Filip RSR skrev:Kör man bara innomhus behövs det knappt någon effekt.
Ex: Är man riktigt överj-vlig på att köra, kanske man kan utnytja en
6,2 hp hoj på racehouse som är en stor inne-bana med rätt snabba
böjjar. Danne Olsson från Eslöv kör ifrån de flesta med det mesta,
kvittar fan om man har 15 hp trimhoj. (det har inte jag!)
Men kör man en lite kortare (tajtare) bana så räcker det faktiskt rätt hyfsat
en 14E, trimmad givetvis![]()
Det är det jag hävdat hela tiden...
Men vissa anser inte att det det går att svänga med en luftkina.. Att de inte är värda att trimma mm..
Nu är det ju som så att du kan köpa en 14E f(49cc)ör 2000 kr idag.
Det finns trimljuddämpare storlek XXL för 700kr Samt hårdare fjädrar till kopplingen för 60 kr. Fixar man det och sen tar fram dremeln till cyllen så får du en kina som ger 3 hp på bakhjulet vid 10 000rpm. (Bänkat i dynoojetbänk)
Summan altså 2760kr... DVs 2740 kr mindre än en vattenkyld.
Så visst fasen är det värt det. Man ska dock vara medveten om vad man köper och vara bredd på att skruva en del...
Om jag jmf med min Gathoj så gör jag förbättringar av den med.
Justerbara fotpinnar, Racekåpglas, Helsystem, powercommander. Stålomspunna bromsslangar. Steglöst justerbart bromsgrepp... Dvs massor av små förändringar för att förädla hojen. Varför skulle det inte vara kul att göra detsamma med en luftis?
Last edited: