Hjälp med däcktryck Pirelli

streetgixxer

FSRacing Supermoto/Trial
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
KTM 500 SM -12,Orion 125cc fiddy -09
Tjena, ja vet att det finns typ 100 olika trådar ang däcktryck men hittar ingen riktigt som matchar.

De e så att ja har fått några slicks som ja tänkte prova, det är några Pirelli sc2 framdäck samt några Pirelli Endurance bakdäck som är eller kanske kan gämnföras med sc4:orna, och frågan är som rubriken lyder, vad skulle ni rekomendera för kall resp. varmtryck i dom, säg att vi utgår från en vanligt dag/bana, vet inte om man räknar på körsättet men ja kör iallafal inte söligt men inte supersnabbt heller, är ganska ny på banåkafronten om man säger så.

Tack på förhand:tummenupp

Fram däcket kör jag på 2.1 varm och bak 1.9 (dock är det SC2:or) och det har alltid blivit fin förslitning och jag tycker de har fungerat bra.

Håller med om 2.1 fram och 1.8-1.9 bak varmt.

Jag kör SC1/SC2 på de trycken eller något lägre också.

Men.... har bara kört 2 ggr i år och kom ihåg fel så har dessa gånger kört med dessa trycken omvänt. D v s 1.95 fram och 2,15 bak (eftersom det var väldigt varmt i söndags) och persade då med 4 sekunder.......

Jag kör SC1/SC2 på de trycken eller något lägre också.

Men.... har bara kört 2 ggr i år och kom ihåg fel så har dessa gånger kört med dessa trycken omvänt. D v s 1.95 fram och 2,15 bak (eftersom det var väldigt varmt i söndags) och persade då med 4 sekunder.......

jag provade nu på gelleråsen, då va det ca 23-25 grader i luften, men ja slutade på ca 1.9 fram och startade med 1.6 bak, men hamna på 2.0 bak till slut, va dock något för mkt, ska prova 1.8-1.9 bak nästa gång då ja kände att bakhjulet släppte ofta + att ja bjöd på en highsider till slut:D

Först 1,5-2 tim på däckvärmarna!
2,25 fram
1,7 bak
När du har rätt hårdhet på däcken, till tempraturen i asfalten.

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back