Hjälp mig angående polisen..

mx_4me

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
ktm 125 smr
Hej det är så att jag ahr en ktm 125 exc som är ostryp men jag tänkte allt annat är ju lagligt på den så om polisen vill stanna mig så är det väl bara och stanna för oftast kollar dom väl inte kw i dom??.

har ni blivigt stannade med ostrypta cyklar?.
bara man kör lagligt sä är det väl rätt ok va??

Risken är minimal att bli tagen för ostrypt 125a. Om dom stopar dig på vägen. Det är inte många snutar som har en bänk med sig i bilen liksom :näsblod

Jag har blivit stoppad ett X antal gånger. Många gånger har dom trott det varit en trimmad moped elr något i den stilen... Har givetvis svidit en del plångboken ett par av dom också :huvet

Är typ 2 i sveriges historia som blivit fällda för det, och en av dom körde orginal vid tillfället..

-Det är inga problem, sålänge du kör som en normal å inte brassar 170 genom staden varje kväll osv..

Risken är minimal att bli tagen för ostrypt 125a. Om dom stopar dig på vägen. Det är inte många snutar som har en bänk med sig i bilen liksom :näsblod

Jag har blivit stoppad ett X antal gånger. Många gånger har dom trott det varit en trimmad moped elr något i den stilen... Har givetvis svidit en del plångboken ett par av dom också :huvet

skönt att höra. men vad har du blivigt tagen på då??

tjena

någon om vet om händer om man bir soppad för att man skjutsar p en 125a oh ä under 18?

Sitter du där o gissar eller är du säker?

Jag har iaf hört 400 för förare och 300 för passagerare, om det stämmer eller inte vet jag inte men men

jag är inte säker men det svaret fick jag när jag frågade min handledare, om du nu har prövotid ?

Last edited:
skillnaden mellan prövotid och inte är att man inte får tillbaka körkortet om man bli av med det om man har prövotid

va bra formulerat :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...