Hjälp med val av hoj!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade lovat mig själv att jag inte skulle köpa någon hoj i år och istället satsa pengarna på vår PV men nu har jag insett att det kommer inte funka.
Jag är inte helt hundra än men jag TROR jag ska köpa mig en billig hoj för runt 20-25k, mer än så klarar inte min plånbok av när man inte jobbar alltför mycket om dagarna....

Hojar som jag kan tänka mig:

Aprilia RS250
Suzuki RGV250
Eller kraschat hojobjekt som åtminstone är körbart.

Som ni ser så är det kurvsmiskare som lockar och tvåtakts-knatter är inget som stör mig.

Men vad får man för dessa pengar?
25k är absolut max för känner jag mig själv rätt så har jag tröttnat på den efter några veckor och säljer den igen. Och jag törs inte lägga ut 50k på en hoj om jag ska sälja den inom kort och kanske gå med förlust.

Så, finns det nån chans för mig att hitta hoj för dessa pengar eller är det 125:a som gäller :D Eller ska jag försöka överleva en sommar till och skita i tvåhjulingar överhuvudtaget och hoppas på regning sommar?
 
RD 350 :yoparty för 10 papp och trafikförsäkring för 1000 kr /år.
Inte så snabb jämfört med dagens hojar, men mkt rolig. En schysst hoj att träna knäskrap, stoppies och bakhjulsåkning. Du lär inte tröttna.
 
Nix, för gammalt skit att tuffa omkring på och fula som as. Tyvärr, men en RD sätter jag mig aldrig på.
Hojen ska helst inte kosta under 20k heller....
 
Hittade nyss till annonsforumet.... Men får man alltså bara en gammal sur 89:a för 20k!!?? Rgv som jag hittade.... I mina öron är det skitdyrt när man får en rs250 96 och nyare för runt 30k ju.
 
Man får precis vad man är villig att betala för, det är väl bara att pruta. Jag har ingen uppfattning om vad 250-cyklarna kostar om jag ska vara ärlig.
 
Nån gammal skruttig GSXR750 kan du väl få för dom stålarna? Om man kollade på vilket skick din Ducce var i så lär inte 'välskött' vara nåt du bryr dig om? :tungan
 
:mad: Det var ju just då du skulle köra den såklart! Och punka på bakdäcket var det också....

Hur skiten ser ut utanpå spelar inte så stor roll, repor och dylikt bekommer mig inte. Men den ska gå bra, alla lager etc ska vara bytta eller i mkt bra skick osv. Jag har fått uppfattningen av att 250's brukar vara väldigt välservade på den biten iaf......

Hursomhelst, 20k för en 89:ans rgv250 är ju ok om det sitter öhlinskit runt om och motorn är sprillans ny typ.....

Edit/ gixx750 är inget alternativ för dem pengarna, för då är det för gammalt och slitet.
Oreggat spelar heller ingen roll, ska bara köra litegrann med den på småvägar och smiska lite bana om det blir tillfälle. Inte noga med besiktning och sånt heller.
 
Nån som kan förklara skillnaderna mellan just rs250 och rgv250? Fördelar, nackdelar, prissättning osv......

vet ni nån till salu för just mina pengar så kan ni ju pm'a om det.
 
Varför inte? Utbudet på 250's är inte direkt stort och de flesta är väl tvåtaktare eller är jag ute och cyklar? Jag vägrar sätta mig på en gammal gixxer eller yamaha för jag sitter hellre på en modernare 250-modell.
Jag ska bara åka och fjanta lite på småvägarna för att stilla den värsta hojabstinensen som jag vet infinner sig den första soliga vårdagen på året. Och har jag detta alternativ så slipper jag åka iväg och köpa en stor och dyr sporthoj och vara pank hela sommaren.
 
Kolla i bike. Finns en RGV 250 med kraschkåpor 93:a. Han vill ha 25k men jag tror du får den för 20k, han har försökt sälja den sen i sommras.
 
Njae, 600:an vettefan om jag vill ha, då åker jag nog fortare med en 250 på småvägarna skulle jag gissa på. Och jag vill inte skruva det första jag gör, det gör jag när jag vurpar istället.

Har kikat litegrann på utbudet i tyskland och där finns det en hel del men då måste man ha nån som kan hämta den åt en också. Var inne på att handla en därifrån för ett eller två år sedan och då fanns det mycket mer 250's på marknaden än vad det finns nu.
 
Dee_cati skrev:
600:an vettefan om jag vill ha, då åker jag nog fortare med en 250 på småvägarna skulle jag gissa på.
Det har jag mycket svårt att tro, steget mellen 125:a och 2-takts 250 är inte alltför stort.
 
Med tanke på att en cbr 600f är tung och klumpig kontra effekt så tror jag att jag åker fortare men det är bara vad jag tror. Hellre en rapp 250 än en slö 600. För de är slöa, inget snack om saken. Känns som att åka med strypbrickor ju, det händer ju inget även fast det varvar.
 
Dee_cati skrev:
Med tanke på att en cbr 600f är tung och klumpig kontra effekt så tror jag att jag åker fortare men det är bara vad jag tror. Hellre en rapp 250 än en slö 600. För de är slöa, inget snack om saken. Känns som att åka med strypbrickor ju, det händer ju inget även fast det varvar.

En RGV250 är betydligt tröttare än en CBR600.
 
Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back
Top