http://www.blocket.se/vi/12184098.htm?ca=8_s varsegod, dendär piskar du arslet av honom me o den är hyffsat snygg till skillnad från 1100![]()
Jooo, det är möjligt, men jag är nog för stor för den.. (186/105kg.)
tror du man får plats?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.blocket.se/vi/12184098.htm?ca=8_s varsegod, dendär piskar du arslet av honom me o den är hyffsat snygg till skillnad från 1100![]()

tror du man får plats?
![]()
Finns större personer än dig som kör 600/1000, i princip är de lika stora storleksmässigt moderna 600 och 1000 sporthojar, själv 193 och 100 kg sitter perfekt på cbr 900 anno 2000 och R1, gixxer.

lätt val, twin! om inte nyare gsxr1000 01- uppåt.
![]()
Men eftersom vi är så lika, så vore det alltid trevligt med en startsnabb,acc upp till 200 bra kurvtagnignsförmåga, bra broms , samt ett bra ställ för ett slagträ ifall han kommer ikapp..![]()
Jag kommer nog inte att köra så mycket på bana, så jag behöver nog inte optimera hojen för det.
Ren nöjeskörning, till viss del pendlingshoj, kunna rejsa med svågern.Åka på norgeturer med svågern. Ta med tanten till nått mysigt ställe ca:10 mil bort.
tja.. såna turer.. och sån båge..
(Hmm.. nu låter jag nästan som en "mys-farbror" men så är det inte.. garanterat...)
En Twin är störtfrän, men går dom bra? i kurvor funkar det, men rakt fram? Kan man sitta som folk på dom utan att åka till kotknackaren varje dag?
http://www.blocket.se/vi/12484035.htm?ca=4_s
Ring och förklara för jörgen att han bara får 50 för hojen då.
Han har redan köpt en 05:a eller om det är en 06:a så han borde vilja bli av med den. Chassit och väghållningen går inte att jämföra med TLR.
Fast en TLR är coola hojar sen vettifan om en original Gsx-r 1100 är så mycket snabbare ? När ni står bredvid varandra vid rödljuset och du ruppar med en TLR så kommer han att bli gråtfärdig. Fast jag tycker dom börjar gunga och vill driva ut i kurvorna. Själv körde jag till Lelleträffen 06 med en TLR, på vägen hem stannade vi aldrig för att fika, stannade bara för att tanka.
tror du man får plats?
![]()
Asså klart som fan dom går bra, hojen har ju tävlats med i superbike (kan väldigt lite om den "historian" men tror inte den skördade så många segrar).
Tävlades det verkligen med TLR:en??![]()
Att tanken va sådan med den men tveksam till att de kom så långt..![]()
Tävlades det verkligen med TLR:en??![]()
Att tanken va sådan med den men tveksam till att de kom så långt..![]()
haha, underbar läsning,jag förstår ju ditt dilemma, jag har 3 svar på ditt "problem" köp antingen....
1, R 1 vilken som
2, kawa zx10 r 04>
3,Suzuki gsx 1000r
självklar säljer man inte sin Relik om det blir husköp,barn mmm![]()
Har haft en TLR och kan tala om att tanten mådde bra på resor runt om i sverige på bönpallen. Man sitter mer upprätt på en sådan så den är optimal för personer av din längd och vikt ,vi är på samma plan där. Rent ekonomiskt så är dom ju billigare i försäkring och reservdelar är lika billigt/dyrt som alla japanare. Men till sist vill jag ju säga att det finns ju alltid gixxer 1000 men då får myntlädret ligga lättare i bakfickan=dyrt men satans kul. Lycka till.

Ser ju att du är från stan så...
Asså klart som fan dom går bra, hojen har ju tävlats med i superbike (kan väldigt lite om den "historian" men tror inte den skördade så många segrar).
Jag har ägt 2st TLR under 3 säsonger och kört 1200 mil och den är helt klart en underskattad maskin.
Alla har hört att dom är tunga och sega, visst hojen är lite som att brottas med karelin men istället är den stadig som loket och bjuder inte på några överaskningar.
Har rejsat mot Zx-9R Gullänget-Björna och första reaktionen av ZX-9R föraren var "helvette dom går ju bra dom där".
Rejsade mot en R1:a och samma ninja sidensjö-sollefteå där R1:an fick ge sig ganska fort då han inte vågade i vårat tempo då han hade styrslag över varenda krön och tjälskott.
Körde samma sträcka mot en Gsx-r 1000 med helsystem och PC.
I utgången ur kurvorna tog jag in på honom men tappade det ganska fort på toppfarten på raksträckorna. Så låg vi och stummade i 8 mil tills det kom en kurva som jag tog honom och lyckades ta mig förbi, kändes hur kul som hellst ända tills han fått upp farten på gixxern och passerade mig på en lång raksträcka.
Så visst fan finns det där och skickar du iväg topparna på planing och portning hos marklund och slänger på ett helsystem så lär du pissa på din svåger![]()
Men jag säger ändå köp en Gsx-r 1000 skambju på jörgens och har du inte redan gjort det blir jag besviken på dig.
Stan är ju inte stor så din svåger råkar inte heta sivert ? Körde med honom för ca 2 veckor sedan och han hade nyligen köpt en Gsx-r 1100 om det är han så kan du ju fråga honom hur det känns att bli förnedrad av en Gsx-r 1000 då lär det inte vara nån diskussion eller fundering över vilken hoj du ska köpa.

Visst tävlade dom med TLRen?
![]()
![]()
![]()

lär ju gilla vibrationerna så då får du garanterat krypa på efter en 10mila tur( då e ju hon klar med så då behöver du bara bry dig mm dig självDOm är ta mig tusingen grymma..![]()
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|