Bakdämparen till min cbr600rr har gett upp. Inge jättefel kanske, men tillräckligt för att jag kan ta tillfället i akt för att köpa nått roligare än original.
Tanken med denna cykel är att den enbart ska gå på bana. Jag är inte speciellt snabb ännu men jag har ambitioner att bli.
Har kittat den lite lätt med stålomspunna slangar, pp tuning fotpinnar, kraschskydd och racekåpor. I övrigt helt original.
Vilken eftermarknadsdämpare ska man satsa på?
Vill ju självklart ha det mest prisvärda. Lägga 15000 på en öhlinare känns dyrt, men ni kanske kan övertyga mig? Hydraulisk förspänning verkar ju sjukt praktiskt!
Dämpare jag kollat på är:
Nitron
WP
Bitubo
Öhlins
Elka (nån jag såg på ebay)
Vad finns det mer? Erfarenheter av dessa? Rekommendationer?
Hur är det med service och underhåll? Köpa begagnat? Nån som har nått till salu?
Sälja hojen och köpa fördigkittat?
Tack för svar
//Prylbög
Tanken med denna cykel är att den enbart ska gå på bana. Jag är inte speciellt snabb ännu men jag har ambitioner att bli.
Har kittat den lite lätt med stålomspunna slangar, pp tuning fotpinnar, kraschskydd och racekåpor. I övrigt helt original.
Vilken eftermarknadsdämpare ska man satsa på?
Vill ju självklart ha det mest prisvärda. Lägga 15000 på en öhlinare känns dyrt, men ni kanske kan övertyga mig? Hydraulisk förspänning verkar ju sjukt praktiskt!
Dämpare jag kollat på är:
Nitron
WP
Bitubo
Öhlins
Elka (nån jag såg på ebay)
Vad finns det mer? Erfarenheter av dessa? Rekommendationer?
Hur är det med service och underhåll? Köpa begagnat? Nån som har nått till salu?
Sälja hojen och köpa fördigkittat?
Tack för svar
//Prylbög