Hjälp med däcktryck Pirelli

streetgixxer

FSRacing Supermoto/Trial
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
KTM 500 SM -12,Orion 125cc fiddy -09
Tjena, ja vet att det finns typ 100 olika trådar ang däcktryck men hittar ingen riktigt som matchar.

De e så att ja har fått några slicks som ja tänkte prova, det är några Pirelli sc2 framdäck samt några Pirelli Endurance bakdäck som är eller kanske kan gämnföras med sc4:orna, och frågan är som rubriken lyder, vad skulle ni rekomendera för kall resp. varmtryck i dom, säg att vi utgår från en vanligt dag/bana, vet inte om man räknar på körsättet men ja kör iallafal inte söligt men inte supersnabbt heller, är ganska ny på banåkafronten om man säger så.

Tack på förhand:tummenupp

Fram däcket kör jag på 2.1 varm och bak 1.9 (dock är det SC2:or) och det har alltid blivit fin förslitning och jag tycker de har fungerat bra.

Håller med om 2.1 fram och 1.8-1.9 bak varmt.

Jag kör SC1/SC2 på de trycken eller något lägre också.

Men.... har bara kört 2 ggr i år och kom ihåg fel så har dessa gånger kört med dessa trycken omvänt. D v s 1.95 fram och 2,15 bak (eftersom det var väldigt varmt i söndags) och persade då med 4 sekunder.......

Jag kör SC1/SC2 på de trycken eller något lägre också.

Men.... har bara kört 2 ggr i år och kom ihåg fel så har dessa gånger kört med dessa trycken omvänt. D v s 1.95 fram och 2,15 bak (eftersom det var väldigt varmt i söndags) och persade då med 4 sekunder.......

jag provade nu på gelleråsen, då va det ca 23-25 grader i luften, men ja slutade på ca 1.9 fram och startade med 1.6 bak, men hamna på 2.0 bak till slut, va dock något för mkt, ska prova 1.8-1.9 bak nästa gång då ja kände att bakhjulet släppte ofta + att ja bjöd på en highsider till slut:D

Först 1,5-2 tim på däckvärmarna!
2,25 fram
1,7 bak
När du har rätt hårdhet på däcken, till tempraturen i asfalten.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman