Hjälp mig att ge igen! (TL1000 el GSXR?)

Jooo, det är möjligt, men jag är nog för stor för den.. (186/105kg.)
tror du man får plats?
:va

Finns större personer än dig som kör 600/1000, i princip är de lika stora storleksmässigt moderna 600 och 1000 sporthojar, själv 193 och 100 kg sitter perfekt på cbr 900 anno 2000 och R1, gixxer.

Finns större personer än dig som kör 600/1000, i princip är de lika stora storleksmässigt moderna 600 och 1000 sporthojar, själv 193 och 100 kg sitter perfekt på cbr 900 anno 2000 och R1, gixxer.

Jasså??
Hmm.. det har ändrats en del på min 6år som jag har varit hojlös. För tusiken. sälj ALDRIG era hojar. Ni kommer till slut bara att bli lallande dårar som jag...:tungan

gixxer verkar kanske vara nått. Det bör ju ha hänt en del sedan min 93:a.
Dessutom är det rätt lätt att fixa till nya gasare, filter å ett skjysst 4-1.

Vet ni hur det bli me borrning på dom? På min "tid" som hojnisse.. (80-90 tal)
så borrades det en hel del i de gammal gsx motorerna, dock var det lite mer problem med livsländgen på de byggerna.
Jag antar att det fortfarande är så att börjar man väl borra upp saker, då får man hålla sig runt husknuten med bågen...:tungan

lätt val, twin! om inte nyare gsxr1000 01- uppåt.
:tummenupp

TAck! Men varför?
en 1000 har jag inte råd med. Om jag köpte en sådan skulle jag bli jagad av tanten med en stekpanna. (Jag har iofs en polare som "dolde" sitt quadköp med ca:100 papp...) :yoparty

En Twin är störtfrän, men går dom bra? i kurvor funkar det, men rakt fram? Kan man sitta som folk på dom utan att åka till kotknackaren varje dag?

Last edited:
haha, underbar läsning,:D jag förstår ju ditt dilemma, jag har 3 svar på ditt "problem" köp antingen....

1, R 1 vilken som

2, kawa zx10 r 04>

3,Suzuki gsx 1000r

självklar säljer man inte sin Relik om det blir husköp,barn mmm:)

Men eftersom vi är så lika, så vore det alltid trevligt med en startsnabb,acc upp till 200 bra kurvtagnignsförmåga, bra broms , samt ett bra ställ för ett slagträ ifall han kommer ikapp.. :D
Jag kommer nog inte att köra så mycket på bana, så jag behöver nog inte optimera hojen för det.
Ren nöjeskörning, till viss del pendlingshoj, kunna rejsa med svågern.Åka på norgeturer med svågern. Ta med tanten till nått mysigt ställe ca:10 mil bort.
tja.. såna turer.. och sån båge..
(Hmm.. nu låter jag nästan som en "mys-farbror" men så är det inte.. garanterat...:yoparty )

RF 900R? låter som den bästa kompromissen för det du söker, dock finns inte bollträstället som originaltillbehör.

Om inte helkåpa är ett krav så kanske TL1000S vara nåt? jag har ett avgassystem till en sådan liggandes som får honom att ropa efter snuttefilten och mamma när du kommer :rolleyes:

En Twin är störtfrän, men går dom bra? i kurvor funkar det, men rakt fram? Kan man sitta som folk på dom utan att åka till kotknackaren varje dag?

Ser ju att du är från stan så...

Asså klart som fan dom går bra, hojen har ju tävlats med i superbike (kan väldigt lite om den "historian" men tror inte den skördade så många segrar).

Jag har ägt 2st TLR under 3 säsonger och kört 1200 mil och den är helt klart en underskattad maskin.
Alla har hört att dom är tunga och sega, visst hojen är lite som att brottas med karelin men istället är den stadig som loket och bjuder inte på några överaskningar.

Har rejsat mot Zx-9R Gullänget-Björna och första reaktionen av ZX-9R föraren var "helvette dom går ju bra dom där".

Rejsade mot en R1:a och samma ninja sidensjö-sollefteå där R1:an fick ge sig ganska fort då han inte vågade i vårat tempo då han hade styrslag över varenda krön och tjälskott.

Körde samma sträcka mot en Gsx-r 1000 med helsystem och PC.
I utgången ur kurvorna tog jag in på honom men tappade det ganska fort på toppfarten på raksträckorna. Så låg vi och stummade i 8 mil tills det kom en kurva som jag tog honom och lyckades ta mig förbi, kändes hur kul som hellst ända tills han fått upp farten på gixxern och passerade mig på en lång raksträcka.

Så visst fan finns det där och skickar du iväg topparna på planing och portning hos marklund och slänger på ett helsystem så lär du pissa på din svåger :arsele

Men jag säger ändå köp en Gsx-r 1000 skambju på jörgens och har du inte redan gjort det blir jag besviken på dig.

Stan är ju inte stor så din svåger råkar inte heta sivert ? Körde med honom för ca 2 veckor sedan och han hade nyligen köpt en Gsx-r 1100 om det är han så kan du ju fråga honom hur det känns att bli förnedrad av en Gsx-r 1000 då lär det inte vara nån diskussion eller fundering över vilken hoj du ska köpa.

http://www.blocket.se/vi/12484035.htm?ca=4_s

Ring och förklara för jörgen att han bara får 50 för hojen då.
Han har redan köpt en 05:a eller om det är en 06:a så han borde vilja bli av med den. Chassit och väghållningen går inte att jämföra med TLR.

Fast en TLR är coola hojar sen vettifan om en original Gsx-r 1100 är så mycket snabbare ? När ni står bredvid varandra vid rödljuset och du ruppar med en TLR så kommer han att bli gråtfärdig. Fast jag tycker dom börjar gunga och vill driva ut i kurvorna. Själv körde jag till Lelleträffen 06 med en TLR, på vägen hem stannade vi aldrig för att fika, stannade bara för att tanka.

Galet vad sugen jag blev på den :tungan
Men nu är det studier som gäller.

köp en suuuki 750 å varva skiten ur den å häng av svågern med både mindre maskin å mer skill ;)

Har haft en TLR och kan tala om att tanten mådde bra på resor runt om i sverige på bönpallen. Man sitter mer upprätt på en sådan så den är optimal för personer av din längd och vikt ,vi är på samma plan där :) . Rent ekonomiskt så är dom ju billigare i försäkring och reservdelar är lika billigt/dyrt som alla japanare. Men till sist vill jag ju säga att det finns ju alltid gixxer 1000 men då får myntlädret ligga lättare i bakfickan=dyrt men satans kul. Lycka till.

Asså klart som fan dom går bra, hojen har ju tävlats med i superbike (kan väldigt lite om den "historian" men tror inte den skördade så många segrar).

Tävlades det verkligen med TLR:en??:va
Att tanken va sådan med den men tveksam till att de kom så långt..:confused:

Vet inte om den tävlades med i superbike vm men visst körde nån TLR i klassen superbike i sverige ?
Sen har det väl tävlats med dom i nån serie i staterna ?
Menade bara på att den dög att köra med.

Visst tävlade dom med TLRen?

D1.jpg

D2.jpg

D3.jpg

haha, va lurad ja blev av bilden på wheelande TLen.. bläddra ba ner så ja såg halva bilden o undrade varför i helvete de körde me en TLR på crossbana :D

haha, underbar läsning,:D jag förstår ju ditt dilemma, jag har 3 svar på ditt "problem" köp antingen....

1, R 1 vilken som

2, kawa zx10 r 04>

3,Suzuki gsx 1000r

självklar säljer man inte sin Relik om det blir husköp,barn mmm:)

1) Tja.. men jag vet inte.. en R1.. känns som de inte är min typ av hoj.. på nått underlit sätt.. :)
2) Aha!! Där ser man.. jag har alltid kollat lite på dom. Tom testkört. Stadig sak om jag minns rätt. Kanske det vore nått? Måste kolla vidare på det..
3) Jaaa... hälst.. men kosingen då??

tack för upplysningen dock !!!!

Har haft en TLR och kan tala om att tanten mådde bra på resor runt om i sverige på bönpallen. Man sitter mer upprätt på en sådan så den är optimal för personer av din längd och vikt ,vi är på samma plan där :) . Rent ekonomiskt så är dom ju billigare i försäkring och reservdelar är lika billigt/dyrt som alla japanare. Men till sist vill jag ju säga att det finns ju alltid gixxer 1000 men då får myntlädret ligga lättare i bakfickan=dyrt men satans kul. Lycka till.

TAck ska du ha!
Hmm.. du ser.. ekonomist och "brutalkänsla" talar ju lite för TLR;en.
Snabbhet och rejsing.. Gixxer..

Men att TLR;en klarar av min läng och vikt samt en tant bak?? Coolt!! Ytterligare ett + för den. Typiskt. Jag som näääästan hade lutat åt en Gixxer...
:gnissla
Då är man åter förvirrad då..
:näsblod

Ser ju att du är från stan så...

Jag har ägt 2st TLR under 3 säsonger och kört 1200 mil och den är helt klart en underskattad maskin.
Alla har hört att dom är tunga och sega, visst hojen är lite som att brottas med karelin men istället är den stadig som loket och bjuder inte på några överaskningar.

Har rejsat mot Zx-9R Gullänget-Björna och första reaktionen av ZX-9R föraren var "helvette dom går ju bra dom där".

Rejsade mot en R1:a och samma ninja sidensjö-sollefteå där R1:an fick ge sig ganska fort då han inte vågade i vårat tempo då han hade styrslag över varenda krön och tjälskott.

Körde samma sträcka mot en Gsx-r 1000 med helsystem och PC.
I utgången ur kurvorna tog jag in på honom men tappade det ganska fort på toppfarten på raksträckorna. Så låg vi och stummade i 8 mil tills det kom en kurva som jag tog honom och lyckades ta mig förbi, kändes hur kul som hellst ända tills han fått upp farten på gixxern och passerade mig på en lång raksträcka.

Så visst fan finns det där och skickar du iväg topparna på planing och portning hos marklund och slänger på ett helsystem så lär du pissa på din svåger :arsele

Men jag säger ändå köp en Gsx-r 1000 skambju på jörgens och har du inte redan gjort det blir jag besviken på dig.

Stan är ju inte stor så din svåger råkar inte heta sivert ? Körde med honom för ca 2 veckor sedan och han hade nyligen köpt en Gsx-r 1100 om det är han så kan du ju fråga honom hur det känns att bli förnedrad av en Gsx-r 1000 då lär det inte vara nån diskussion eller fundering över vilken hoj du ska köpa.

Tjena!!
Trevligt med lite folk ifrån stan
Nej, det är inte Sivert.
Min äcklige svåger bor i "Storbyn". Jag är utflyttad ifrån stan sedan -96 flyttade åter hit -02. Utan hoj !!!!
(då fanns inte cave....)
Jörgen ska jag ta och ringa imorgon måndag, å skambju. Man har ju inte så mycket att förlora förutom hörseln när han skrattar åt mig..:D

Så TLR;n är så pass? Visst att brottas med en hårig best iifrån Karelen, är ju inte vad man vill, men om han brummar gott så..:D
Tar Marklund fortfarande emot grejer för "justering"? Fick höra ett rykte om att han inte gjorde det längre. MEn som sagt det var säkert någon illvillig sate.

Fasen.. jag som lutade åt en Gixxer.. nu verkar det ju bli TLR.....
:näsblod

Last edited:
Köp en tvinn :tuttar lär ju gilla vibrationerna så då får du garanterat krypa på efter en 10mila tur( då e ju hon klar med så då behöver du bara bry dig mm dig själv:D )
kör själv en vtr100f och det e ofta inga problem att dra snabbare hojar när det svänger och man e bekant med vägen rakt fram kan man ju bli torsk men det e ju inte det som räknas....

DOm är ta mig tusingen grymma..:yoparty

Ja det är dom.

Bytte själv från 1100R till TLR förra säsongen.

1100:ans motor är värd att älskas men resten utav hojen känns väldigt mkt äldre än Tillern.

Själv har jag bra mkt roligare när jag är ute på Tillern än vad jag hade på Gixxern.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard