Hjälp mig att ge igen! (TL1000 el GSXR?)

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Tjaba. Här komemr lite bakgrundsinfo. (lite tråkig)
"En solig dag näg jag sitter ute på min tomt och drömmer mig bort till den till som var. Den tid jag hade en GSXR1100, och min svåger hade en CBR900RR och vi körde som galningar runt om i världen. (Nu har jag ingen MC, utan den såldes pga, husköp, min svåger sålde sin, pga sin blivande papparoll:tuttar . Detta skedde för ca:6 år sedan)
Bäst som jag sitter där med en kall öl, hör jag något mystiskt.
Jag tittar upp på infarten och.. där KOMMER MIN JÄVLA SVÅGER MED EN GSXR1100!!!!:gnissla
Vilket SVIN!!!
Och jag som inte ens har en liten moppe!!!!
:huvet
Detta måste ju naturligtvis beivras.
Tanten, har numera inget att säja till om, utan jag ska ha en MC.:yoparty

Det som jag hoppas att detta forum kan hjälpa mig med är:
Jag är en inbiten Suzukist, och tittar därfär bara på dessa modeller, för en prissumma om ca:50:000:-

en TL1000R, är en modell som jag hägrar efter, men efter att ha tänkt till ett tag så kanske den inte är det bästa att ta med på långturer, inte är den bästa att skjutsa :tuttar på, samt att det finns en möjlighet att jag blir ifrånåkt av Svågern.
En GSX, har många och billiga reservdelar, jag kan cyckeln, det går att åka två, jag ryms på den(186cm105Kg) och den går att skrämma upp. Problemet där är.. jag har ju haft en sådan..

Tusiken.. en V-twin rocka asfett, men frågan är om det räcker....
'
Har ni några förslag att ge mig, förutom att krossa knäskålarna på svågern, då jag redan har funderat på det.. :näsblod

tack!

hehe. tok skön läsning :tummenupp

tyvär har jag inga tips att ge, mer än att du blir nog ifrån åkt raktfram av din svåger om du köper en twin.. men va fan, de tar du ikapp på kurviga vägar + att den låter jue goare.
testa en nyare modell av gsx1000r dåe?

Tjaba. Här komemr lite bakgrundsinfo. (lite tråkig)
"En solig dag näg jag sitter ute på min tomt och drömmer mig bort till den till som var. Den tid jag hade en GSXR1100, och min svåger hade en CBR900RR och vi körde som galningar runt om i världen. (Nu har jag ingen MC, utan den såldes pga, husköp, min svåger sålde sin, pga sin blivande papparoll:tuttar . Detta skedde för ca:6 år sedan)
Bäst som jag sitter där med en kall öl, hör jag något mystiskt.
Jag tittar upp på infarten och.. där KOMMER MIN JÄVLA SVÅGER MED EN GSXR1100!!!!:gnissla
Vilket SVIN!!!
Och jag som inte ens har en liten moppe!!!!
:huvet
Detta måste ju naturligtvis beivras.
Tanten, har numera inget att säja till om, utan jag ska ha en MC.:yoparty

Det som jag hoppas att detta forum kan hjälpa mig med är:
Jag är en inbiten Suzukist, och tittar därfär bara på dessa modeller, för en prissumma om ca:50:000:-

en TL1000R, är en modell som jag hägrar efter, men efter att ha tänkt till ett tag så kanske den inte är det bästa att ta med på långturer, inte är den bästa att skjutsa :tuttar på, samt att det finns en möjlighet att jag blir ifrånåkt av Svågern.
En GSX, har många och billiga reservdelar, jag kan cyckeln, det går att åka två, jag ryms på den(186cm105Kg) och den går att skrämma upp. Problemet där är.. jag har ju haft en sådan..

Tusiken.. en V-twin rocka asfett, men frågan är om det räcker....
'
Har ni några förslag att ge mig, förutom att krossa knäskålarna på svågern, då jag redan har funderat på det.. :näsblod

tack!

Med rätt person i sadeln kan man förnedra gsx-r 1100 ägare med en tl 1000, det hänger inte på kubik och hästkrafter, 80% är du som kör som avgör vem som är "bäst" i sadeln.. Vet folk som kurvar av nyare R-hojs ägare med hojar på 400 kubik från början av 80-talet..
men vill du vara "värre" än honom.:tummenupp
http://www.blocket.se/vi/12486475.htm?ca=9_s
MEN om jag var dig så skulle jag inte stirra blint Suzuki, utan kolla vad du får mest hoj för pengarna, ju nyare dessto bättre, då du får en bättre mer lättsvängd hoj om det var det du var ute efter:va

Styrlåsraca? Kanske v-max är bäst..

Last edited:
Hehe förstår ditt hojbegär!

Brorsan har en TLR och jag tycker det är en RIKTIGT snygg (förutom bakpartiet) hoj som går som ett lok och låter gudomligt!
Den känns dock rätt klumpig, kanske för att den är det :tungan men den är ändå go att köra :tummenupp

My 50 cent...

hehe. tok skön läsning :tummenupp

tyvär har jag inga tips att ge, mer än att du blir nog ifrån åkt raktfram av din svåger om du köper en twin.. men va fan, de tar du ikapp på kurviga vägar + att den låter jue goare.
testa en nyare modell av gsx1000r dåe?

Tack för svaret.
Jo, jag har tittat lite på en 1000R, men dom är ju så förbenat dyra. Tror inte jag kan snussla undan så mycket mera kosing än 50 lax. Tanten verkar ju ha stenhård pejl på sånt där..:rolleyes:

En V-twin låter hur härligt som helst.... Problemet är.. räcker det?
Går det att skrämma upp V-twinsen rejält. Klart det går, kolla bara på HArley drags, men riktigt så vill ja nog inte ha det heller..:rolleyes:
Ja vill ju ha så att svågern står och snyftar i ett hörn och ropar efter sin snuttefilt när jag väl kommer åkande :yoparty

Last edited:
Tack för svaret.
Jo, jag har tittat lite på en 1000R, men dom är ju så förbenat dyra. Tror inte jag kan snussla undan så mycket mera kosing än 50 lax. Tanten verkar ju ha stenhård pejl på sånt där..:rolleyes:

En V-twin låter hur härligt som helst.... Problemet är.. räcker det?
Går det att skrämma upp V-twinsen rejält. Klart det går, kolla bara på HArley drags, men riktigt så vill ja nog inte ha det heller..:rolleyes:
Ja vill ju ha så att svågern står och snyftar i ett hört och ropar efter sin snuttefilt när jag väl kommer åkande :yoparty

En gsxr1000 är nog iinite fel, kan du vänta ngn månad till kan du säkert hitta en för 50´. Eller om du är en jäkel på att pruta så leta nu...

Med rätt person i sadeln kan man förnedra gsx-r 1100 ägare med en tl 1000, det hänger inte på kubik och hästkrafter, 80% är du som kör som avgör vem som är "bäst" i sadeln.. Vet folk som kurvar av nyare R-hojs ägare med hojar på 400 kubik från början av 80-talet..
men vill du vara "värre" än honom.:tummenupp
MEN om jag var dig så skulle jag inte stirra blint Suzuki, utan kolla vad du får mest hoj för pengarna, ju nyare dessto bättre, då du får en bättre mer lättsvängd hoj om det var det du var ute efter:va

Visst, du har rätt!
JAg piskade själv några stycken 1100 på min tid emd en liten 600. Men det var ett tag sedan.:va
Svågern och jag, väger lika, lika långa, och kör hyfsat lika. Typiskt...:-)
Så ett alternativ vore ju att jag lär mig köra och då mycket på bana, men tid behövs för att kunna komma ikapp..
Visst har jag kollat på andra hojar, men ränderna går aldrig ur..
Lite knasigt, men min förta hoj (50cc cross) jag fick när ja va 5 var en suzuki... Sedan har det varit alla storlekar på cross sidan, en 550ES,en 600F,en 1100EF,en 1100F,en gsx1100R. Enda "sveket" mot suzuki var en Yamma RD125....
Så lite enkelspårig är man. Jag har iofs tittat lite gillande mot Yamma hållet men...:va

Verkar vara något i den stil jag tänkte..
Men å andra sidan.. jag har ju kört en sådan tidigare??
Ungefär som i höstas, då skulle jag byta bil. Jag är helnöjd med bilen, men den har gått lite väl långt.
Tittar därför på en likadan, med mindre mil, och nyare.
MEN för i He-vete dom är ju LIKADANA!!!
Köp man nått nytt så vill man ju känna skillad.. iaf jag.
(Jag bytte inte bil..)

Samma sak med Gsxr, är det samma känsla jag får som jag har haft tidigare?
Kanske det inte blir det, eftersom det är en annan hoj som man sitter på.

Nåväl, detta är några tankar som viner i min lilla skalle...
Men visst borde en GSX bli billigare än en TL i längden?
Med billigare och mer reservdelar osv?

Köp en TL1000R!!! Coolare sporthoj finns ju knappt.

Jo, jag vet.
Jag hör vad du säger..
Men....

Pris på reservdelar odyl ?
Touringkomfort?
Tantskrik på bönpallen? (Iofs så kan en cuts hindra henne att åka med vilket kan vara en STOR fördel. men säg inget till henne... )
Acc?
(Toppfart, har jag lärt mig inte betyder så otroligt mycket..)

Men en TL är ju toksnygg om man får fixa till henne i baken lite.

FAsen, vad jag är förvirrad....
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

http://www.blocket.se/vi/12484035.htm?ca=4_s

Ring och förklara för jörgen att han bara får 50 för hojen då.
Han har redan köpt en 05:a eller om det är en 06:a så han borde vilja bli av med den. Chassit och väghållningen går inte att jämföra med TLR.

Fast en TLR är coola hojar sen vettifan om en original Gsx-r 1100 är så mycket snabbare ? När ni står bredvid varandra vid rödljuset och du ruppar med en TLR så kommer han att bli gråtfärdig. Fast jag tycker dom börjar gunga och vill driva ut i kurvorna. Själv körde jag till Lelleträffen 06 med en TLR, på vägen hem stannade vi aldrig för att fika, stannade bara för att tanka.

Last edited:
1. Touringkomfort?
Glöm GSXR1000 och TL1000 om du skall toura med en gammal tant.

2. Pris på reservdelar odyl ?
Beroende på antal mil/säsong så tror jag för din del med familj endast/knappt rör sig om däckåtgång. Om du nu inte överstiger 300-500 mil/säsong.

3. Tantskrik på bönpallen?
Kan säkerligen fås endast med en EU-moppe

4. Acc? Accet på GSXR1000 och TL1000 räcker till o blir över.

5. FAsen, vad jag är förvirrad....=Ja det låter så. Jag rekommenderar dock hellre en gixxer är en TL om du nu inte skulle känna med för en V-twin än för en radfyra. Bästa är väl att du provkör så känner du nog mer åt vad det lutar åt. Lycka till :tummenupp

Jag kommer iallafall aldrig att köpa en gsxr1100 igen efter några år på moderna hojar. Tungt, bängligt och obekvämt, må vara att man kan plocka ut bra med effekt men det vore bra om man kunde skala bort 30-40kg också och göra sig av med vaggramen. Jag hade heller inte orkat med en twin i längden pga det jävla bullrandet, men skulle nån tvinga mig så vore det en Aprilia Mille jag skulle köpa. I ditt fall skulle jag kika på Blade 929/954, gsxr750/1000 01-02 eller en R1. Moderna, snabba, lätta hojar. Att köpa en gsxr1100 för ens i närheten av 50 papp måste väl vara den sämsta affären man kan göra.

Varför ska du hålla köpet från henne om du har tänkt att hon ska åka med? :confused:

Men lycka till och hoppas du hittar nåt du gillar!!!

Kanske svårare att motivera en större summa från familjen:va
Annars kanske det blir mer en leksak än en vår sak i hennes ögon..

Vad är primära målet...
att smiska svågern på raksträckor/motorväg?
eller smiska på kurviga vägar och acc till 100?
eller att åka suzuki twin med skön touringkomfort?

http://www.blocket.se/vi/12484035.htm?ca=4_s

Ring och förklara för jörgen att han bara får 50 för hojen då.
Han har redan köpt en 05:a eller om det är en 06:a så han borde vilja bli av med den. Chassit och väghållningen går inte att jämföra med TLR.

Fast en TLR är coola hojar sen vettifan om en original Gsx-r 1100 är så mycket snabbare ? När ni står bredvid varandra vid rödljuset och du ruppar med en TLR så kommer han att bli gråtfärdig. Fast jag tycker dom börjar gunga och vill driva ut i kurvorna. Själv körde jag till Lelleträffen 06 med en TLR, på vägen hem stannade vi aldrig för att fika, stannade bara för att tanka.

Hehehe..kanske man ska förklara att han bara får det.. :)

Nåväl. DEt är precis det jag menar med TLR. En liten av en "underdog" för mig.
Jag vet inte egentligen mycket om den hojen. Men det verkar ju bra att du kunde körra en bit utan att bli knäckt på kuppen.
Kanske en TLR är nått ändå....
:confused:

1. Touringkomfort?
Glöm GSXR1000 och TL1000 om du skall toura med en gammal tant.

2. Pris på reservdelar odyl ?
Beroende på antal mil/säsong så tror jag för din del med familj endast/knappt rör sig om däckåtgång. Om du nu inte överstiger 300-500 mil/säsong.

3. Tantskrik på bönpallen?
Kan säkerligen fås endast med en EU-moppe

4. Acc? Accet på GSXR1000 och TL1000 räcker till o blir över.

5. FAsen, vad jag är förvirrad....=Ja det låter så. Jag rekommenderar dock hellre en gixxer är en TL om du nu inte skulle känna med för en V-twin än för en radfyra. Bästa är väl att du provkör så känner du nog mer åt vad det lutar åt. Lycka till :tummenupp

1 & 3) Tja..nu menar jag inte att göra en europaresa med tanten. Utan bara på sin höjd dra till närmaste korvmoj, utan att tanten bränner låren.
Kasnke tom kunna ha med tanten på en 10 mila tur, däör man kan hyra en stuga. Och är hon tillräckligt utvilad och inte så jädrans nervös efter åkturen, kanske man tom får krypa på. Det vore ju inte fel.. :):yoparty

2) Tja.. jag vet inte.. det kan iofs stämma. MEn av erfarenhet vet jag att grejor går sönder. Samt att man alltid vill på en ergen personlig tutch på hojen. och tja.. 1000 mil om året är nog ingen omöjlighet....

4) kan man någonsin få nog??:yoparty :yoparty :yoparty

5)precis... helt förvirrad är jag.
Tur då att detta forum finns till. Ni killar och detta forum ROCKAR !!!!!!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Kanske svårare att motivera en större summa från familjen:va
Annars kanske det blir mer en leksak än en vår sak i hennes ögon..

Precis!!! !!!!!!

Å det är inte bra.. då får man varken mat eller göka..
Ingen behaglig tanke.
:gnissla :gnissla

Vad är primära målet...
att smiska svågern på raksträckor/motorväg?
eller smiska på kurviga vägar och acc till 100?
eller att åka suzuki twin med skön touringkomfort?

Tja.. det PRIMÄRA: Det hade varit coolt om mhan bara hade en röd trehjuling att åka på, medan jag susar om med en Hayabusa. Tyvärr är det inte så.
Smiska överhuvudtaget låter bra. "MER BÄR ARSCHEL STRYK SKA HAN HA!"

Men eftersom vi är så lika, så vore det alltid trevligt med en startsnabb,acc upp till 200 bra kurvtagnignsförmåga, bra broms , samt ett bra ställ för ett slagträ ifall han kommer ikapp.. :D
Jag kommer nog inte att köra så mycket på bana, så jag behöver nog inte optimera hojen för det.
Ren nöjeskörning, till viss del pendlingshoj, kunna rejsa med svågern.Åka på norgeturer med svågern. Ta med tanten till nått mysigt ställe ca:10 mil bort.
tja.. såna turer.. och sån båge..
(Hmm.. nu låter jag nästan som en "mys-farbror" men så är det inte.. garanterat...:yoparty )

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard