euromange
Veckans smak är....
Förra året när motorn plockades ur efter att den skurit så gjorde jag precis så som man INTE ska göra, jag märkte inte upp några kablar alls utan tänkte i min dumma enfald att jag skulle komma ihåg/att det skulle lösa sig av sig själv (vilket det iofs gjort på dom hojar jag tagit ur motorn på för då det endast funnits ett ställe att stoppa alla kontakter).
Men i detta fall när hälften av grejorna som ska ha ström (detta är en banhoj) inte sitter monterat och en del kontakter ser likadana ut osv så har det gått åt skogen!
Motorn startar som den ska men varvräknaren går bara till 6000rpm..
Ni som har RS250 får gärna berätta vilka kablar som ska vart och vilka jag inte behöver..
Tacksam för all hjälp!
Bild 1 är kabeln som kommer ut nere vid drevet
Bild 2 är kablar som inte har några kompisar, dessa kommer ur kabelstammen som passerar höger förgasare
Bild 3 är kablar bak vid batteriet
Bild 4 är en kabel som tittar ur kabelstammen framme vid styrhuvudet (fast på insidan av ramen)
Bild 5 är en kabel som dyker upp tillsammans med kablarna till vänster tändspole, samma sorts kontakt som dom på bild 2
Men i detta fall när hälften av grejorna som ska ha ström (detta är en banhoj) inte sitter monterat och en del kontakter ser likadana ut osv så har det gått åt skogen!
Motorn startar som den ska men varvräknaren går bara till 6000rpm..
Ni som har RS250 får gärna berätta vilka kablar som ska vart och vilka jag inte behöver..
Tacksam för all hjälp!
Bild 1 är kabeln som kommer ut nere vid drevet
Bild 2 är kablar som inte har några kompisar, dessa kommer ur kabelstammen som passerar höger förgasare
Bild 3 är kablar bak vid batteriet
Bild 4 är en kabel som tittar ur kabelstammen framme vid styrhuvudet (fast på insidan av ramen)
Bild 5 är en kabel som dyker upp tillsammans med kablarna till vänster tändspole, samma sorts kontakt som dom på bild 2