Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Byter du till metanol behöver du 2,3 gånger mera area i munstyckena på 100% metanol sedan är det bara att räkna baklänges.
Men rent krast så blandar du i 25% metanol så minskar du effekten, metanolen gör att flamhastigheten sjunker så du bör öka förtändningen lite.
Det du kan vinna är lite mera vrid då du kan köra med mer förtändning och något högre komp. men att bara blanda i och tro det går fortare är ren placebo effekt. (hjärnspöke) man vill tro!!
om du byter till 100% metanol och justerar kompen samt tändning så kan du utan annan trimning få ur ca 6-8% mera effekt, har du värme problem kan ett byte vara av intresse då alcoholer kyler motorn bättre.
E85 är ett bättre alternativ då du bara behöver bestycka upp ca 30-40% på munstyckena
Just det sedan rostar det satan inuti en motor som går på alcoholer speciellt om den står ett tag.
mvh
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |