Hjälp med att laga PW50

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Hej hopp!

HAr köpt en PW50 till min dotter och har lovat henne att fixa till den.
Men tiden rinner iväg och jag har ingen möjlighet att hinna fixa den.

Kan ni komma med bra tips på var jag kan lämna in den till nån som kan fixa den åt mig?

Tack för hjälpen!

Mc-Proffsen i Hägersten kan meka PW, men hade ingen tid att hjälpa på några månader, men bistår gärna med tips dock. Jag köpte också en till dottern men den varvar inte trots att jag bytte cylinder och kolv till nya grejer. Slut på idéer nu:(

Mc-Proffsen i Hägersten kan meka PW, men hade ingen tid att hjälpa på några månader, men bistår gärna med tips dock. Jag köpte också en till dottern men den varvar inte trots att jag bytte cylinder och kolv till nya grejer. Slut på idéer nu:(
Du har sett strömbrytaren på styret va?

lite mer specifikt får det gärna vara :)

ang varvningen , hur fort går mopeden ? strypningar ?

Bakbromsen behöver fixas, packboxar, lite nya reglage på styret, svår startad och sen så hängde sig gasen senast jag startade den.

Finns det nått på norra sidan mån tro?

PW50 tvättas ju ofta med högtryck och bakom frontplasten sitter det en vit snabbkoppling som brukar vara full med vatten, då går den dåligt/inte alls.
Bara ett tips.

Ja någon har tätat kontakten med silikon av något slag innan jag köpte den. Jag är uppriktigt förvånad över att jag inte klarar av att hitta felet och laga den. Är så extremt få rörliga delar inblandade i denna lilla enkla motor.

Ja någon har tätat kontakten med silikon av något slag innan jag köpte den. Jag är uppriktigt förvånad över att jag inte klarar av att hitta felet och laga den. Är så extremt få rörliga delar inblandade i denna lilla enkla motor.

Tagit en titt på förgasaren och/eller luftfiltret? får den tillräckligt med bränsle? igensotat avgassystem? för lång gasvajer?

Tagit en titt på förgasaren och/eller luftfiltret? får den tillräckligt med bränsle? igensotat avgassystem? för lång gasvajer?

Kan inte hitta någon som helst avvikelse på förgasaren och filtret. Trotteln öppnar fullt.

Avgassystemet ordentligt ursotat, låter ok. Dessutom har jag testat med att släppa på kröken vid cylindern och motorn går likadant ändå. Flottören är tät samt icke justerbar. Flottörnålen tätar i sätet när man provar utan förgasarunderdelen med soppan på.

Upptäckte att den går bra i 30 sek när man stänger av soppakranen, och innan soppan är slut så varvar den fint OCH har kraft, vilket inte brukar vara fallet med denna typ av varvningar med alldeles för mycket luft.

Arrrggh:mad:

Kan inte hitta någon som helst avvikelse på förgasaren och filtret. Trotteln öppnar fullt.

Avgassystemet ordentligt ursotat, låter ok. Dessutom har jag testat med att släppa på kröken vid cylindern och motorn går likadant ändå. Flottören är tät samt icke justerbar. Flottörnålen tätar i sätet när man provar utan förgasarunderdelen med soppan på.

Upptäckte att den går bra i 30 sek när man stänger av soppakranen, och innan soppan är slut så varvar den fint OCH har kraft, vilket inte brukar vara fallet med denna typ av varvningar med alldeles för mycket luft.

Arrrggh:mad:

Kolla nålventilen... Låter som den hakat sig, och släpper in för mycket soppa - går kass. När du stänger soppakranen så kommer inget extra förbi nålventilen och den går som den ska.

Kolla nålventilen... Låter som den hakat sig, och släpper in för mycket soppa - går kass. När du stänger soppakranen så kommer inget extra förbi nålventilen och den går som den ska.
Bra tips, brukar bli punka på flottören ibland också.

Jag har provat på alla sätt jag kan tänka mig, att flottören är tät. Jag testar flera ggr att nålventilen tätar i sätet när man trycker upp flottören. Jag har sänkt den sjukhusgråa flottörhel___et i ett flertal vätskor utan tecken på läckage. Nålen slinter fint i spåret.

Känner mig som han med utombordaren i Cellskapsresan:brynad

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back