Hjälp med mutter..

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hur i h_lvete får jag loss muttern som håller framdrevet?? Vågar inte "ta i" innan jag frågat här.. Antar att det sitter lite locktite men är det något annat jag missat?

Hjälp snälla!

Last edited:
Hur i h_lvete får jag loss muttern som håller framdrevet?? Vågar inte "ta i" innan jag frågat här.. Antar att det sitter lite locktite men är det något annat jag missat?

Hjälp snälla!

Har du kollat så att den inte är vänstergängad, det kan den vara när man har kedjan på höger sida som du.

Muttermaskin är det bästa, så slipper du hålla emot med bakbromsen och diverse. Det finns billiga elektriska 230V-muttermaskiner för några hundra på Clas om du saknar tryckluft.

Mvh
J

Last edited:
2806029 Har du kollat så att den inte är vänstergängad, det kan den vara när man har kedjan på höger sida som du.

Muttermaskin är det bästa, så slipper du hålla emot med bakbromsen och diverse. Det finns billiga elektriska 230V-muttermaskiner för några hundra på Clas om du saknar tryckluft.

Mvh
J
Hmm.. kan den vara v-gängad tro?

edit: Nehe, sitter lika j_vligt åt båda håll.. :mad:

edit edit: Fasen vad det ser ut där inne hos "drev o kedja".. Får nog bli lite rengöring! :)

Last edited:
Den BORDE vara vänstergängad iom att drevet sitter på höger sida. Kolla efter i manualen. Sen fram med mutterdragaren om du har nån. Annars lås hjulet med växel/broms/nåt fanstyg i hjulet och dra utav sjutton med lång hävarm

Den är högergängad.. pust!!
Men säg den lycka som varar.. dreven ser inte riktigt ut att kunna sitta på samma hoj, eller hur! Jag blir så trött..

Last edited:
Orginal drev VS kopia drev??
Bara att sätta dit! :tummenupp

orginal har stöd för kedjan men som sagt....
Bajsar älgen i skogen JA men vem fan bryr sig :va

2807425 Orginal drev VS kopia drev??
Bara att sätta dit! :tummenupp

orginal har stöd för kedjan men som sagt....
Bajsar älgen i skogen JA men vem fan bryr sig :va
Men stopp här nu.. menar du att det funkar utan "kedje-stöd"?? Jag kanske framstår som en idiot, men jag vet faktiskt inte bättre.. :(

edit: snackade precis med Yama-center och gummit på sidorna är tydligen för att dämpa ljudet, och kan således högtidligt skitas i!! :)

Last edited:
Ditt gamla drev ser ''tjockare'' ut.
Det nya betydligt tunnare, drevet ska nog inte vingla i sidled på
utgående axel.

2807827 Ditt gamla drev ser ''tjockare'' ut.
Det nya betydligt tunnare, drevet ska nog inte vingla i sidled på
utgående axel.
Toppen på kuggarna är "bredare" på org-drevet.. Provat det nya och vid axeln sitter det perfekt, ingen skillnad..
Det nya drevet är beställt/köpt hos Yama-center.. avsett för R1 men ska enl pojkarna funka till min hoj..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg