larsat
turbo
Ang. lyset så var det glapp någonstans, fick lampan att lysa till men när jag sprejade kontaktspray o försökte få bättre kontakt så brann säkringen under sadeln o verkar som lampan brann också! Har klämt åt kontakterna lite nu o verkar sitta bättre, ska testa med ny lampa snart!
Har fått isär kedjan o bytt framdrev o loss med hjulet, ska tvätta av bakfälg o lite delar när jag ändå har det isär sen börja montera ihop. Slipade ner nitarna med dremel, fungerade mycket bra!
Kedjan var från Biltema, tyvärr finns det ingen märkning men det verkar vara samma dimensioner på nya drev som gamla, o kedja, dreven är 8,5-8,6mm vilket jag får till att det endast kan vara 530 kedja då Biltema ej säljer grövre?
Var visst ett nitlås jag fick med när jag köpte hojen. Ska bort till Biltema nu o leta ett extra att provpressa på.
Nitarna är 5,3mm tjocka.
CC mellan nitarna är 15,7mm.
Bredd mellan länkar på kedjan tvärs över är 22,5mm.
Längden på nitarna i nitlåset är 21,4mm.
Ska också försöka hitta lämpligt åtdragningsmoment för bakdrevbultarna M8?
Samt åtdragningsmoment mutter till framdrev?
Nu blir det att stressa till Biltema!
Har fått isär kedjan o bytt framdrev o loss med hjulet, ska tvätta av bakfälg o lite delar när jag ändå har det isär sen börja montera ihop. Slipade ner nitarna med dremel, fungerade mycket bra!
Kedjan var från Biltema, tyvärr finns det ingen märkning men det verkar vara samma dimensioner på nya drev som gamla, o kedja, dreven är 8,5-8,6mm vilket jag får till att det endast kan vara 530 kedja då Biltema ej säljer grövre?
Var visst ett nitlås jag fick med när jag köpte hojen. Ska bort till Biltema nu o leta ett extra att provpressa på.
Nitarna är 5,3mm tjocka.
CC mellan nitarna är 15,7mm.
Bredd mellan länkar på kedjan tvärs över är 22,5mm.
Längden på nitarna i nitlåset är 21,4mm.
Ska också försöka hitta lämpligt åtdragningsmoment för bakdrevbultarna M8?
Samt åtdragningsmoment mutter till framdrev?
Nu blir det att stressa till Biltema!