Hjälp med köp av spermatruck

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjena,
Borde väl finnas nån jäkel här som fått till det nån gång så pass att damen blivit på smällen?

Är nu som så att jag ska bli farsa i Mars, och det börjar bli dags att handla barnvagn. Vad fan ska man tänka på? Finns ju hur många som helst, och de kostar ju som en haltaskig streetfigher juh!

Dessutom har tjejen påpekat att de måsta vara snygga också, det duger inte att de funkar och håller ungen typ varm och säker.

Tips, råd eller allmänt "you're fucked" tas emot med tacksamhet.

Det finns väl inget dummare än att köpa dyra snygga barnvagnar i alla fall, jag skulle då vägra och tvinga tjejen betala ifall hon vill ha en dyr. Skottkärra med en kudde och ett spännband på duger väl fint?

Jag borde egentligen låta min sambo svara i den här tråden... Hon brukar köpa ny barnvagn samtidigt som jag köper ny hoj = rätt ofta :3freak
Första frågan: Skall den vara "inne" (Bugaboo eller liknande), eller bara praktisk och relativt snygg?

Grattis förresten!

Det finns väl inget dummare än att köpa dyra snygga barnvagnar i alla fall, jag skulle då vägra och tvinga tjejen betala ifall hon vill ha en dyr. Skottkärra med en kudde och ett spännband på duger väl fint?

Tja, hade tänkt mig nåt mitt emellan. Dessutom behöver jag ju skottkärran till annat.

Jag borde egentligen låta min sambo svara i den här tråden... Hon brukar köpa ny barnvagn samtidigt som jag köper ny hoj = rätt ofta :3freak
Första frågan: Skall den vara "inne" (Bugaboo eller liknande), eller bara praktisk och relativt snygg?

Grattis förresten!

Spelar ingen roll om den är "inne" eller inte. Viktigast för mig är att den inte har kål på ungen och att den funkar bra. Utseendet kommer i andra hand.

Hojta åt din tjej! Behöver experthjälp! :)

Last edited:

Grattis förresten!

tips är annars kodis om du vill undvika barnvagn.

Ett tips till trådskaparen (när kommer någon på ett kortare ord för trådskapare?) så hitta någon beggad. Du kommer ändå behöva köpa en ny rätt snart igen (ungar har en tendens att växa sägs det).

tips är annars kodis om du vill undvika barnvagn.

Ett tips till trådskaparen (när kommer någon på ett kortare ord för trådskapare?) så hitta någon beggad. Du kommer ändå behöva köpa en ny rätt snart igen (ungar har en tendens att växa sägs det).

op är kort för trådskapare men jag har ingen aning om vad det betyder.

op är kort för trådskapare men jag har ingen aning om vad det betyder.

Problemet är väl att ingen vet vad man syftar på... Men det har ju kunnat lösas tidigare.

(tappat bort länken till er pippi-cover, give it to meee)

Eftersom jag vill behålla SH.com som min fristad från allt vad barnvagnar heter så tipsar jag om familjeliv.se. Vill minnas att det fanns en het debatt där angående barnvagnar... Någon som minns tråden?

fanns ju en tråd förut som länkade till nån annan forum där några hormon kärringar snackade om olika barnvagnar och det vart världens tjaffs.

hittar inte den men där kan du nog få lite tips :P

fanns ju en tråd förut som länkade till nån annan forum där några hormon kärringar snackade om olika barnvagnar och det vart världens tjaffs.

hittar inte den men där kan du nog få lite tips :P

Ja vi menar nog samma tråd från familjeliv.se... Vill minnas barnvagnen som nämndes tidigare här i tråden debatterades flitigt. :rofl :D

Emmaljunga är ett stort märke i sverige. Dom är bra och ser helt ok ut. Men dom är dyra om du ska köpa ny i butik. Jag och tjejen hittade en lätt begad på blocket och sparade då 3000:-

Vi tjöpte en vagn när första knodden föddes, av "fjolårets färg" till bra pris, den styrde vi sedan runt våra knoddar i.
Det sista jag såg av den barnvagnen var att hjulen satt på en lådbil, resten försvann mysteriskt.

Våra krav då var att den skulle gå in i bilen utan att plocka av hjulen (för det blir man less efter tre gånger) vara kombi ligg/sitt och INTE HA LUFTGUMMIHJUL! (tro mig, luftgummigjul är ett djävulens påfund på barnvagnar) och breda däck.
(vi hade lite speciella krav då vi ofta gick i lös sand/snö på motortävlingar)

Finesser på en spermatruck behövs inte.

Vi tjöpte en vagn när första knodden föddes, av "fjolårets färg" till bra pris, den styrde vi sedan runt våra knoddar i.
Det sista jag såg av den barnvagnen var att hjulen satt på en lådbil, resten försvann mysteriskt.

Våra krav då var att den skulle gå in i bilen utan att plocka av hjulen (för det blir man less efter tre gånger) vara kombi ligg/sitt och INTE HA LUFTGUMMIHJUL! (tro mig, luftgummigjul är ett djävulens påfund på barnvagnar) och breda däck.

Men va f-n! :mad:
Det är välan klart att den nya knodden skall ha ett custat åk för första gången i sitt liv,, Så att säga "ribban" ligger rätt !

Först av allt tjacka en vagn,,,vilken som helst (den ska custas iaf)

Nu, kapa bort det där töntiga hantaget och ersätt med ett schysst Rocket styre ,Högt satan! och med malteser backspeglar( de som ser ut som små + lr kors) .

Sen måste hjulen ersättas med Gokart dito, FETbreda bak
och smalare fram ,Spoiler fram , kjolar längs sidorna och en "kryddhylla" ( vinge) lågt där bak ,allt smakfyllt lackat i svart med eldsflames!
Nu kröner du vagnen med ett par sidepipes ( som en på en corvette) i rosfritt!

Nu är det bara o tjöpa ett par schyssta kraghandskar och en läderpaj så är det laddat för att gå ut å dra en repa på stan...:yoparty
Lycka till!

Vilken status vill du dina kottar ska ha på dagis? Komma med en sliten begagnad vagn som har några år på nacken innebär att kottarna kommer bli mobbade som andra klassens snorungar.

Köp en flådig o dyr vagn och visa vem som är kung. :rolleyes:

Jag förstår egentligen inte varför man ska köpa barnvagn för.
När ungen väl är kläckt så kan man väl försöka hålla både kärring och unge hemma såpass länge så att ungfan kan gå själv!?
Inom 6 månader måste man ju ha lyckats lära glinet att använda apostlarna, annars blir det piskrapp och ytterligare några månader på gröt.
Och ska man gå en längre bit med ungen så kan ju kärringen bära den, hon behöver antagligen jobba bort några kilon som stannade kvar efter gräddningen.

Hej & grattis! :)

Låt dig inte bli pålurad en svindyr vagn med massa lull-lull.
Vi köpte en "Baby Breaker Active - Rally Edition" helt ny för 2100kr av en firma på Tradera. Förutom att den är rätt så snygg & cool så har den definitivt vart värd varenda krona då kvalitén är kanon.

I priset ingår 5-punktsbälte, skötväska, regnskydd, ombyggnadskit för sulky och kromade fälgar:) .
Vagnen är vändbar så när barnet blir större så kan man använda den som vanlig sittvagn.

Det coola med "Rally Edition" förutom det designmässiga är att det är ställbar fjädring på den :hihi

Här kan du läsa mer: (Vi har vagnen på bild nr 7).
http://www.stanmark.se/index_pliki/Page16348.htm

Polarn köpte just en beg i nyskick för 3 lax. Finns fortfarande i butik för 10, så tjacka begagnat du

Resterna ligger under vinbärsbuskarna.
Lite till vänster.
Det gör dom alltid.

Problemet är väl att ingen vet vad man syftar på... Men det har ju kunnat lösas tidigare.

(tappat bort länken till er pippi-cover, give it to meee)

Folk skriver ju gärna TS här... vilket är lite obehagligt för det betyder Transvestit :3freak

OP betyder nog Original Poster.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back