Hjälp med värdering

Avelin skrev:
Ett svar jag gillade! :hihi
Men ser att du är lite partisk, men det är bara kul att se andra med god smak!
Men jag hoppas o tror man bör kunna få lite mer än 20k iaf.

Du ska vara glad om du får 15 för den! Spelar ingen roll hur mycket du lagt ut på den. Folk betalar inte för det ändå! :fatta!
 
Avelin skrev:
Jag har länge tänkt sälja min Hornet och istället rusta upp min Dr 600 för
en andra gång nu, håller på för fullt.

Men nu är det så att försäkringen gör så att det blir billigare för mig att behålla
min Hornet (If´s hondaförsäkring) och istället sälja enstonkan. Så till saken: Hur mycket kan man få
för en redigt rustad Suzuki Dr600 -87?
Kvitton ca 35-40k utöver inköpet av hojen

Motor:
Ny kolv
uppborrad cylinder till första överdimension (nu 602cc)
Ny kamskedja
Nya kamskedjeskenor
Nya ventiler
Självklart nya packningar (i hela motorn)
Nya Lammellerskivor & lammel-glidskivor,
Nya kopplingsfjädrar
En bättre begagnad kopplingskorg
Zebring slip-on

Plast o annat:
Fram o bakskärm bytta (ej orginal,, bilder kommer så snart den är klar)
bakskärm med e-godkänt bromsljus
Sadeln och tank ska bytas till modernare (nya).
Ufo-handtagsskydd
Ufo Twinlight
Rehtal kross-styre (eller har för tillfället glömt vad märket heter, tror det är detta)
Miniblinkers runt om (e-godkända)

Brembopump fram
Stålomspunnet fram
ISR 6-kolvs ok
MotoSpeed bromsskiva 320mm
Motardfälgar (4,25" & 3,5") fram o bak (nya däck, ca 50mil) Michelin sport 150 bak,130 fram
Ramen pulverlackerad för ca 2månader sedan. (Svart, som hela hojen blir).

Antagligen har jag glömt en del, men detta är väl det mesta iaf.
Jag hade hoppats på kunna få ca 30-35k för den, är det realistisk eller är det bara börja gråta och
istället slakta den för att sälja den i bitar?

Seriösa svar tack! (specielt Wazze!! :tungan )



gammal hoj
alla vet ju hur påkostad en hoj än är så får man ju inte tillbacka många kronor på det man laggt ut
skulle tippa på 12-15000kr
vad jag tycker jag märkt på alla sälj annonser av hojar
så vill alla ha alldelles för mycket för motorcyklarna
skulle tro att många får sänka priset på sina hojar om dom ska bli av med dom . :yoparty
mvh alias zx12r
 
Avelin skrev:
Jag menar att en enstonka, gammal sådan, ligger på 15-18k, så en med en hel del extra tror och
framför allt HOPPAS (!!!!!) jag att det ska vara värt lite mer.

Det är VÄLDIGT sällan man får (bra) betalt för grejer som man skruvat på. (Om det inte råkar vara en HD, då går det utav någon skum anledning)
 
Du får knappast seriösa svar här, verkar som många här endast vill betala kaffa-pengar för din hoj.

Att det är svårt att sälja en hoj holder jag med om - men det blir ju inte direkt bättre att nån här på forummet lägger ur fake annonser på blocket, for att hålla prisen nede.

//Ronni
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top