Hjälp med Gixxer 1000K5 !

  • Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
På min hoj har föregående ägare vänt på växelföraren så ettan e uppåt och resten nedåt..

Men ngt skumt e att jag kan inte starta hojen i friläget utan måste ha en växel i plus kopplingen gievtvis..

Ska det vara så ??
El går det att fixa ?


// Tobbe
 
På min hoj har föregående ägare vänt på växelföraren så ettan e uppåt och resten nedåt..

Men ngt skumt e att jag kan inte starta hojen i friläget utan måste ha en växel i plus kopplingen gievtvis..

Ska det vara så ??
El går det att fixa ?


// Tobbe

vet inte om det måste vara växel i men du måste ha koppling de vet jag!!
 
Hmm?

Vad har du gjort? Låter verkligen märkligt. Vände du på "klämman" för att få växlarna som orginal?
Har du hojen på depåstöd eller kan du sitta påden o rulla,känna att växlarna ligger som dom ska?

Du ska ju kunna starta oavsett vilken växel som ligger i sålänge du har kopplingen inne. Har aldrig meckat med en k5. Men sätt dig o rulla hojen fram o tillbaka så du känner vilken växel som är i.
Hittar du friläget på rätt ställe så har du iaf det rätt. Kolla sen så nyckeln är i rätt läge o att den röda vippknappen ligger i sitt rätta läge :tungan

Lycka till! :tummenupp
 
Alltid koppling in på gixxer =) . Sedan ska du ha 1:an uppåt. Rockar =)



Okay..
ang växellägena så e det rätt skönt att ha det omvända..

Åja det e ju enkelt att vända tillbaka om det skulle vara så...


Skål på er...:fyllisar
 
Suzuki K5...

På min hoj har föregående ägare vänt på växelföraren så ettan e uppåt och resten nedåt..

Men ngt skumt e att jag kan inte starta hojen i friläget utan måste ha en växel i plus kopplingen gievtvis..

Ska det vara så ??
El går det att fixa ?


// Tobbe
Hallå! Vet ej nåt om ditt problem, har nyss köpt en k5 själv. Har inga sådana fel på min!!! Bor själv i Västerås, Får ta en suzuki träff i vår... Ha de
 
1:an uppåt är en självklarhet :)
Är det så mycket bättre/skönare att köra med omvända växellägen?
Funderar på att vända på min också när jag får hem den... :)

Har inte kört med det någon gång tidigare, hur lång tid brukar det ta innan man vänjer sig? Det är ju iofs slirkoppling men ändå, är aldrig kul att peta ner ett hack när man räknat med att peta upp... :)
 
Är det så mycket bättre/skönare att köra med omvända växellägen?
Funderar på att vända på min också när jag får hem den... :)

Har inte kört med det någon gång tidigare, hur lång tid brukar det ta innan man vänjer sig? Det är ju iofs slirkoppling men ändå, är aldrig kul att peta ner ett hack när man räknat med att peta upp... :)


Vad vänjer sig tror jag,men det får sommaren visa om det e skönt el inte..
annars e det bara att vända tillbaka..
 
Det som kan vara lite kinkigt när man vänt växelföraren är att man i början lätt kan missa..
Dvs växla åt fel håll...
Kan medföra lite övervarvning och ett vilt studsande bakhjul :tuttar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top