Hjälp med Gsxr 750 -08

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Hej
Har en bekant som för en tid la sin hoj
Nu har han plockat ihop den och jag var o hjälpte honom en runda igår.
Han har bla skaffat en ny framgaffel med clipon o elkopplare. dock är den till en 600.
Här är problemet hojen startar inte, det finns inget som jag ser skulle göra att den inte borde det, tändning och soppapump går.
Dock kom vi fram till att knappen man väljer mapp med inte finns på 600 elomkopplare på höger sida.
Min gissning är att boxen inte får all info för att starta motorn.
Är det någon som vet vad det ska vara för motstånd på dom olika lägena i knappen eller alternativt ha en liggandes?
Jag gissar på att det är samma på 1000 oxå
Tacksam ör hjälp
Mvh Per
 
Ingen som kan hjälpa till??
Ni som har en 750 eller 1000 med samma funktion.
Kontakten sitter framför/under luftburken och går är en separat tvåpolig kontakt som går tillsammans med övriga upp till höger clipon.
Om någon vänlig själ skulle kunna mäta motståndet genom kontakten så kan man tillfälligt ersätta den för provstart.
Mvh Per
 
Nu är jag inte alls bekant med hojen i fråga, men jag hade liknande problem. Hade inte gnista på min ZX9:a, då tändningslåset inte var i kopplat (tjuvkoppling). Det visade sig att i tändningslåset satt ett motstånd, som i sin tur gav "rätt" signal till CDI-boxen. Efter jag bytt tändningslås så fick jag gnista.

Så det kan ju vara nått sådant, att CDI:n inte får rätt signaler.

Sök lite på google och leta på större sidor... typ nått amerikanskt gixxer-forum eller så.

Lycka till!
 
Nu är jag inte alls bekant med hojen i fråga, men jag hade liknande problem. Hade inte gnista på min ZX9:a, då tändningslåset inte var i kopplat (tjuvkoppling). Det visade sig att i tändningslåset satt ett motstånd, som i sin tur gav "rätt" signal till CDI-boxen. Efter jag bytt tändningslås så fick jag gnista.

Så det kan ju vara nått sådant, att CDI:n inte får rätt signaler.

Sök lite på google och leta på större sidor... typ nått amerikanskt gixxer-forum eller så.

Lycka till!

Det är precis så jag tror det är.
Har sökt men inte funnit
/Per
 
Hur går det för dig?

Det löste sig genom att använda sig av gamla delar och plocka ihop ett nästan komplett system sen hoppade det igång.
Det var en annan bekant som fick igång den så jag är inte hundra på hur dom gjorde men vi fick aldrig fram några värden tyvärr
Mvh Per
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top