Hjälp mig att förstå!

Vem faaaaaaaan brynäs igentligen!! Alla e olika, orka skap en tråd om olika personlikhetstyper! De iofs bara va ja tycker, skåååål:fyllisar:fyllisar

Vaxa hojen gör jag en gång på vintern,,,,, som nån sa, det verkar vara en Ducativän.

Vem faaaaaaaan brynäs igentligen!! Alla e olika, orka skap en tråd om olika personlikhetstyper! De iofs bara va ja tycker, skåååål:fyllisar:fyllisar
Rätt intressant och roligt att se hur vi sköter om våra cyklar. Ibland när jag går runt på onsdagkvällarna på sveavägen och ser vissa hojar så ser det ut som om dom inte har blivit tvättade på ett par säsonger. Det tycker jag är onormalt åt andra hållet.

Varje år (vår) kör jag mc-kortegen i Linköping och blir besviken på alla som inte har lyckats tvätta/putsa skiten... Om den har stått hela vintern så kan man väl nån gång ha hunnit spola på lite avfettning och skölja av det värsta?! Jag jobbar deltid med rekond och är säkert miljöskadad med jag vill påstå att skicket i regel är dåligt/lågt på alla cyklar man ser när man är ute och åker?!

Tvättar inte mer än vad som behövs. Kanske skulle behövas lite oftare om man frågar någon annan.Det finns många som tvättar efter varje körning. Miljöskadad blir man lite genom yrket. När jag tänker på en otroligt standard tråkig svenk trädgård tex.

Problemet med hojar är att de är förbaskat otacksamma att vara pedantisk med. De går ned sig av naturen! Kedjekladd, smårepor i ytbehandlingar av stenskott och insekter, bromsdamm o.s.v. För att inte tala om hur föraren sliter på tank, kåpor och ram med sin lekdräkt i läder han/hon/hen har på sig för att inte göra sig illa i sandlådan.

Det snyggaste som finns är en hoj som använts till det den är tänkt. En cykel som bär sina ärr med stolthet och högburet huvud bland ollonpolerarna på Sveavägen. En körmaskin!

Så varför gör det då så ont i hjärtat när man smeker med fingertopparna över repan från den där underbara första vårturen? Varför dröjer blicken sig kvar vid lågmilaren vid fiket där styrkronans repfria oskuld endast överglänses av ägarens knäpuckar?

För att vi är motormän, och vi älskar våra maskiner!

Haha jag känner igen mig dock är det enbart 20 dagar sedan kortet och det börjar ju lugna ner sig lite nu :)
Skulle tippa på att han fortf är glad för att han tog kortet?

Rätt intressant och roligt att se hur vi sköter om våra cyklar. Ibland när jag går runt på onsdagkvällarna på sveavägen och ser vissa hojar så ser det ut som om dom inte har blivit tvättade på ett par säsonger. Det tycker jag är onormalt åt andra hållet.

Det är inte onormalt!! :mad: Det är tidsbesparande!

Allt låter ok enligt mina öron ;) Föööörutom att han skulle vaxa hojen minst 1 gång i veckan.
Det låter inte riktigt sant om man tar i beaktande att han max kör 100mil om året. Det betyder att hojen står oanvänd större delen av sommaren..men ändå ska han då vaxa minst 1 gång i veckan. Vilket då betyder att han går ut o vaxar den trots att den stått oanvänd o redan nyvaxad sen förra veckan han var på den med vaxet.

Varje år (vår) kör jag mc-kortegen i Linköping och blir besviken på alla som inte har lyckats tvätta/putsa skiten...

Det här var fan sjukast hittils. Ring Dr Drew för tusan bövlar. :näsblod

Själv ser jag tvättande/putsande som ett nödvändigt ont. Man måste ju, ibland.

Tja, jag håller väl ordning på mina grejjor, oavsett. Endurohojen spolades av, kläderna dito, timmarna hölls koll på. Min nuvarande hoj vill jag också ha ordning på och att det hålls i skick, Så funkade det också me min entusiastbil, en Chevelle SS i "mint condition" med en rova som gjorde Låga "10;or" på strippen som gatreggad( vit läderklädsel som var plastad+ lackat underrede). Kul att ha det snyggt anser jag och skulle inte köpa något som inte var i skick, drevvelpellar o folk som inte kan ha hand om sina grejjor förstår jag mig inte på. Tror inte Rossi skulle sätta sig på något i tvivelaktigt skick och köra race, men det är vad jag tror och alla är vi olika.

Allt låter ok enligt mina öron ;) Föööörutom att han skulle vaxa hojen minst 1 gång i veckan.
Det låter inte riktigt sant om man tar i beaktande att han max kör 100mil om året. Det betyder att hojen står oanvänd större delen av sommaren..men ändå ska han då vaxa minst 1 gång i veckan. Vilket då betyder att han går ut o vaxar den trots att den stått oanvänd o redan nyvaxad sen förra veckan han var på den med vaxet.
Det är nu vi kommer till det sjuka, han kan ringa mig och säga "hojen har stått i garaget i en vecka nu och måste vara dammig. Följer du med och tvättar?"

Varje år (vår) kör jag mc-kortegen i Linköping och blir besviken på alla som inte har lyckats tvätta/putsa skiten... Om den har stått hela vintern så kan man väl nån gång ha hunnit spola på lite avfettning och skölja av det värsta?! Jag jobbar deltid med rekond och är säkert miljöskadad med jag vill påstå att skicket i regel är dåligt/lågt på alla cyklar man ser när man är ute och åker?!

Håller helt med, det finns faktiskt dom som inte bryr sig ett smack. Vad mycket snyggare och trevligare det skulle se ut om hojarna på våra vägar var lite mer vårdade.

R-1000 : Det är = kapitalförvaltning

"10 år gammal hoj säljes i nyskick endast 1000 mil pris 90 tusen sek"

En klåddas.
Min erfarehet av sådana personer är att han antingen kommer att sluta med motorcyklar eftersom det blir för omständigt, eller köpa hojjar, putsa upp dem, provköra, sälja.

Intressant tanke:) Jag har haft hoj/hojar i 30 år i år så när skulle din teori gälla?
Men å andra sidan så säljer jag sällan men köper gärna:tummenupp

Inga regler utan undantag kanske?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP