Hjälp mig angående polisen..

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
jag är inte säker men det svaret fick jag när jag frågade min handledare, om du nu har prövotid ?
Nej det stämmer inte. Det är inte såpass allvarligt så kortet skulle vara i nån fara, förmodligen bryr som inte...

Bara för att man har prövotid betyder inte det att polisen tar ditt kk för mista lilla grej.

Säg att en som haft körkort i minst 2 år kör 85km/h på en 50 väg dvs 35km/h för fort, han får böter och blir av med körkortet MEN får tillbaka det efter en tid.

Har du inte haft körort i minst 2 år (dvs prövotid) får du INTE tillbaka det, du får vänta lika länge som den andra skulle fått, innan du får börja ta om det.... + plus böter såklart..

Kör samma personer 65km/h på 50 vägen dvs 15km/h för fort, får båda lika mycket böter. Vare sig mer eller mindre än den andre.

Sorry, nästa gång ska jag läsa klart hela tråden innan jag börjar skriva :huvet

Man får inte skjutsa på motorcykel förrän man fyllt 18 år
Och det är ju lite befängt.. eftersom man får skjutsa hur mycket man vill som 15åring.. Men förmodligen äre väll för att "dom" inte tror att man kan hantera den extra tyngden i högre hastigheter än 45... Men men
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det allra löjligaste med det är att man får skjutsa innan man har tagit kortet men inte efter. (Om man har en handledare på bönpallen)
 

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
vara
Hoj
dt125r -svart och röd
Nej det stämmer inte. Det är inte såpass allvarligt så kortet skulle vara i nån fara, förmodligen bryr som inte...

Bara för att man har prövotid betyder inte det att polisen tar ditt kk för mista lilla grej.


tur det för min kk får dom inte ta :tuttar haha var tvungen:huvet
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top