Hjälp med val av MC-jacka SNÄLLA!

Tack för ett seriöst svar. Om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt sneglat lite på väst också och var rätt nära att köpa den här: View attachment 358124 Jag tror också att man ser, ja vad ska man säga, lite mer hardcore ut i en väst än en jacka men sen såg jag att såna och jeansvästar verkar vara ganska populärt i fotbollskretsar. Då främst hos Bajen- och GAIS-supportrar. Så jag la ner det. Jag menar kul att bli misstagen av en brud för att vara fotbollssupporter :rolleyes: Snacka om kontraproduktivt att ens försöka ta sitt efterlängtade kort isf.

Jo det är sant, när det har varit match på Råsunda har jag märkt att brewdarna och huliganerna hejjat mer än normalt på en. Men så länge du undviker sådana platser och ej har västen när du ej åker hoj brukar det vara lugnt.

xjell.jpg

:fakta

Oj, kan man köra så? Är det där någon här på vårt kära Sporthoj.com? Det är skönt att se att det ryms alla typer av folk här i så fall. Fast så där tror jag aldrig du får se mig. ;)

Ja, d borde väl du veta! ;) Försök inte dölja sanningen nu. :D

Vilket är varför jag också nämnde allvädersställ. :rolleyes: Och även om de är godkända så hjälper de fortfarande inte lika mycket som ställ som även har hårda skydd utöver textil(eller skinn)materialet som du glider på när du slår i asfalten.

Man kan dö även i 30-50km/h, underskatta inte de skadorna som du kan dra på dig i en krasch. Men det är ditt val, vill bara att du är medveten om att du byter bort en del säkerhet för att vara bekväm och se bra ut. :)

Vill inte förstöra det roliga, men ta inte denna tråd så seriöst. :)

Hej, och tack för din input. Alla har vi olika smak och jag respekterar förstås din, men jag tycker det ser lite töntigt ut med skinnställ faktiskt om jag ska vara ärlig. Men, som sagt, det är ju bara min smak. Och jag tänkte att visst man kanske slår sig lite om man ramlar men det går knappast så fort så att man inte bara kan borsta av sig och gå ner på krogen samma kväll.

Så skinnjackor med fransar är coolt, men inte helt skinnställ?
Jag bryr mig inte så mycket, men du kommer antagligen få en del motthugg om detta här på SH... *ler tippsar*

Svart och vit camouflagedräkt med övervägande vintermönster är ju coolt.Och så ett replika hagelgevär fäst vid bakhjulet.Garanterat många som kommer att titta på dig. :crash

Handelsboden har ju annars en del bra jackor med bra kvalitet.

http://www.handelsboden.com/mc-jackor-c-102-1.aspx

Men om du redan bestämt dig så hade jag nog valt den översta.Lycka till med kortet.

Har folk på fullaste allvar kommit med seriösa svar här? :rofl

250668_2073400912444_1167557075_2475039_6968982_n.jpg

Skit i jacka för fan...Tshirt är allt du behöver ! ;)

burberrybikerjacket.jpg

Kan d va nått ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP