Jas-95
Grön??
Nr:18 skrev:30k för en 18 år gammal stånka? Skulle betala max 15 om den var i ok skick....
Me2!
JB
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nr:18 skrev:30k för en 18 år gammal stånka? Skulle betala max 15 om den var i ok skick....
Avelin skrev:Ett svar jag gillade!![]()
Men ser att du är lite partisk, men det är bara kul att se andra med god smak!
Men jag hoppas o tror man bör kunna få lite mer än 20k iaf.

Avelin skrev:Jag har länge tänkt sälja min Hornet och istället rusta upp min Dr 600 för
en andra gång nu, håller på för fullt.
Men nu är det så att försäkringen gör så att det blir billigare för mig att behålla
min Hornet (If´s hondaförsäkring) och istället sälja enstonkan. Så till saken: Hur mycket kan man få
för en redigt rustad Suzuki Dr600 -87?
Kvitton ca 35-40k utöver inköpet av hojen
Motor:
Ny kolv
uppborrad cylinder till första överdimension (nu 602cc)
Ny kamskedja
Nya kamskedjeskenor
Nya ventiler
Självklart nya packningar (i hela motorn)
Nya Lammellerskivor & lammel-glidskivor,
Nya kopplingsfjädrar
En bättre begagnad kopplingskorg
Zebring slip-on
Plast o annat:
Fram o bakskärm bytta (ej orginal,, bilder kommer så snart den är klar)
bakskärm med e-godkänt bromsljus
Sadeln och tank ska bytas till modernare (nya).
Ufo-handtagsskydd
Ufo Twinlight
Rehtal kross-styre (eller har för tillfället glömt vad märket heter, tror det är detta)
Miniblinkers runt om (e-godkända)
Brembopump fram
Stålomspunnet fram
ISR 6-kolvs ok
MotoSpeed bromsskiva 320mm
Motardfälgar (4,25" & 3,5") fram o bak (nya däck, ca 50mil) Michelin sport 150 bak,130 fram
Ramen pulverlackerad för ca 2månader sedan. (Svart, som hela hojen blir).
Antagligen har jag glömt en del, men detta är väl det mesta iaf.
Jag hade hoppats på kunna få ca 30-35k för den, är det realistisk eller är det bara börja gråta och
istället slakta den för att sälja den i bitar?
Seriösa svar tack! (specielt Wazze!!)
Avelin skrev:Jag menar att en enstonka, gammal sådan, ligger på 15-18k, så en med en hel del extra tror och
framför allt HOPPAS (!!!!!) jag att det ska vara värt lite mer.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |