Hjälp med val av MC-jacka SNÄLLA!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hej allihop. Jag tänkte jag skulle försöka ta mc-kort nu till våren och vet inte riktigt vad för slags jacka jag ska välja. Pris spelar ingen roll men man vill ju gärna att andra knuttar och att brudarna ska titta lite extra, hehe. :yoparty :banana

Har hittat några modeller som är intressanta. Vilken bör jag välja? För- och nackdelar? Jag tar gärna emot tips på andra modeller. Den på bild 1 verkar mest gedigen enligt min mening. Det kan ju vara bra om den skyddar en mot skrapsår och sånt medan den på bild 2 nog ger en mest attityd och den på bild 3 kanske är snyggast rent utseendemässigt. Well, vad har ni för jackor när ni är ute och cruisar och vilken kan ni rekommendera mig?

8556465351.jpg

8235357402.jpg

1913977379.jpg

Den sista är ju ganska poppis bland gulablend-rökande singelmammor 45+ i förorten, den skulle jag undvika iaf

Ok, tack. Jag är ju rätt ny på det här så man vet inte riktigt vad det är som gäller. Man vill ju gärna sticka ut från svenssonmängden (BLÄÄ!) men samtidigt se ut som man ska liksom.

Hade satsat på den sista och ett par limpor med marlboro röd!!!!!:banana:banana:banana

Hade satsat på den sista och ett par limpor med marlboro röd!!!!!:banana:banana:banana

Jo, den ger en bra look och så men så kom jag på att det är mocka och det kanske börjar regna när man är ute och kör så blir den kanske förstörd. Fast den är JÄÄVLIGT fet! Ursäkta min franska.

Mc jacka....seriöst väst är det enda rätta, gärna med nåt tryck på ryggeb som visar att du är extra tuff. Blir as coolt ifall du har byxor istället med fransar. Du kommer bort mer från Svensson stucket och folk tror du är en Amerikan som kört lite väl vilset, detta gör att alla brudar vill att du ska slagga hos dem.

Ligger d fortfarande snö i göteborg? Trodde säsongen börjat. Haru tråkigt Bazuka?

Posörer kör inte vid risk för regn.
Jag antar att du är lite ironisk men man är väl inte posör bara för att man bryr sig om hur man ser ut? Förresten så är det här Sverige och dessutom bor jag i Göteborg så det regnar nästan jämt och kan komma från ingenstans. :)

Ligger d fortfarande snö i göteborg? Trodde säsongen börjat. Haru tråkigt Bazuka?

Snöade faktiskt här igår. Men inget som la sig så snart ska jag boka en lektion på Järntorgets trafikskola igen. Ska fan klara den där j-a garagevändningen nu!!!!! :yoparty:yoparty

Va fan ska du med jacka till?

Så här vill jag se dig, D!. ;)

chaps.jpg

Personligen så skulle jag skaffa ett ordentligt ställ (skinn eller allväders spelar inte så stor roll med tanke på hojarna du verkar luta mot, dock så är skinnställ klart bättre) då de har hårda skydd som hjälper vid krascher och inte bara själva skinnet/textilmaterialet som du glider på. Men vad vet jag, jag är bara en ung galning som värderar mitt liv högt nog för att skydda det så bra som jag kan när jag kör.

Lägg av....skinnväst eller samtliga Jackor som TS visat är CE-godkända och hjälper mer än man tror, orka svettas runt och se ut som ett fån i ett skinnställ.

Mc jacka....seriöst väst är det enda rätta, gärna med nåt tryck på ryggeb som visar att du är extra tuff. Blir as coolt ifall du har byxor istället med fransar. Du kommer bort mer från Svensson stucket och folk tror du är en Amerikan som kört lite väl vilset, detta gör att alla brudar vill att du ska slagga hos dem.

Tack för ett seriöst svar. Om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt sneglat lite på väst också och var rätt nära att köpa den här: View attachment 358124 Jag tror också att man ser, ja vad ska man säga, lite mer hardcore ut i en väst än en jacka men sen såg jag att såna och jeansvästar verkar vara ganska populärt i fotbollskretsar. Då främst hos Bajen- och GAIS-supportrar. Så jag la ner det. Jag menar kul att bli misstagen av en brud för att vara fotbollssupporter :rolleyes: Snacka om kontraproduktivt att ens försöka ta sitt efterlängtade kort isf.

Personligen så skulle jag skaffa ett ordentligt ställ (skinn eller allväders spelar inte så stor roll med tanke på hojarna du verkar luta mot, dock så är skinnställ klart bättre) då de har hårda skydd som hjälper vid krascher och inte bara själva skinnet/textilmaterialet som du glider på. Men vad vet jag, jag är bara en ung galning som värderar mitt liv högt nog för att skydda det så bra som jag kan när jag kör.
Hej, och tack för din input. Alla har vi olika smak och jag respekterar förstås din, men jag tycker det ser lite töntigt ut med skinnställ faktiskt om jag ska vara ärlig. Men, som sagt, det är ju bara min smak. Och jag tänkte att visst man kanske slår sig lite om man ramlar men det går knappast så fort så att man inte bara kan borsta av sig och gå ner på krogen samma kväll.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti