Hjälp med RMZ 450

Soppaförbrukning är ju något man absolut tänker på
Tanka, eller inte tanka på en tävling kan röra sig om 10 placeringar

Gasgas 450 har också sprut f.ö

Det är därför du kör KTM 300 eller? Allt för att ge konkurenterna en chans....

I cross spelar bränsleförbrukningen ingen roll alls och i enduro är det bara på långlopp man bryr sig och ingen tävling på nivå arrangeras som nonstop varvlopp utan tankningsupehåll utanför tävlingstiden.....

Det är därför du kör KTM 300 eller? Allt för att ge konkurenterna en chans....

I cross spelar bränsleförbrukningen ingen roll alls och i enduro är det bara på långlopp man bryr sig och ingen tävling på nivå arrangeras som nonstop varvlopp utan tankningsupehåll utanför tävlingstiden.....

Borde inte lägga mig i denna diskussionen eftersom jag inte säkert vet, dessutom hör det inte till ämnet i tråden..men kan inte låta bli. :hoppa

Kan inte anledningen till att man håller fast vid förgasare inom motocross vara att man slipper elektroniken som ett insprut innebär? För ett insprutningssystem kräver väl en del el? något som inte finns på en cross. Gasgas 450 har väl haft lite problem med att insprutningen drar ur batteriet väldigt lätt. Måste väl ändå vara en fördel att ha en motor som dricker så lite som möjligt, då kan man ju spara vikt genom att inte behöva ha en massa bensin i tanken.

Borde inte lägga mig i denna diskussionen eftersom jag inte säkert vet, dessutom hör det inte till ämnet i tråden..men kan inte låta bli. :hoppa

Kan inte anledningen till att man håller fast vid förgasare inom motocross vara att man slipper elektroniken som ett insprut innebär? För ett insprutningssystem kräver väl en del el? något som inte finns på en cross. Gasgas 450 har väl haft lite problem med att insprutningen drar ur batteriet väldigt lätt. Måste väl ändå vara en fördel att ha en motor som dricker så lite som möjligt, då kan man ju spara vikt genom att inte behöva ha en massa bensin i tanken.

Jo visst men ett tungt elsystem samt bränslepump och dyligt väger så pass mycket att det inte uppväger den lägre förbrukningen. Jag har tetsat att köra GG450 vs KTM450 under fyrdagars och GG drog 3l mindre på 35L soppa så visst drar den mindre men så markant är det inte. Sprut ger dock mysig gasrespons.

Hej!

Har en Suzuki Rmz 450 -05 som jag har två problem med:

1: Vid fullgas går den som en påst skit (Alltså det ökar i axxet sen vid nästan fullgas så blir den typ Ööööhhh, tappar effekten) Vad göra?

2: Bytte olja och filter. Körde ett pass, nu verkar det som det läcker i (toppen) "se bild". Förmycket olja eller vad?... Vad göra?

Tyvärr så är jag värdelös på mekaninska problem. Tacksam för hjälp.

Mvh//Peter
DET DÄR ÄR MITT STARTNUMMER:huvet :gnissla

Bifogat

• DSCF0593mindre (Large).JPG
    DSCF0593mindre (Large).JPG
    132 KB · Visningar: 86
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back