Hjälp med telefon-trakassering

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kan man ringa comviq och be dem kolla ett nummer som ringer hemligt till mig och drygar sig? Har annons ute på bilen och nån idiot ringde inatt klockan 3 och väckte mig varpå jag blev ruskigt arg och påtalade en del saker för honom. Sen la han på. Nu ikväll ringer han och frågar varför jag hotar honom och avslutar sen med att säga att han kommer fortsätta ringa mitt i natten osv.
Jag kan inte spärra inkommande för det numret då det är hemligt så hur ska jag göra? Nån som vet om man kan anmäla till comviq så kan de fixa det, eller är det telia som har hand om det?

Inkommande nummer går inte att spärra, även om man vet de! Nummer går att få fram men det kostar flis!

/ Hannes

Tror det krävs en polisanmälan först för att över huvudtaget ha en chans att comviq spårar numret. Ringer han igen kan du ju hälsa honom att det blir polisanmälan om han fortsätter trakassera dig, sånt brukar hjälpa.

Polisanmälan vore väl en ide om det inte vore för min korta stubin som redan har gett utbrott för mina känslor, mao blir det väl en motanmälan från honom isåfall. *man ska tänka efter innan man talar*

Hannez, hur mycket flis och är det nån som känner nån som känner nån på comviq som fixar eller går det via kundtjänst då...? Och när jag ringer numret han gav mig så säger en röst att det är spärrat för inkommande om jag itne minns fel. Om nån vill ringa så kan ni få numret. Han påstår sig bo i samma stad som mig men bryter på norrländska :va Har inte så många ovänner för tillfället så det känns inte direkt befogat att bli trakasserad :(

Dee_Cati: Stäng av telefon på natten några nätter framöver. Det borde fixa det hela.

Om det inte löser sig bör du polianmäla det hela.

Jag är ganska otacksam för telefontrakassering. Brukar aldrig ens svara om jag inte ser numret... då får de tala in på svararen och säga vilka de är.

Hade ett liknade problem för ett tag sen,ledsnade och drog ur jacket helt enkelt..

Prova att dra ur jacket ett par nätter så tröttnar han förmodligen..

Dee_cati skrev:
Polisanmälan vore väl en ide om det inte vore för min korta stubin som redan har gett utbrott för mina känslor, mao blir det väl en motanmälan från honom isåfall. *man ska tänka efter innan man talar*

Hannez, hur mycket flis och är det nån som känner nån som känner nån på comviq som fixar eller går det via kundtjänst då...? Och när jag ringer numret han gav mig så säger en röst att det är spärrat för inkommande om jag itne minns fel. Om nån vill ringa så kan ni få numret. Han påstår sig bo i samma stad som mig men bryter på norrländska :va Har inte så många ovänner för tillfället så det känns inte direkt befogat att bli trakasserad :(

Det räcker säkert att rycka jacket några nätter, men om du gör en polisanmälan, och han mot förmodan skulle motanmäla, vem tror du polisen tror på? En kille ringer anonymt hem till dig på nätterna för att bli hotad (flera nätter i rad)?? Polisen skulle skratta åt honom. Så om du vill veta vem det är, anmäl honom.

När jag läste rubriken trodde jag att du ville att vi skulle hjälpa dig trakassera någon.
Vilken värdelös läsförståelse man har ibland...

Det é ju bara Leifi som ringa sej o söpa sej bilen i natten o sååå.....
KLAPPA SÄFTEN!!

ähhh dra ur jacket i några nätter så tröttnar väl idioten snart! Annars kan du fråga honom om han vill ha hembesök av HA, det kan ge en viss effekt!

Själv råkade jag ut för det för ett tag sen.

Jag kopplade in faxen, så att den svarade efter en signal.

En faxsignal i örat är inte det roligaste.. tro mig.. :)

Dee_cati skrev:
Kan man ringa comviq och be dem kolla ett nummer som ringer hemligt till mig och drygar sig? Har annons ute på bilen och nån idiot ringde inatt klockan 3 och väckte mig varpå jag blev ruskigt arg och påtalade en del saker för honom. Sen la han på. Nu ikväll ringer han och frågar varför jag hotar honom och avslutar sen med att säga att han kommer fortsätta ringa mitt i natten osv.
Jag kan inte spärra inkommande för det numret då det är hemligt så hur ska jag göra? Nån som vet om man kan anmäla till comviq så kan de fixa det, eller är det telia som har hand om det?

Några jag känner råkade ut för "nästan" samma sak fast till den vanliga telefonen hemma (nått sjukhuvud från borås som ringde och stönade i telefonen när barnen svarade). De anmälde det till telia och fick instruktioner om att när personen med hemligt nummer riner skulle de knappa in någon kod eller vad det nu var på telefonen direkt efter samtalet. Det gjorde att telia loggade samtalet och snabbt och enkelt kunde ta reda på vem det var. De kunde inte få telefonnummret men de fick namnet på den som hade tecknat telefonabbonemanget som det ringdes från. Har bestämt för mig att det kostade 500 Kr för den tjänsten under tror det var en månad.
Nu var det väl mobilen det var frågan om men de flesta borde kunna erbjuda denna typ av tjänst såvida det inte rör sig om ett kontantkort som det inte finns någon användare registrerad på.
Skulle det vara så att killen ringer från en mobil så går det säkert efter en del pappersarbete och påtryckningar göra en triangulering på hans position.

Dee_cati skrev:

tycker inte du ska lägga ner för mycket energi eller pengar på idoten så snabbt..
Stäng av telefonen några nätter framöver så ska du se att killen inser att det inte finns någon mening med att fortsätta trakassera dig.. Förmodligen så stör han sig bara tillfälligt på din reaktion
Vad du absolut inte ska göra är att dryga tillbaks då du bara kommer att uppmuntra idoten vilket kan förvärra det hela.

Skulle trakasserierna fortsätta trots allt så tycker jag definitivt att du ska poilsanmäla hon för hot! Men förvänta dig inte några insatser från SÄPO!!
:kulspruta

En riktigt elak sak är att blåsa en visselpipa i luren.
Tinnnniituus eller döv, han får garanterat smärta. :D :D

UrbanTiger skrev:
Om han ska kunna anmäla dig för olaga hot så ska du ju för det första veta vem det är som ringer annars kan han ju inte blivit särkilt rädd, LR. Hans anmälan är i så fall ganska tandlös.
Om han ringer igen så be om ursäkt och boka träff med honom på ett ställe om en timme. Åk sedan inte dit :banana

Jag bokade träff med honom samma kväll som jag skrev mitt inlägg, men som jag trodde så vågade han sig inte dit.
Nu har han inte ringt på ett tag så vi får se hur jag gör, behåller telefonen på ifall han vill mig något :D
Det där med visselpipa ska jag nog testa, eller lägga luren mot hornet på bilen så får vi se om han är så stöddig sen :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back