Hjälp med att få igång min cbr!

Rundningsmärke skrev:
Jag håller med, fast jag är för lat för att springa. Jag skulle låna ström från bilen istället,
lite extra sprutt i startögonblicket gör nog susen.

e det inte risk för att något går sönder/bränner om man hjälper till med bilen??

Mr_SoaP skrev:
e det inte risk för att något går sönder/bränner om man hjälper till med bilen??
Nja, jag skulle inte stå och nöta flera minuter, men i övrigt ska det inte vara någon fara. 12 volt är alltid 12 volt.

/A

Jag vill mena på att det ibland krävs mer fart på motorn än vad startmotorn kan ge. Det är iallafall mina erfarenheter.

Jag trodde att stiften va torra?

/ Hannes

Min var oxå seg som fan ett tag... Bytt tändstift hjälpte inte så mycket heller... Körde max choke och max gas ett tag sen startade den... Får nöta lite ibland så att den blir lite varm. Men nu är det inga problem! :yoparty

Nöta "lite" herre jävlar den vägrar! nu har jag fan provat allt förutom startkablar från bilen! gjort rent stifften med brännare, en massa startgas fick en liten hostning med startgasen men inte mycket mer inte ens smeka eller prata omkull (igång) henne funka ju blött blir det men men!! putta funka inte alls enda jag fick ut av det var svett o en massa aggretioner!! den får bensin iallafall så långt som till flottör husen o stifften e ju blöta dom med men men får nöta vidare imorgon nu skall jag åka o jobba! :huvet :huvet

tack för alla tips o dyl!

//Jocke

Mr_SoaP skrev:
Nöta "lite" herre jävlar den vägrar! nu har jag fan provat allt förutom startkablar från bilen! gjort rent stifften med brännare, en massa startgas fick en liten hostning med startgasen men inte mycket mer inte ens smeka eller prata omkull (igång) henne funka ju blött blir det men men!! putta funka inte alls enda jag fick ut av det var svett o en massa aggretioner!! den får bensin iallafall så långt som till flottör husen o stifften e ju blöta dom med men men får nöta vidare imorgon nu skall jag åka o jobba! :huvet :huvet

tack för alla tips o dyl!

//Jocke

Kör hårt :pannkyss ... Kan alltid ta den om den är för jävlig! :hihi

Mr_SoaP skrev:
haha det tror jag säkert! ;) men men så lätt ger jag mig inte!!

Nej, det är bra... Hade typ samma fel på min 600. Vägrade att starta, bara la av, sen fick fan inte igång den. Vet inte vad det var för fel. Men nu är det inga problem med den. ???

Kanske bara var lite sur... Pröva med startkablar om du inte reden gjort de.. Har inte läst hela tråden...

Om du inte vill plocka bort tanken och ta ur stiften (vilket jag gör ett par gånger i veckan pga olika fel) .
Så råder jag dig inte att köra för länge på startmotorn med bilbatteri...
Batteriet i sig skadar inte hojen, men du kan köra starten för länge och på så sätt elda upp startmotorn!
Att testa ett par försök med bilbatteri däremot är helt ok...

Startar den inte då så är det bara att ta fram bogselina och dra eländet efter bilen!
Har jag gjort när det skulle åkas och den inte startade!
du börjar med att dra den utan gaspådrag...
Sedan efter hundra meter kanske slå på lite gas och se vad som händer!
Det är vingligt som fan och risken att dras omkull är överhängande!
Då har du förvisso en anledning till att ta bort tanken för!

Troligen så behöver stiften "komma igång".

Du har ingen soppapump på din CBR
Du har inget PRI läge på din soppa kran men ställ den på res läget bara för att..
Har du kollat att slangen till Vaccum suget för öppningen av kranen är ok?
Den sitter på cyl 3 .
Du ser den under förgasaren från högersida av hojen och den ska gå till bensinkranens lilla anslutning...Den ska du se från samma håll!

Tanken sitter annars med 3 skruv och så får man trixa upp den förbi soppakranen eller så skruvar du loss den med!

Vad har du gjort med den när den slutade funka?
Har du pillat på den??? Va va va ??? :7peta :hihi

Kamikaze kid skrev:
Om du inte vill plocka bort tanken och ta ur stiften (vilket jag gör ett par gånger i veckan pga olika fel) .
Så råder jag dig inte att köra för länge på startmotorn med bilbatteri...
Batteriet i sig skadar inte hojen, men du kan köra starten för länge och på så sätt elda upp startmotorn!
Att testa ett par försök med bilbatteri däremot är helt ok...

Startar den inte då så är det bara att ta fram bogselina och dra eländet efter bilen!
Har jag gjort när det skulle åkas och den inte startade!
du börjar med att dra den utan gaspådrag...
Sedan efter hundra meter kanske slå på lite gas och se vad som händer!
Det är vingligt som fan och risken att dras omkull är överhängande!
Då har du förvisso en anledning till att ta bort tanken för!

Troligen så behöver stiften "komma igång".

Du har ingen soppapump på din CBR
Du har inget PRI läge på din soppa kran men ställ den på res läget bara för att..
Har du kollat att slangen till Vaccum suget för öppningen av kranen är ok?
Den sitter på cyl 3 .
Du ser den under förgasaren från högersida av hojen och den ska gå till bensinkranens lilla anslutning...Den ska du se från samma håll!

Tanken sitter annars med 3 skruv och så får man trixa upp den förbi soppakranen eller så skruvar du loss den med!

Vad har du gjort med den när den slutade funka?
Har du pillat på den??? Va va va ??? :7peta :hihi

det jag har gjort e en grundlig rengörning samt uppsmörjning och nu skulle jag
starta den eftersom jag e klar! hmmm det med den lilla slangen måste jag fan kolla upp låter troligt! har nu upptäckt att stifften e SNUS TORRA!!!
så ut fort som fan i garaget igen! det e alltså en liten slang som skall gå till kranen? //Joakim

Första gången me startgas brukar inte min gå igång på efter vintern, men andra gången!!! Lite gas och INGEN CHOK!
Testa igen!

Edit: Två gånger på raken alltså. spraya som fan, vänta 5 min, starta, spraya igen, vänta 5 min, starta :tummenupp

INGEN chok! :)

HAHA ibland hatar jag mig själv bara det var precis som Kamikaze kid
sa med den lilla slangen! den hadde jag glömt av för den låg så fint nere mot motorn o vilade o gjorde ingen nytta alls så jag satte dit där den skulle o den gick så fint igång efter typ 4sek på start knappen!! SUCK! så tack för påminelsen Kamikaze o tack alla andra åxå för den delen!

//Joakim

Mr_SoaP skrev:
HAHA ibland hatar jag mig själv bara det var precis som Kamikaze kid
sa med den lilla slangen! den hadde jag glömt av för den låg så fint nere mot motorn o vilade o gjorde ingen nytta alls så jag satte dit där den skulle o den gick så fint igång efter typ 4sek på start knappen!! SUCK! så tack för påminelsen Kamikaze o tack alla andra åxå för den delen!

//Joakim

:lol
Tänk att en så liten jäkla slang kan skapa så stora problem!
Kul att den gick igång! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage