ställ på fjäderförspänningen lite.
Teo skrev:Det känns som att det är det platta baktäcket som spökar ändå,
Zana skrev:Om du har platt bakdäck är det väl kanske dax att byta ändå... =)
(Ska jag säga... hehe)
Vad menar du ? (antar den inte sitter lös)Teo skrev:..jag ska dra åt bakdämparen....
ulf_lundin skrev:Suck. Ändrar inte hårdheten ett dugg. Men geometrin på hojen.
Kan förstås påverka vobblet ändå. Men undrar om inte dämpningen 'tar' bättre.
/u
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |